Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door annet2711
#2298490
Ik weet even niet hoe te beginnen,
Rowan is een rottweiler pup van 21 wekjes oud en 31,5 kilo zwaar,
Hij eet vanaf dat hij bij ons is Naturis kvv.
ik voer 4 dagen kip 900gram  en de 5e dag een ander smaakje afwisselend  , rund, vis , lam , eend en als het er is paard of kalkoen,
daarnaast krijgt hij 5 kipnekjes op een dag

hij vreet buiten van alles  poep, snotterbellen van de berkebomen, gras, hij loopt met zijn neus over de grond en vind ook altijd wat  >:(.
Ook heeft hij  geen engerie  voor het eten....... maar als hij heeft gegeten is het hek van de dam en komt hij helemaal los, wil spelen rennen , in huis vliegt hij dan over de banken , trek spelletjes doen enz :P  ??? ??? dan is hij druk druk druk  ;D maar dan mag hij niks wand dan heeft hij een volle buik .

Ik heb het idee dat hij niet voldoende engerie uit zijn eten haalt voor een lagere tijd of zich niet fit voelt op een lege maag  ??.
Hij kreeg altijd 3 x per dag eten nu 2x per dag en tussen de middag 2 kipnekjes ik hoopte dat hij zo een meer voldaner gevoel zou hebben als zijn porties wat groter waren .

wie weet raad ? zou het aan het merk voer kunnen liggen ?
Laatst gewijzigd door annet2711 op di 27 mar 2012, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2298746
[quote="annet2711"]
Ik weet even niet hoe te beginnen,
Rowan is een rottweiler pup van 21 wekjes oud en 31,5 kilo zwaar,
Hij eet vanaf dat hij bij ons is Naturis kvv.
ik voer 4 dagen kip 900gram  en de 5e dag een ander smaakje afwisselend  , rund, vis , lam , eend en als het er is paard of kalkoen,
daarnaast krijgt hij 5 kipnekjes op een dag

hij vreet buiten van alles  poep, snotterbellen van de berkebomen, gras, hij loopt met zijn neus over de grond en vind ook altijd wat  >:(.
Ook heeft hij  geen engerie  voor het eten....... maar als hij heeft gegeten is het hek van de dam en komt hij helemaal los, wil spelen rennen , in huis vliegt hij dan over de banken , trek spelletjes doen enz :P  ??? ??? dan is hij druk druk druk  ;D maar dan mag hij niks wand dan heeft hij een volle buik .

Ik heb het idee dat hij niet voldoende engerie uit zijn eten haalt voor een lagere tijd of zich niet fit voelt op een lege maag  ??.
Hij kreeg altijd 3 x per dag eten nu 2x per dag en tussen de middag 2 kipnekjes ik hoopte dat hij zo een meer voldaner gevoel zou hebben als zijn porties wat groter waren .

wie weet raad ? zou het aan het merk voer kunnen liggen ?
[/quote]

Qua gewicht is ie best zwaar. Ik zou hem gewoon op een ander merk zetten, al is het maar om eens te kijken of dat beter gaat. Of BARF, nog beter.
Door Ramses1
#2298772
Mijn hond kreeg ook Naturis tot hij 8 maanden was. Alle dagen een ander diersoort.
ik voer 4 dagen kip 900gram  en de 5e dag een ander smaakje afwisselend 
Wat voer je de overige 2 dagen dan?
Waarom voer je zoveel kip als er zoveel keus is?
Ik vind hem ook wel erg zwaar al.

Ik zou denken, meer afwisseling in diersoorten, Naturis bied genoeg.
Barf durfde ik ook nog niet op die leeftijd ;)
Ben overigens altijd tevreden over Naturis geweest, maar nu zou ik zo een pup op Barf zetten.

Ik denk dat dat alles vreten wel bij de leeftijd hoort.
Succes met je pup.
Door matsoe
#2298861
Het alles eten tot aan poep toe deden de chi's ook tot ze bijna 1 jr oud waren... ::)
Corrigeren en alert blijven was alles wat we konden doen maar ze kregen geen extra voer
Door annet2711
#2298877
Ik voer 4 dagen kip en dan de 5e dag eend dan weer 4 daagjes kip en de 5e dag lam  enz .

Rowan is groot en voor een pup al best grof hij was bij zijn geboorte al 670gram  , zijn vader was 65 kilo (en niet vet).
Mensen ook op de club zeggen vaak wat ziet hij er mooi uit en wat glimt zijn vacht mooi (wat voer jij  ;D).
Hij is echt niet te dik.
Laatst gewijzigd door annet2711 op di 27 mar 2012, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door elianne
#2299093
ik zelf geef nooit kvv waar kip it ivm diarree, geef standaard rund compleet en ter afwisseling hart en pens compleet. wat die dolle buien betreft....standaard savonds ná t eten  :) en hier zijn ze bijna 5 jaar  :) vergeet niet dat je nog een pup in huis hebt . als tussendoortje krijgen ze hier fruit een rauw ei, karnemelk yogurt verdeeld over de week dan hoor
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door