Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door fiev
#2278543
hallo,

anderhalve maand geleden merkten wij plots op bij een van onze honden dat er bloed bij de ontlasting zat. nog niet direct geen paniek, ontwormingspillen gegeven, enkele dagen ok, daarna, veel bloedverlies diarree enzo. Naar de dierenarts gegaan onderzocht enzo,...buik soepel , ze vermoedde een allergische reactie op een van de vleessoorten die ze krijgt. De resultaten van het ontlastingsonderzoek bleek inderdaad behalve de aanwezigheid van bloed niets speciaals gevonden. Antibiotica en medicatie voor de maag en ontwormingspillen gekregen, en tijdelijk op brokken.
De medicatie is allemaal op, Ze staat nu nog steeds op brokken, en sinds enkele dagen terug bloed, de hond is ook weer rustiger enzo,
We vertrouwen het echt niet meer, Iemand een idee wat we moeten doen?
Ze krijgt ook kefir voor de darmen,....

Merci iedereen
Laatst gewijzigd door fiev op ma 05 mar 2012, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#2278645
Als het vermoeden is dat je hond ergens allergisch voor is. Dan moet je hem een tijd lang (zo'n 6 weken minimaal) iets voeren wat hij nog nooit gehad heeft. Dus bijvoorbeeld, als jou hond nog nooit konijn heeft gehad, kan je hem konijn voeren. Deze hebben ze ook in KVV. Dus 6 weken lang alleen een soort vlees wat hij nog nooit eerder heeft gehad, zo kom je er achter of het een allergie is. Dit kan je als het goed gaat, uitbreiden naar meedere soorten vlees. En dan goed opletten als je er een vleessoort bij geeft en hij heeft het weer, dan moet je dat soort vlees weglaten.
Door nienk
#2278677
Ik zou je aan willen raden om een dierenarts te raadplegenn die voorstander is van vers vlees. als het even kan een holistische, die je kan ook kan helpen met het uitsluiten van de allergie en het ondersteunen van de weerstand en darm flora.

volgens mij is er, wanneer de hond op een vleessoort reageert met darm klachten, spraken van een intolerantie ipv een allergie. los daarvan zal je inderdaad moeten  gaan elimineren.

je voert dan zoals Charmed zegt 6 weken 1 diersoort die de hond nog nooit gehad heeft. behalve deze diersoort voer je NIETS anders. geen brokje, geen kluifje, geen tussendoortje, niets anders behalve dingen van die ene diersoort. in deze tijd kan je naar mijn idee wel de hond ondersteunen met supplementen om de weerstand op te bouwen. ik zou sowieso pro-biotica gaan geven. alleen die diaree is al funest voor de darmflora, en de ontworm pillen en antibiotica al helemaal.

omdat dit volgens mij, als het om voer gaat, anders werkt dan een allergie, zou ik een holistisch DA raadplegen om te kijken hoe je zo snel mogelijk het verteringsstelsel en de hond zelf weer gezond krijgt.

dan nog even 1 ding: ontwormen hoeft alleen als er wormen zijn. ontworm pilletjes maken een heleboel meer stuk dan alleen de wormen. bij Het Woud kan je een ontlasting onderzoek laten doen als je wormen vermoed. je vraagt een speciale kit aan, stuurt een beetje ontlasting op en binnen een paar dagen krijgen je uitslag of en zo ja welke wormen de hond heeft. dan  kan je  gericht gaan ontwormen. ik weet niet wat voor een ontlasting onderzoek je DA heeft uitgevoerd en of daar eventuele wormen in te zien zouden zijn geweest, maar het is enorm overbodig en schadelijk om te ontwormen als er geen wormen zijn.

succes!
Door fiev
#2279074
Bedankt om te antwoorden,

Hoe de stoelgang onderzocht is weet ik niet,
we gaan eens moeten zoeken wat we kunnen geven van kvv,deze soorten in barf vorm,kip,eend,rund,schaap,geit,konijn,hert,paard,kreeg ze de laatste maanden,zalm is het enige wat ze al +3maand niet meer heeft gehad,zou dit mogen,lijkt mij redelijk vettig om maar alleen dit te geven,

ga ook eens zoeken om een kvv waar al deze bovenstaande soorten niet inzitten,zal moeilijk worden denk ik.
vanmiddag 2 mooie drollen,nu krijgt ze geperste brok met lam,niet gluten vrij.

het is een hondje die een zeer gevoelig maag/darmstelsel heeft,mss is barf te zwaar voor haar,maar ze heeft het er toch 16maand goed op gedaan.
Door Suzanne
#2279082
Voordat je zelf te veel gaat dokteren en dingen "aannemen" zou ik er een groot onderzoek bij een DA aan wagen. Bloederige ontlasting is niet zoals het hoort nameljik, zeker niet over langere tijd.

Het kan goed dat je gelijk hebt hoor; dat het een overgevoeligheid is; maar dat zou ik ZEKER willen weten eerlijk gezegd.
Een holistische DA wellicht raadplegen?

Suzanne
Door nienk
#2279104
zou je hele kwartels kunnen voeren? of gemalen kwartel (zelf malen of ergens laten doen).

als BARF te zwaar voor haar zou zijn had ze het er denk ik niet zo'n tijd goed op gedaan. maar allergiën/intoleranties/overgevoeligheden (hoe je het ook wilt noemen) kunnen ontwikkeld worden over tijd.
#2279974
nienk schreef: zou je hele kwartels kunnen voeren? of gemalen kwartel (zelf malen of ergens laten doen). Kwartel is erg zacht dit kan je gewoon met een keukenschaar van IKEA doorknippen.......o.a. te krijgen bij http://www.herbyvers.nl Daarnaast zou fazant of ander wild misschien ook kunnen.

als BARF te zwaar voor haar zou zijn had ze het er denk ik niet zo'n tijd goed op gedaan. maar allergiën/intoleranties/overgevoeligheden (hoe je het ook wilt noemen) kunnen ontwikkeld worden over tijd.
Door fiev
#2280149
We zijn volop aan het zoeken naar kwartels en kalkoen producten.
Al 6 drollen zonder bloed,hopelijk is het aan het beteren.
De DA zei dat we haar goed moesten opvolgen en dat ze haar normale gang bleef doen.

DA's die voorstander zijn van barf vinden wij hier niet,vandaar onze vragen aan het BARF-forum.
Door nienk
#2280203
fiev schreef: We zijn volop aan het zoeken naar kwartels en kalkoen producten.
Al 6 drollen zonder bloed,hopelijk is het aan het beteren.
De DA zei dat we haar goed moesten opvolgen en dat ze haar normale gang bleef doen.

DA's die voorstander zijn van barf vinden wij hier niet,vandaar onze vragen aan het BARF-forum.
kalkoen is denk ik een groter risico dan kwartel, allergie technisch gezien. daarnaast is denk ik kwartel ook geschikter voor een hond met een zwak en/of verstoorde darmwerking, omdat het zo veel zachter is. volgens mij kan kalkoen best heel hard zijn en daardoor moeilijk te verwerken voor de hond of (als je gaat malen) lastiger te malen voor de baas.

lastig dat je geen pro-vers DA weet. misschien kan je een (holistisch) DA die jou aanspreekt op internet op zoeken en telefonisch raadplegen? wellicht kan je op die  manier iets verder komen.

heb je hier op het forum in de pro-vers DA lijst gekeken? die staat volgens mij in de bieb.
Door fiev
#2298527
na een tijd niet geantwoord te hebben,ben ik hier terug,

de hond heeft een week op aardappel en cotton chees gegeten ,het ging goed maar na 8d terug bloed in de stoelgang,de DA heeft haar op flagyl en brokken gezet(makkelijk verteerbaar) voor 1maand,dan kunnen we ev terug op barf gaan zei ze,maar eerst zien of de medicatie helpt en dat de hond nadien ook goed blijft.
Door inni
#2298776
En hoe gaat 't nu terwijl hij op Flagyl staat??

Mijn maltezer heeft ook verschillende maanden op flagyl gestaan en dan was eten een ramp, ik heb hem dan onder dwang (bekje open paté erin en bekje weer dicht) blikvoer a/d van Hill's bijgegeven maar dat werd zo'n gevecht dat ik de flagyl weggelaten heb en op kvv ben doorgegaan. inmiddels hebben we er een lange hobbelweg opzitten en nu hij alleen nog eend krijgt gaat 't goed.

Ga als je kan naar een holistische DA,

of: -geef probiotica 
      -voer één vleessoort die hij nog nooit had (en dit voor min 6 weken)
      -schrijf elke dag op wat en hoeveel hij at en hoe 't ging
      -schrap alle tussendoortjes
Door fiev
#2301164
Eten is geen probleem ze eet zeer vlot,we zijn bij een DA geweest in Gent(Belgie) deze is wel voorstander van BARF,maar om de darmen toch even rust te geven Flagyl en brokken,

In de stoelgang zat er geen enkele slechte bacterie,waar het bloed vandaan kwam is niet duidelijk,er is geen inwendig onderzoek geweest

tssdoortjes krijgt ze al een tijd niet meer
eten is geen prob,eet telkens volle portie op
als flagyl gedaan is en ze doet het goed na,2w later zullen we terug beginnen met kvv en dan terug barf na een paar weken
probiotica hebben we nog niet gegeven,zal er voor kijken

het gaat goed met haar,levendig en mooie stoelgang
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door