Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2298359
Bij bruut is gister LPC geconstateerd in zijn rechter voor poot. Ook in zijn linker poot is wat te zien, maar is nog zo vaag dat gaan we eerst aankijken. Ben geweest bij Dick van Zuilen.
Aanstaande vrijdag gaat hij al onder het mes.
Dan 6 weken rust......hoe ga ik dat in godsnaam doen met die druktemaker pfffff  :D

Toch maar vast een bench gehaald.

Beide achterpoten zijn oo nagekeken, maar die zijn gelukkig helemaal in orde.
Laatst gewijzigd door Gonnie op ma 02 apr 2012, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door De Geijsjes
#2298367
Oh dus toch  :'( ik was er al bang voor toen ik je vorige bericht las over stijfheid enzo  :'(
Het is een pre dat je er zo vroeg bij bent! Heel veel sterkte met het revalidatieproces. Dat
worden veel kong's maken met joghurt en andere creaties  ;) 
Ik weet niet of je in de buurt woont maar ik heb nog wel een 3-tal kongs die je zo kan lenen als je wilt.
Misschien zijn er mensen bij je in de buurt die van die spelletjes hebben met die houten blokjes enzo voor honden,
kom even niet op de naam  :-[
Sterkte en succes met de operatie vrijdag!
Door lightning
#2298372
Sterkte ermee. Heb ook een hond gehad die LPC had maar niks aan laten doen. Arts kon me niet garanderen dat hond zeker nog een paar jaar goed liep hij zei me toen zelfs dat het ook mogelijk was dat dr hond 6 weken later weer klote liep :-\. Ik hoop dat niet alle doktoren zo zijn om dat te zeggen en ik hoop dat jou kanjer er wel af komt :-*
Door Roef & Hidde
#2298373
jeetje wat erg!
ik wens je heel veel sterkte toe met het rustig houden van je stuiterballetje  :-\
roef moest als pup van 6 maanden 6 weken bench rust houden door een kruisbandblessure.....geen kattepis!
Door toscak
#2298391
Wat een verschrikkelijk nieuws  :'(
Je zult wel geschrokken zijn.

Ik leef met je mee, ik vond het revalideren natuurlijk zwaar, maar je komt vanzelf in de flow en gaat genieten van de stapjes die er gemaakt worden.

Heel veel sterkte!
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2298562
A balen! dat is niet het nieuws waar je op hoopt.
Wel blij dat zijn achterhand wel goed is (misschien liep ie ook wel wat stijf om zijn voorpoten te ontlasten?)
Heel veel sterkte met de operatie en het herstel.
Door nienk
#2298576
ai... maar heel mooi dat je er zo vroeg bij zijn!! dat wordt inderdaad veel kongs leeg snoepen, als hij weer wat kan/mag lopen rustig zoek spelletjes doen, clicker-training (lekker allerlei maffe truckjes leren die niet belastend zijn voor die poot. tenzij Bruut juist druk wordt daarvan, dan niet doen). en van die hondenpuzzels. ik heb er 2, Reus is op de ene uit gekeken, dus die mag je zo komen halen.

en misschien kan je iets met dingen als Rust Compositum, Puur Onrust, Phytonics Strezz, e.d? geen idee of dat werkt bij dergelijk rust houden.

de puzzel is deze:

http://media.mediazs.com/bilder/hondens ... 2011_0.jpg
Door BAC
#2298698
Ik stuur je net een PBtje zie ik dit topic staan, was benieuwd hoe het afgelopen was, balen!!!!!!!!!!!! :(
Maar ik had al zon vermoeden, ik heb Bruut zien lopen. Zoals je mss nog wel weet heb ik zelf ook een hond met LPC gehad, die is vorig jaar mei geopereerd, dus mss kan ik je helpen.

Geen LPC klant is hetzelfde. Ik heb dr onwijs veel over gelezen, en kan mijn situatie met geen ander geval vergelijken. Hier was de revalidatie zwaar, heel zwaar. Ik heb mij wel heel strak aan een wandel schema gehouden, zeker 4-6 maanden lang.
Rustig opbouwen, niet te snel willen, want dit is een tijd die je niet meer in kan halen.
En glucosamine met Doils. Heel belangrijk ter ondersteuning, voor het herstel van het kraakbeen, wat sowieso ook iets wordt beschadigd door de operatie.

Geen kong!!!!! Dat ding stuitert echt alle kanten heen, of je moet hem in een bench geven als hij dr rustig mee kan omgaan.
Hier liep  in augustus pas weer los, dr eerste boswandeling. Voorzichtig weer met andere honden spelen, en ik dacht echt dat het nooit meer goedkwam. Ik heb wat in de pisang gezeten, veel kreupel, echt heel erg veel, ze kon weinig en steeds weer een terugval. Maar het is goedgekomen, ze kan alles weer.
Je hoort ook verhalen dat ze nooit meer de oude worden.
Mijn hond was drie toen ze geopereerd werd, en had geen artrose.
Hoe is dat bij Bruut?
Hebben ze kunnen zien of er schade was?
6 weken rust, ja elke orthopeed doet het weer anders.
Ik moest van Y krooshof gewoon het leven oppakken, maar wel met maten. Rust was roest zei ze. Ze mocht ook niet in een bench. Maar wel alles met maten.
Laatst gewijzigd door BAC op zo 21 jul 2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2298760
Bij Bruut is nog geen artrose ontdekt. Er zit wel veel vocht bij maar verder ziet het er erg mooi uit. Geen verdere schade. Ik denk dat we er gewoon optijd bijzijn geweest. Ze opereren pas als de hond 7 maanden is, en morgen is tie dat dus dat kwam mooi uit  ;)
Vandaag alvast begonnen met Bench training, want een bench heeft hier nooit gestaan.

Het is idd dat je veel verschillende verhalen leest. Ik kijk wel hoe bruut het gaat doen de komende weken.
Gister al wel veel informatie gehad, maar bij thuiskomst zit je altijd alweer vol met vragen. Voor vrijdag heb ik een briefje gemaakt met de belangrijkste vragen.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#2298840
Leuke,aardige man Dick van Zuilen vind ik. Met onze Berner ook bij hem geweest. Je kan ook tranquilizer vragen voor zo nodig.
Heb even een stukje uit een ander topic gekopieerd

"Hier ook een LPC hond met tot nu toe goed resultaat.
Ze was 14mnd toen ze geopereerd werd bij DOCA door Dick van Zuilen in Amsterdam. Beide ellebogen waren niet goed maar haar linker was nog niet zo erg dat die geopereerd moest worden.
De revalidatie was een ramp. We hebben toen gezegd we doen het nooit meer, dus ook niet linker elleboog. De tijd zal het zeggen of we echt bij dit besluit blijven.

Toen ze weer alles mocht hebben we haar van af dat moment ook helemaal laten gaan. En met zijn 3en kunnen ze heel ruw spelen buiten. We hebben eigenlijk nooit gedacht dat ze de 4 zou halen en ondertussen is ze 4 jaar en 7mnd.
Ze heeft nooit meer gemankt, ook niet met links. Ze doet alles wat ik vind dat een hond moet doen. Ik heb zoals al gezegd is hier, liever een jonge hond die goed geleefd heeft dan een oude hond die niks mocht. "
Door matsoe
#2298889
Veel suc6 vrijdag en ook een vraagje is jouw hond nog erg jong ..en komt dit bij alle rassen voor ?
Door BAC
#2298999
matsoe schreef: Veel suc6 vrijdag en ook een vraagje is jouw hond nog erg jong ..en komt dit bij alle rassen voor ?
Voornamelijk grotere rassen.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2299073
matsoe schreef: Veel suc6 vrijdag en ook een vraagje is jouw hond nog erg jong ..en komt dit bij alle rassen voor ?
Bruut is 7 maanden
Door Ramses1
#2299097
Oei.. Dat is niet fijn nieuws Gonnie.

Dat worden zware maanden voor jou en voor Bruut.
Gelukkig ben je er snel bij en ik heb al veel goede resultaten gezien na dit soort operaties.
Het kost veel tijd, geduld en het zal flink afzien zijn voor jou en voor Bruut, maar het zal goedkomen.
Heel veel sterkte vrijdag. Hoe laat is de operatie? Dan gaan we ff duimen voor de kleine grote man.
Sterkte met die lieverd.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2299148
Ramses1 schreef: Oei.. Dat is niet fijn nieuws Gonnie.

Dat worden zware maanden voor jou en voor Bruut.
Gelukkig ben je er snel bij en ik heb al veel goede resultaten gezien na dit soort operaties.
Het kost veel tijd, geduld en het zal flink afzien zijn voor jou en voor Bruut, maar het zal goedkomen.
Heel veel sterkte vrijdag. Hoe laat is de operatie? Dan gaan we ff duimen voor de kleine grote man.
Sterkte met die lieverd.
Dank je wel....vrijdag om 9 uur is tie aan de beurt. Ik was wel heel erg blij dat het op zo'n korte termijn kon.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door