Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door timbos
#20132
Echt waar, slechts enkele weken geleden riep ik nog: ik ga echt niet barfen........ ik heb me ook nog niet helemaal in de materie verdiept, maar las hier ergens op het forum ook al dat versvlees voor velen een tussenstap is van brok naar barf en waarachtig als ik zie hoe graag Noa haar bakje vlees eet dan krijg ik toch het gevoel dat dit veel beter is dan de brokjes die ze soms met lange tanden at.

Vooral tijdens vakanties stopt ze soms zomaar opeens met het eten van haar brokjes, waar dat aanligt ben ik nog niet helemaal achter, ik probeer haar dan weer aan het eten te krijgen door eens thee, yoghurt, blikvoer toe te voegen, maar dat helpt lang niet altijd. Het probleem met vers is natuurlijk dat het voor onze kampeervakanties niet geschikt is, maar ik vraag me af of ik haar ooit weer een brokje kan laten eten??????

Dit terzijde, ik las over grotere stukken vlees die beter zijn dan de vaak wat fijngesneden stukjes in de versvleesvoeders i.v.m. de spijsvertering en heb meteen bij Corine (Carnibest) gevraagd of het mogelijk is dat ik af en toe stukken vlees bij haar koop. Deze mogelijkheid bestaat zeker en nu is mijn vraag, hoe groot is een groot stuk vlees, welk vlees kan ik het best aanbieden?

Ik wil dit dan na een hoeveelheid versvoer geven, dus niet in plaats van een maaltijd.

Zijn de kluiven van Farmfood -Rawhide- een goed produkt om na het eten aan te bieden zodat ze nog wat langer aan het kauwen is?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Ageeth
Door Lizzy
#20160
timbos schreef: Echt waar, slechts enkele weken geleden riep ik nog: ik ga echt niet barfen........ ik heb me ook nog niet helemaal in de materie verdiept, maar las hier ergens op het forum ook al dat versvlees voor velen een tussenstap is van brok naar barf en waarachtig als ik zie hoe graag Noa haar bakje vlees eet dan krijg ik toch het gevoel dat dit veel beter is dan de brokjes die ze soms met lange tanden at.

Vooral tijdens vakanties stopt ze soms zomaar opeens met het eten van haar brokjes, waar dat aanligt ben ik nog niet helemaal achter, ik probeer haar dan weer aan het eten te krijgen door eens thee, yoghurt, blikvoer toe te voegen, maar dat helpt lang niet altijd. Het probleem met vers is natuurlijk dat het voor onze kampeervakanties niet geschikt is, maar ik vraag me af of ik haar ooit weer een brokje kan laten eten??????
Ik denk dat je ook kunt overdenken om in de vakanties gewoon zelf samen te stellen. Ink is onlangs op vakantie geweest. Misschien wil zij vertellen hoe zij dat gedaan heeft, zelf samenstellen op vakantie!
Dit terzijde, ik las over grotere stukken vlees die beter zijn dan de vaak wat fijngesneden stukjes in de versvleesvoeders i.v.m. de spijsvertering en heb meteen bij Corine (Carnibest) gevraagd of het mogelijk is dat ik af en toe stukken vlees bij haar koop. Deze mogelijkheid bestaat zeker en nu is mijn vraag, hoe groot is een groot stuk vlees, welk vlees kan ik het best aanbieden?

Ik wil dit dan na een hoeveelheid versvoer geven, dus niet in plaats van een maaltijd.
Ik weet niet of het zinvol is om een groter stuk vlees te geven, naast Carnibest. Ik denk zelf dat je beter af en toe zelf een maaltijd kunt samenstellen met grotere brokken vlees. Je kunt er ook over denken om af en toe een grote lap pens te geven. Vinden ze geweldig! Naast pens kun je denken aan kip, kalkoen, rundvlees, lamsvlees, schapenvlees, paardenvlees. Eigenlijk alles, behalve varkensvlees.
Zijn de kluiven van Farmfood -Rawhide- een goed produkt om na het eten aan te bieden zodat ze nog wat langer aan het kauwen is?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Ageeth
Ik vind rawhides zelf eigenlijk niet echt prettig om aan de hond te geven. Waarom geef je anders niet een zacht en geschikt kalfs of lamsbot na een versvlees maaltijd? Carnibest verkoopt ook geschikte botten!

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#20217
Ik geef de rawhides nog af en toe. Als we ergens op bezoek zijn en Balou moet de hele avond rustig onder mijn stoel liggen zijn die dingen een uitkomst!! Maar alleen de rawhides van FF, daar heb ik net iets meer vertrouwen in.


groetjes Helen
Door Bianca
#20851
Hallo Timbos,

Wij geven onze Dalmaten sinds resp. 3mnd (pup,nu 6,5 mnd oud) en 3 weken (volw. teef, 2,5 jaar oud) vers vlees (AHV) en dit bevalt uitstekend! De oudste heeft last van haar huid, en dit verbetert duidelijk. Het ziet er nog niet mooi uit, maar het "ruikt"minder en ze heeft duidelijk minder jeuk. We zijn met dit voer begonnen vanwege de diarree van de pup, en echt, sinds start vers vlees nooit meer diarree gehad!
Maar........ ook wij zijn liefhebbers van kampeervakanties (met honden), en ik zie mezelf nog niet met een mini-vrieskistje op vakantie gaan.....Heeft iemand tips/adviezen en eventueel recepten? (toch maar gaan barfen?)
Door margreet
#20895
Ja Bianca dan heb je toch weinig keus met de vakantie, of je moet in de buurt van een zaak met vakantie gaan waar ze diepvriesvlees verkopen,of je moet iedere dag vers halen en dus barfen.
Door Erna
#21803
Hoi Bianca

Ik heb ook AHV gevoerd aan de dalmaten. Op zich ging het goed ware het niet dat de oudste na verloop van tijd een vreselijke rode buik kreeg. Wat het is geweest weet ik tot op de dag van vandaag nog niet maar ben er wel achter dat AHV een hogere eiwitfractie heeft dan andere merken. Bij dalmaten moet je dat wel in de gaten houden.

De pups en de bassets doen het overigens prima op de AHV maar zijn nu toch ook over op een ander merk. (wel net zo makkelijk).
Door Bianca
#22907
Hoi Erna,
Welk merk geef je nu aan de dalmaten? Die hogere eiwitfractie had ik nl ook al berekend. Het gaat overigens goed. Tevens wil ik over een poosje toch ook Farmfood brok gaan proberen ( afgewisseld met AHV), ook met het oog op de vakantie's.

Groetjes,

Bianca
Door Erna
#22961
Wij geven ze nu Bibi en dan voornamelijk de kip. De lam die we laatst hebben gegeven ging niet helemaal lekker. De kip bevalt tot nu toe erg goed. Nu heb ik wel gelezen dat het weer verstandig is om af en toe een groente prutje erbij te geven als je Bibi voert omdat dat weer niet in de complete uitvoering zit.

Farmfood gaan wij aan de kleine basjes voeren (om ze te laten wennen aan brokjes voor de nieuwe eigenaar) maar voor de dalmaten zou ik dit weer niet gebruiken.

FF is op basis van rundvlees wat een te hoog purine gehalte heeft voor de gespikkelde brigade. Wij hebben ons ook laten informeren over Canex en dat lijkt een goed en eerlijk verhaal te zijn en is ook te krijgen in een kipvariant.
Door Lizzy
#22967
Nou, Ink is laatst op vakantie geweest in DE met de hond en het was een makkie om te barfen! He Ink?

Als ik nu op vakantie zou gaan, dan zou ik ze die weken vooral op kip laten leven hoor (en zou ik niet te moeilijk doen!). Kippenvleugels en hartjes en levertjes en maagjes. Lekker makkelijk aan te komen. Daarnaast zou ik wel proberen lamsvlees en lamsbotten te scoren. Of konijn (afhankelijk welk land je bent). En, ik zou hele vissen geven. Daarnaast zou ik ze voornamelijk onze gekookte restjes geven (groente). En, regelmatig een rauw ei! Stuk of 3 a 4 per week.

Ik ben van mening dat een hond best twee a vier weken wat minder uitgebalanceerd kan eten dan dat je dat thuis zou doen!

Groetjes, Lizzy
Door Bianca
#22968
Maar de canex heb je nog niet geprobeerd? Ik hoor nl heel goede verhalen over FF, vandaar dat ik dat wilde proberen..... Verder vraag ik mij nog steeds af, of honden wel groenten nodig hebben... Die van mij krijgen dus vlees-pens compleet, maar ik geef geen extra groenten hierbij. Zou het niet al voldoende zijn als er vuile pens in het voer zit?
Ben benieuwd naar ervaringen met Canex!
Door Erna
#22983
Nee wij hebben Canex niet geprobeerd omdat we andere plannen hebben. We willen binnen korte tijd in ieder geval parttime gaan barfen met de honden en ze de andere dagen vers geven. We zijn volop aan het orienteren, lezen, leren en voorbereiden. (De vriezer ligt vol met fruit)

Ik heb een aantal maanden geleden een lang gesprek gehad met een van de vertegenwoordigers van Canex. In dit voer zitten gegarandeerd geen chemische toevoegingen, wat ik heel erg belangrijk vindt.

FF is een prima brok als je toch brokken wilt voeren maar wij hebben afwijkende honden. Zoals je weet is purine rijk voedsel niet goed voor onze honden en rundvlees heeft een hoog purine gehalte. FF heeft helaas geen kip variant. De basjes kan ik wel overzetten op de FF, dus de pups worden straks ook daaraan gewend.

Ik denk ook dat niet alle honden groente nodig hebben maar hier ook weer: we hebben afwijkende honden. Ik denk dat het voor Dalmatische honden wel nodig is om ze groente te geven om de urine op de juiste zuurgraad te houden, maar ik denk dat Lizzy hier wel het juiste over kan vertellen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door