Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yada
#2298001
hallo allemaal.

Ik wil de hondjes graag 1x of 2x per week wat te knagen geven , de overige dagen kvv.

Ik heb een hond van 7 maanden oud en 1 van 3 jaar. Beide eten ze vanaf een leeftijd van 7 weken al carnibest. En de hond van 3 jaar heeft wel eens een kippenpoot en konijn gehad. Dat is nu wel een jaar geleden.

Ik vraag me af, kan ik de oudere hond gewoon weer alles geven? En wat betreft de pup van 7 maanden, die is vers natuurlijk ook al ruim gewend. Moet ik dan alsnog bij beginners bot beginnen?

Kunnen jullie me dingen aanraden die niet binnen een minuut opgevreten zijn, maar ook niet een te hoog bot percentage hebben. Prijs maakt niet uit. Ik vond de vacht en ingewanden bij konijnen altijd minder, omdat het enorm veel vacht is in vergelijking met het spiervlees en de maag at de hond vaak niet op. Wil ook niet weten wat die konijnen te eten krijgen  :-X

Bedankt voor evt hulp alvast!
Door nienk
#2298042
hoe groot zijn je honden?

Reus krijgt af en toe een hele geslachte kwartel. (bloot en zonder ingewanden), dat is best leuk knagen en zachte botjes. ik geef er wel wat pens bij, anders poept ie wat te hard.

ik zou zelf bij de zachtere dingen beginnen en kijken hoe het gaat.
Door nienk
#2298058
Yada schreef: 1tje is 21 kg de pup is 18.5 kg

kwartel karkas dus, das alvast een goede tip!
ik heb hele kwartels, als er filet oid van afgehaald is (dan zou ik het een karkas noemen) zul je er wat spiervlees bij moeten geven.
Door Parelridder
#2298079
Eens per week een heel kippetje? Kun je in alle prijsklasses (en dus kwaliteiten) krijgen. De kwaliteit doet ook wat met de stevigheid van het vlees en de knapperigheid van het bot.
Door Yada
#2298085
ook niet verkeerd nee

waar bestellen jullie dit?

zit op lupa te kijken, daar heb je enkel kipkarkas 1kg.

denk dat een hele kip wel zwaar is. ze krijgen nu 500 en 700 gr per dag
Door nienk
#2298136
de kwarteltjes die ik heb komen van verschillende leveranciers, dat zijn zegmaar dezelfde kwartels als bij de poelier in de vitrine.
Door miruske
#2298238
Ik heb een staffordshire bull terrier van 2,5 jaar en 16 kilo
Ze zit nu al een flinke tijd op naturis kvv en ik wil graag Barfen. Om het haar te leren en om haar erbij te laten knauwen ben ik begonnen met kippennekken. Die gaan er wel hap slik in. Toen een zalmstaart en dat gaat wel lekker. Ook een hele zalmkop gaat er goed in, maar dat is wel veel te veel voor haar dus die knip ik nu door. En eendenekken, kipkarkas, kwartelkarkas, kuikens, fazantbout, en dat soort dingen. en kippenbouten. Je zegt dat niet een hoog botpercentage mag hebben maar ook niet hap slik weg mag zijn. dat is een beetje moeilijk denk ik want hoe meer bot hoe meer knagen lijkt mij. Misschien een runderstrot of iets dergelijks???
Door Yada
#2298240
ja ok, bedoel niet meer bot dan vlees.  het is maar voor 1x in de week dus percentages maken ook niet heel veel uit.

hele kip lijkt me daarom wel wat, ben alleen niet gecharmeerd van wat die beesten allemaal te eten krijgen.
Door nienk
#2298464
Yada schreef: ja ok, bedoel niet meer bot dan vlees.  het is maar voor 1x in de week dus percentages maken ook niet heel veel uit.

hele kip lijkt me daarom wel wat, ben alleen niet gecharmeerd van wat die beesten allemaal te eten krijgen.
er zijn ook ecologisch/biologisch/puur&eerlijk/weetniethoedatheet kip karkassen te koop!
Door miruske
#2298700
Yada schreef: ja ok, bedoel niet meer bot dan vlees.  het is maar voor 1x in de week dus percentages maken ook niet heel veel uit.

hele kip lijkt me daarom wel wat, ben alleen niet gecharmeerd van wat die beesten allemaal te eten krijgen.
Ja biologisch dan of je kijkt of je aan de poten van fazant of zo kan komen? Maar 1x in de week een kippenbil zou toch wel moeten kunnen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door