Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2293874
Hallo allemaal,

Ik zit met t volgende probleem en hoop dat iemand mij kan helpen

Mijn lab staat sinds een half jaar op kvv/vers vlees hij vind t helemaal geweldig en eet alles met smaak wat ik hem voorschotel ook vis of botten .
Nu hebben we een eliminatiedieet gevokgd en loop ik bij een holistise dierenarts.
Het dieet was ivm pukkels op zijn kin. Die zijn geheel verdwenen maar met door eten mag ik nu tot mei rund kip en paard voeren ik geef hem nu deze 3 diersoorten in kvv zoals de verpakking aangeeft en geef hem kippennekken en kip orgaan extra erbij. Maar waar kan ik hem dikker door laten worden?

Ik hoop in mei meer diersoorten erbij te kunnen geven wat hopelijk voor dit probleem meer oplossingen bied... maar tot die tijd...

Groetjes
#2293881
Is die echt te mager of oogt die alleen mager?
Kan je de ribben zien? Zo ja dan inderdaad bijvoeren.
Kan je de ribben niet zien maar wel voelen dan zou ik het zo laten.
Labjes worden heel snel dik en zijn lastig om op gewicht te houden ( maar dat wist je al wel denk ik ;) ).

Zo oogt mijn lab in vergelijking met andere labs in de buurt ook mager maar hij is toch goed qua gewicht alleen is hij slank en lang.
#2293932
assie10 schreef: Hallo allemaal,

Ik zit met t volgende probleem en hoop dat iemand mij kan helpen

Mijn lab staat sinds een half jaar op kvv/vers vlees hij vind t helemaal geweldig en eet alles met smaak wat ik hem voorschotel ook vis of botten .
Nu hebben we een eliminatiedieet gevokgd en loop ik bij een holistise dierenarts.
Het dieet was ivm pukkels op zijn kin. Die zijn geheel verdwenen maar met door eten mag ik nu tot mei rund kip en paard voeren ik geef hem nu deze 3 diersoorten in kvv zoals de verpakking aangeeft en geef hem kippennekken en kip orgaan extra erbij. Maar waar kan ik hem dikker door laten worden?

Ik hoop in mei meer diersoorten erbij te kunnen geven wat hopelijk voor dit probleem meer oplossingen bied... maar tot die tijd...

Groetjes
Dat zijn alle 3 vrij magere soorten. Rest je in mijn ogen ook maar 1 ding. Meer voeren. Ik zou trouwens uitkijken om er kippennnek + orgaan erbij te geven. Dit zit beide al genoeg in KVV. Geef hem dan liever een hele kip en daar een deel van.
#2294009
precies wat de voorgangers al zeggen: meer voeren.

uit nieuwsgierigheid even een vraagje: is er een reden waarom je je eliminatie dieet bent begonnen met kip en rund? mijn Reus staat al dik een jaar op een eliminatie dieet (inmiddels zo'n 7 diersoorten) maar ons werd door de holistisch DA juist geadviseerd om kip en rund voor het allerlaatst te bewaren. volgens hem zijn het de vaakst voorkomende dierlijk eiwit allergieën bij honden en daarmee een groot risico op een reactie. ook vond de DA het essentieel (en dat vind ik zelf heel logisch) dat de eerste diersoort in het dieet een diersoort is die de hond nog nooit gegeten heeft, zodat de kans dat hij er op reageert tot een minimum beperkt is. had jou hond nog nooit kip en rund gehad? (dat zit in zoveel dingen!) of zijn je begonnen met paard?

(ik bedoel je niet aan te vallen ofzo hoor, ben zo intensief met Reus zijn dieet bezig geweest en doe mijn best om hier op Barfplaats mensen met vergelijkbare problemen te helpen met mijn ervaringen, dus zou graag willen weten hoe jij/jou DA het zien! dat mag ook in een privébericht)
#2296509
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Mijn lab is echt heel mager zijn ribben steken uit wel is en blijft hij vol energie. Toen hij nog op brokken stond kreeg hij per dag 3 x de aanbevolen hoeveelheid per dag! En nog was hij mager. Voor een show voerde ik hem op met extra pasta en dat werkte goed. Ik begrijp dat pasta nu niet meer mag icm kvv.

Ik ben via mijn gewone dierenarts op eliminatie dieet gezet met alleen paard. Toen ik daarmee al 6 won bezig was en de pukkels op zijn kin niet overging ben ik naar een holistise dierenarts overgestapt. Zij hebben hem doorgemeten en begin deze maand weer en er zijn geen allergie dingen gevonden. Wel dat hij overprikkeld was en daarom die pukkels kreeg. Gelukkig maar. Ik heb nu een hond die veel rustiger is en dus we zonder allergie! Ik neem elke keer voer mee van verschillende dieren en dan meet hij door of t goed past. En zo zijn we dus uitgekomen dat Rund en kip ook mochten lam en zalm en kalkoen waren nog niet helemaal goed.

Graag zou ik nog willen weten waarom de kippen nekken met orgaan niet een goede combi is... sorry kom net kijken met t verse vlees...

Natuurlijk voel ik me niet aangevallen ben alleen maar erg blij met alle reacties en tips!

Groetjes
#2296525
aha, op die manier, dat is dus een heel ander soort elimineren dan elimineren bij allergieën. ik snap het. doet me denken aan het 'te warm' zijn van Reus en dus 'koude' kruiden geven. hoe gaat het nu verder, komt het vanzelf weer goed dat andere diersoorten ook weer goed zijn, of krijgt hij daar een behandeling voor?

het is niet echt een toevoeging om de hond kippennek en orgaan er bij te geven omdat de meeste kvv's al voldoende bot en orgaan bevatten. een hele kip bevat ook lekker spiervlees, wat eerder een toevoeging aan een kvv-menu zal zijn. overigens hangt dat wel af van de percentage's vleesbot/spiervlees/orgaan die er in de kvv's zitten die je geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door