Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door haba
#2296282
ik heb net mijn honden voor het eerst kippennekken gegeven, ze hadden er weinig moeite mee , maar ik dacht dat ze veel zachter zouden zijn. ik heb er een paar zo gegeven en de rest in stukken gesneden, maar dat in stukken snijden ging niet zo makkelijk: dit was echt bot, had gedacht dat het meer kraakbeen zou zijn, dit was veel harder dan het runder kraakbeen dat wat ik tot nu toe gegeven heb. zijn de nekken altijd zo hard ,of heb ik ze van oude kippen?
Door nienk
#2296294
als je twijfelt of ze te hard zijn, zou je er even een snoeischaar bij kunnen pakken. over het algemeen geldt dat vleesbotten die met een normale snoeischaar met normale kracht redelijk gemakkelijk door te knippen zijn, prima te voeren zijn. (ik zou het niet weten, ik voer alleen eendennek)
Door haba
#2296307
ik krijg ze wel doorgesneden, ik heb goede messen :) maar het viel me op dat het echte botten waren.
heb ze op de markt bij de poelier gekocht, waren wel duur als ik de prijzen hier lees: heb 2.50 voor een kilo betaald
Door nienk
#2296308
haba schreef: ik krijg ze wel doorgesneden, ik heb goede messen :) maar het viel me op dat het echte botten waren.
heb ze op de markt bij de poelier gekocht, waren wel duur als ik de prijzen hier lees: heb 2.50 voor een kilo betaald
en wat vinden de hondjes ervan?
Door job
#2296310
Dat is wel duur ja...
je woont toch in Den Bosch?
Ik kan biologische nekken kopen voor €1,50 per kilo,
die gaan dan wel per 5 kilo.
Als de honden ze lekker vinden misschien volgende keer meebstellen?
Door haba
#2296321
graag ,Job. heb je toevallig ook eendennekken, of ander kluifwerk?
de honden vonden de nekje geweldig,hap, slik ,weg :-\ daarom heb ik ze in stukjes gesneden en gemengd met rundersnippers
Door Lizzy
#2296390
De werveltjes zijn best hard. Maar dat kan geen kwaad. Daar zitten geen enge uitsteeksels aan ofzo. Dus in stukken snijden is niet nodig.
Door job
#2296417
Heb geen eendennekken,
ik kan wel aan grote kippennekken, kippenruggen, kippenpoten,
soepkippen (ruim 2 1/2 kilo zwaar), runderstrot, lamsribben en lamsnek komen.
Op de ruggen na allemaal bio of natuurgrazers.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door