Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2293263
Hondje van een kennis van mij heeft meerdere allergien oa verschillende mijten, huisstoffen en vlooien.
Ze zijn begonnen met het geven van injecties maar die werkte niet, dus ze krijgt nu tabletjes (ze heeft het merk gezegd maar ben het vergeten  :-[).
Helaas slaan ook de tabletjes niet meer goed aan en de haar DA heeft gezegd dat als deze straks niet meer werken er helaas niets anders op zit dan de hond te laten inslapen  >:( >:(

Ze wilt nu graag alles proberen en is ook bereidt om vers te gaan geven  :) :) ::)
Maar haar hondje heeft behalve de allergien ook enorme blaasgruis en best wel een zwak maag/darm stelsel.

Het beste zou denk ik barf zijn maar dat is een stapje te snel vrees ik.
Ik wil haar dus een goede KVV adviseren zonder allerlei toevoegingen, granen, rijst ed

Hebben jullie verder nog tips en/of advies wat ik haar mee kan geven?
#2293429
[quote="Pedro98"]
Zorg dat ze glutenvrij neemt en misschien ook even proberen om kip te vermijden. Als ze bijv carnivoer neemt die is glutenvrij, en meen dat darf dat ook is en die is ook nog eens eko.
[/quote]

Bij o.a. darf zijn dacht ik verschillende diersoorten door mekaar gemengd dus zal er ws ook kip in zitten....
Wellicht beter om een kvv met losse diersoorten te proberen, bvk ook een zonder olietjes e.d.
#2293481
Persoonlijk zou ik beginnen met je kennis aan te raden op zoek te gaan naar een holistisch dierenarts. deze hebben net even andere (en meestal meer) kennis dan de DA waar ze nu komt en weet wellicht met wat wij 'alternatieve' geneesmiddelen noemen het hondje te helpen.

de holistisch DA kan kijken wat het beste idee is qua voeding en helpen de weerstand van het hondje op te krikken, allergieën zijn problemen met de weerstand. betere weerstand kan de klachten doen afnemen en dragelijker maken.

gezien de ernst van de klachten (welke DA dan ook begint niet zomaar over in slapen) zou ik niet zelf aan de gang gaan, maar onder goede begeleiding kijken wat er te behalen is.

misschien is een verandering van voeding namelijk wel gewoon te veel voor dit hondje en dient er eerst iets anders te gebeuren. ik kan me een topic herinneren met een hond die op advies van een holistisch DA eerst maar op het gewone voer bleef wat hij al kreeg, eerst aan de weerstand en algehele gezondheid werken was noodzakelijk om een voers-verandering aan te kunnen.
#2293649
Wij hebben een Golden Retriever van 8 jaar met behoorlijk wat allergieen en nadat ze vorig jaar erg ziek is geweest (hevige maag-/darminfectie) ook nog vaker aan de diarree etc dan ze al was. Ze krijgt om de dag 15 mg prednison en met de zomer moet ik ook bijsmeren. Wij hebben in december besloten haar op KVV te zetten omdat we ook alles willen proberen. Overigens is ze ondanks de jeuk wel heel vrolijk als het lente wordt. We zijn momenteel 2,5 mnd verder en ik kan zeggen dat haar darmen steeds rustiger worden. Over haar huid kan ik nog geen goede conclusie trekken. Ze krabt zich nog niet helemaal gans maar dat kan nog komen, wel heeft ze alweer plekken. Ik ben momenteel ook aan het proberen deze te behandelen met honingzalf ipv corticozalf en dat lijkt wel te werken. Kortom we hebben er werk aan maar ze is ook blij. Of het op termijn ons nog verder brengt weet ik niet maar aan haar vacht zie je bv ook dat het goed met haar gaat, die is veel mooier en zachter. Ze heeft de eerste maanden niet de gehoopte weinige ontlasting gehad die je zou mogen verwachten maar dat is langzamerhand wel aan het komen. Ik zou het proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Jenny
#2293834
blaasgruis wordt vele malen beter van graan- en rijstvrij voeren!
Verder zijn de beste tips al gegeven.

Eerlijk gezegd zou ik een dergelijke hond niet op kvv zetten, maar op barf. Mijn ervaring is dat het nauwelijks mogelijk is goed te elimineren op kvv. Ik heb ook een allergische hond die moeite heeft met het verteren van botten en daarom sinds een paar weken een elektrische vleesmolen van Bomann. Konijn, eend en kip (ok die mag de allergie hond niet hebben) maalt hij zonder problemen. Het is alleen wat werk, mede omdat je eerst alles in kleine stukjes moet knippen/hakken. Maar het werkt wel veel beter op deze manier.
#2293864
[quote="Cupcake"]
Zou bij zo'n allergiehondje het een beter idee vinden om te beginnen met kvv van 1 diersoort. Dan heb je naar mijn idee een veel kleinere kans op allergische reacties en heb je veel meer kans op verbetering. Als dit goed gaat na weken pas per diersoort pas uitbreiden.
[/quote]

Daar zat ik inderdaad zelf ook aan te denken.

[quote="nienk"]
Persoonlijk zou ik beginnen met je kennis aan te raden op zoek te gaan naar een holistisch dierenarts. deze hebben net even andere (en meestal meer) kennis dan de DA waar ze nu komt en weet wellicht met wat wij 'alternatieve' geneesmiddelen noemen het hondje te helpen.

de holistisch DA kan kijken wat het beste idee is qua voeding en helpen de weerstand van het hondje op te krikken, allergieën zijn problemen met de weerstand. betere weerstand kan de klachten doen afnemen en dragelijker maken.

gezien de ernst van de klachten (welke DA dan ook begint niet zomaar over in slapen) zou ik niet zelf aan de gang gaan, maar onder goede begeleiding kijken wat er te behalen is.

misschien is een verandering van voeding namelijk wel gewoon te veel voor dit hondje en dient er eerst iets anders te gebeuren. ik kan me een topic herinneren met een hond die op advies van een holistisch DA eerst maar op het gewone voer bleef wat hij al kreeg, eerst aan de weerstand en algehele gezondheid werken was noodzakelijk om een voers-verandering aan te kunnen.
[/quote]

Ook dit wil ik haar inderdaad adviseren, ik denk ook dat het slim is om dit te gaan doen met een arts die zeker pro vers is.
Nienk, hoe heet jou arts? Die zit in Amsterdam toch??

[quote="Lil"]
blaasgruis wordt vele malen beter van graan- en rijstvrij voeren!
Verder zijn de beste tips al gegeven.

Eerlijk gezegd zou ik een dergelijke hond niet op kvv zetten, maar op barf. Mijn ervaring is dat het nauwelijks mogelijk is goed te elimineren op kvv. Ik heb ook een allergische hond die moeite heeft met het verteren van botten en daarom sinds een paar weken een elektrische vleesmolen van Bomann. Konijn, eend en kip (ok die mag de allergie hond niet hebben) maalt hij zonder problemen. Het is alleen wat werk, mede omdat je eerst alles in kleine stukjes moet knippen/hakken. Maar het werkt wel veel beter op deze manier.
[/quote]

Klopt, ik ben ook overgestapt toen Sammy enorme blaasgruis had en dat heeft super goed geholpen!!
Alleen dit hondje heeft zoveel meer dingen erbij dat ik dat toch wel moeilijk vindt.

En ja ik denk dat barf ook het beste is maar ik denk dat dat echt een mega stap te snel is helaas......

Bedankt iig al vast voor alle tips en adviezen  :-* :-*
#2293967
Reus en ik zijn erg tevreden patiënt/klant bij Stefan Veenstra, Natuurlijk Gezonde Dieren in Amsterdam op de Rijnstraat. op de van Woustraat (zelfde straat, maar dichter naar centrum) zit Zoo Natuurlijk waar ook holistisch DA's werken. Beide hebben ook een winkel met vers, kvv en wat barf. Natuurlijk Gezonde Dieren een heel groot assortiment kvv merken en smaken.

Denk dat het echt zaak is om deskundig advies in te winnen, zo'n kwetsbaar dier, daar zou ik niet zelf mee aan de gang gaan.

succes voor je kennis en de hond!

(en top van jou dat je langs deze weg hun kan helpen!)
#2293976
[quote="Pedro98"]
Zorg dat ze glutenvrij neemt en misschien ook even proberen om kip te vermijden. Als ze bijv carnivoer neemt die is glutenvrij, en meen dat darf dat ook is en die is ook nog eens eko.
[/quote]

In de meeste carnivoersoorten zit kippenbot, behalve de eend niet, geloof ik daar zit eendenbot. In Darf zit ook kip. Haaksbarf, Tinlo Alaska, Versvoer en All anymal hebben wel graanvrije en kipvrije varianten.
#2295884
[quote="M@rina"]
In de meeste carnivoersoorten zit kippenbot, behalve de eend niet, geloof ik daar zit eendenbot. In Darf zit ook kip. Haaksbarf, Tinlo Alaska, Versvoer en All anymal hebben wel graanvrije en kipvrije varianten.
[/quote]

Van de darf heb ik bij Ukkie hier geen last van de kippenbotten die erbij door zitten. Hoe dat kan geen idee, als hij maar een kippennek eet is het gelijk mis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door