Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Annemarie Rijnveld
#2295379
Ik heb gelezen dat honden absoluut niet 1 rib mogen eten, altijd meerdere ribben aan elkaar geven.
Is dat bij katten ook zo?
Ik gisteren 1 lamsribje gegeven aan de kat, en dat ging goed (ik ben erbij gebleven).
Door Martine-Tom
#2295385
Ligt denk ik ook aan het dier zelf.
Tom is een hele nette knager, die durf ik met gemak 1 rib te geven.
Doki daarintegen is een vreetschuur, daar zou ik minimaal gaan meppen op de rib voor ik hem gaf want hij zou in staat zijn hem in 1 keer naar binnen te werken...
Door Limpy
#2295429
Ik heb de flapdrollen ook wel eens een enkele lamsrib gegeven, no problem.
Blijkbaar waren dit al ribjes van oudere lammen want erg hard, deze werden kaal gekluifd en dan keken ze er niet meer naar om en gooide ik het kale bot dus weg.
Door Mevroi Kruim
#2295527
Lamsrib vinden ze hier te veel van het goede, of het moet echt een heel jong lam zijn. Ik zie katten nog niet zo snel een 20cm rib in 1x naar binnen werken dus ik denk dat het niet echt link is.
Qua platmeppen, hangt ervan af hoe ze eten: netjes, dan hoeft dat niet; schrokken: ff met de hMer.
Door Annemarie Rijnveld
#2295530
Nee hè, dat leek mij ook wel, maar de rib is niet 20 cm lang, hoor, ik schat zo'n cm. of 10. Moppie eet het netjes op, zonder schrokken, Miepie lust het niet, wil alleen maar bloederig hart en fijngemalen hele kip.

Hoe gaat het met de spit? Veel sterkte en snelle beterschap, hoor
Door Mevroi Kruim
#2295537
Dank je  :-* spit heeft zich stevig gevestigd  >:( het gaat nog niet echt beter. Dus ik hompel en strompel maar zoveel mogelijk rond.
Door Mevroi Kruim
#2295567
Nee, rust roest bij spit zeggen ze, en dat merk ik ook. Te lang zitten of liggen en ik kan echt helemaal niks meer. En het doet allemaal pijn dus ik wissel het dan maar af, zitten, liggen en strompelen.
Maandag bel ik de osteopaat als het dan nog niet beter is.
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2296478
Ik geef hier ook 1 lamsribje per keer aan de katten.  Ik vraag dan wel de kleinstje ribjes die ik wil hebben en zelf aanwijs. Niet al mijn katten willen dit eten. Maar die het wel eten knagen het zo ver mogelijk af, de smalste worden helemaal opgeknaagt met bot en al. Het is lekker werken :)
Door Annemarie Rijnveld
#2296896
Jemig, die dure lamsribben koop ik ook niet meer voor mijn theemutsen. Paarlen voor de zwijnen gooien is het gebleken. >:(
De eerste keer heeft Moppie het heerlijk opgegeten maar het bot gelaten voor wat het is, de tweede keer haalde zij haar neusje ervoor op.
Die troep moest ik maar aan de zwerfkatten geven. Probleem is dat ook de zwerfkatten het niet blieven. Zij hebben ook hun standaard verhoogd.
En Miepie hoeft al helemaal geen lekkere malse vlezige botjes, zij wil alleen maar kalkoenvlees, kalkoenfilet.
Is dat niet een beetje te eenzijdig, als dieet?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2296939
Annemarie Rijnveld schreef: En Miepie hoeft al helemaal geen lekkere malse vlezige botjes, zij wil alleen maar kalkoenvlees, kalkoenfilet.
Is dat niet een beetje te eenzijdig, als dieet?
Ja, dat is veel te eenzijdig.
Geen vleesbot, geen orgaan en het spiervlees dat je wel geeft is maar van 1 diersoort. Ik hoop dat je er een complete kvv naast geeft.
Door Annemarie Rijnveld
#2296956
Ik ben nog maar sinds kort, een maand of twee nu, overgestapt op RMB. Het betreffen 2 geadopteerde zwerfkatten, waarvan ik de leeftijd niet weet, en het gewicht van de 1 zo ongeveer 4 kilo is en de ander weegt duidelijk meer. Gewicht moet ik schatten op het oog, want zij laten zich niet gemakkelijk oppakken.
Ik geef normaal gesproken een gemalen biologische kip met alles erin en eraan, dus alle botten, poten, kop met snavel erbij (maar geen veren).
Deze gemalen kip geef ik iedere dag.
Af en toe geef ik er wat bij voor de broodnodige variatie: runderhart, goulashvlees van kalkoen, ezel, of rund, weleens een tartaartje, weleens een vissie waarvan ik de naam ben vergeten.
Vis wordt niet meer op prijs gesteld, eitje wel mits geklutst en niet te veel en zonder schaal.

Gaat dat wel een beetje zo?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door