Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eira
#2294319
Ik heb vandaag via Marktplaats een vrieskist van 120 liter gekocht dus ik kan nu serieus vlees gaan bestellen :D Voorheen bestelde ik altijd via Caroba vanwege het lage minimale bestelbedrag maar nu ik meer ruimte heb was ik van plan bij Lupa een bestelling te doen omdat ze een veel uitgebreider assortiment hebben. Wie van jullie heeft ervaring met Lupa, was dit positief of negatief en waarom?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2294327
Ik heb er al meerdere keren besteld en goede ervaringen. De communicatie per email is soms wat typisch, maar ze zijn eerlijk, klantvriendelijk en ik ben steeds erg tevreden over de kwaliteit.
In verhouding tot het meedoen aan lijntjes zijn ze wel duurder, maar daarvoor is het ook makkelijker om gewoon in 1 keer je bestelling te plaatsen en geleverd te krijgen.
Door Miranda 1
#2294564
Ik heb ook goede ervaring met ze.

Mijn Berner eet 1400 gram konijn per dag, ivm eliminatiedieet. Toen ik bestelde hadden ze niet voldoende konijn op voorraad. Zonder bijkomende kosten kon ik gewoon een nabestelling doen.

Ik heb ook een keer gehad dat ze kwamen, maar dat ik niet thuis was en ze het voor de deur moesten zetten. Maar ik bestelde toen wel halve konijnen. En mijn voortuin is samen met de voortuin van de buren met een dochtertje van 5 jaar. Dus hebben ze het netjes voor mij verpakt in een extra vuilniszak, zodat zij de halve konijntjes niet kon zien.

Kwaliteit vind ik goed.

Ik heb daar voor het gemak ook de eerste paar keer besteld. Naar later veel via het forum, omdat dat goedkoper is. Vooral het konijn en dat wordt veel gegeten.
Door Ramses1
#2294614
In verhouding tot het meedoen aan lijntjes zijn ze wel duurder, maar daarvoor is het ook makkelijker om gewoon in 1 keer je bestelling te plaatsen en geleverd te krijgen.
Ik heb nu 1 keer meebesteld bij Lupa in een groepsbestelling. Al met al een gerommel, onduidelijkheden gedonder over de bestelling en de levering is een week later. Maakt niet uit, is goed gekomen door veel gebel en geregel van de Topic Starter en als het vlees er goed uitziet doe ik het zo weer.

Maar ik wil wel even iets kwijt:
Ik wil absoluut geen discussie ontketenen, maar wil wel zeggen dat de bestellingen die via BP gaan ook in 1 keer geplaatst en geleverd worden.
Altijd prachtig spul, nooit gezeur, prima georganiseerd, veel goedkoper en vaak nog mooier ook.

Denk eens aan LidaS, Sietie, Orinake, Nadia, Siebren, Antonia, Jolanda in willekeurige volgorde en alle aanbieders die ik niet genoemd heb. 
Ik bestel nu bijna een jaar via deze mensen en heb nog nooit rommel gehad en altijd zag alles er prima uit, gewichten die kloppen, netjes verpakt, goed verzorgd tijdens vervoer, goed georganiseerde lijntjes enz.

Heel wat anders dan de rommel die ik van SW ontving! Daarvan heb ik de indruk dat hoe groter de groepsbestelling, hoe slechter de kwaliteit.
Door Eira
#2294634
Ik ben ook echt super blij met de vervoerslijntjes hier en alle moeite die er door iedereen ingestoken wordt :thumbup:

Mijn plan was ook om eenmalig een bestelling bij de Lupa te doen zodat ik van alles wat in huis heb (de vriezer is bijna leeg) en om dan daarna telkens aan te vullen met wat er hier wordt aangeboden.
Door tycolaika
#2294693
ook ik heb goede ervaringen met lupa, ik vind hem wel tegen over lijntjes via et forum duur.
dus ik bestel er alleen als er toevallig iemand ook iets besteld , maar dan gewoon voor beetje aanvulling.
mijn hele bestelling , plaats ik er niet , dat kost me een paar ribben uit mijn lijf haha
Door BAC
#2294925
Ik bestel nu sinds 2 jaar bij Lupa (Jolanda) ik ben een zeer kritische afnemer, moet gewoon goed zijn, evenals de service en het contact. Bestel altijd met een groepsbestelling via Metaldog.

Jolanda is kort van stof maar wel duidelijk , ze is behulpzaam, als ze iets niet heeft stuurt ze van te voren een heel kort mailtje of belletje , voor eventueel een vervangend product zodat je menu niet in de knoei komt. Gewoon TOP!

Dus nooit geen verrassingen dat er geen lever of een bepaald diersoort bij is. Alles zit goed verpakt, goed gestickerd alles is stijf bevroren (Dat vind ik zelf zeer belangrijk) factuur is overzichterlijk, en eventueel gecorrigeerd als er iets vervalt.

Mijn bestelling is altijd volledig naar tevredenheid, een keer miste ik een kilootje kipkarkas biologisch, even een mailtje en dat werd opgelost (Gecrediteerd)

Ik heb dr ook wel eens bij nagedacht om mee te bestellen via de verzamelplaats, maar wat mij weerhoud is de chaos in de topics. Ik heb niet alle dagen tijd om in te loggen, en dan zijn dr zo weer een aantal paginas bij. Ik heb het idee dat het vlees ongekoeld door het hele land gaat, ik heb dr gewoon geen goed gevoel bij.
Ook wil ik een compleet menu voor 8 weken kunnen bestellen in een keer, en dat ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen, of ik moet het hele land afrijden. Ik zie het overzicht gewoon niet, en dat weerhoud mij.

Dan betaal ik liever wat meer, of neem ik af en toe wat over van een behulpzame barfer die hier in de buurt woont :)
Door Parelridder
#2294943
Ik heb alleen maar prima ervaringen met Lupa: betrouwbaar, goede service, vriendelijk. Als je bijv. vooraf vraagt naar bijvoorbeeld hoeveelheid vet of vliezen, wordt je uitstekend geinformeerd. Als een product per abuis niet is als je had mogen verwachten, wordt dit netjes opgelost.
Natuurlijk is het over het algemeen duurder dan via de verzamelplaats (prijs/kwaliteit van vlees wat bijv. Tamara en Jolanda regelen is absoluut nóg beter) want Lupa is een winkel, dus verdient er de boterham mee en betaalt daar belasting over. 'Duur' vind ik ze niet.
Het laten bezorgen door een winkel als Lupa scheelt veel tijd boven het mee bestellen via Verzamelplaats (topics volgen, ophalen, regelen en nogmaals ophalen als er een bestelling per abuis ergens anders terecht komt is allemaal part of the deal) ...kun je na gaan hoeveel tijd het de mensen kost die dat allemaal kosteloos regelen...
Door Bosliefje
#2295145
Senta schreef: Ik heb dr ook wel eens bij nagedacht om mee te bestellen via de verzamelplaats, maar wat mij weerhoud is de chaos in de topics. Ik heb niet alle dagen tijd om in te loggen, en dan zijn dr zo weer een aantal paginas bij. Ik heb het idee dat het vlees ongekoeld door het hele land gaat, ik heb dr gewoon geen goed gevoel bij.
Ook wil ik een compleet menu voor 8 weken kunnen bestellen in een keer, en dat ben ik tot op heden nog niet tegen gekomen, of ik moet het hele land afrijden. Ik zie het overzicht gewoon niet, en dat weerhoud mij.
Dit is voor mij ook de reden dat ik niet via BP bestel. 
Maar bij Lupa krijg ik ook prima spul en alles in 1 keer, dat vind ik ook wel makkelijk.
Door coby.p
#2295395
ik had dus ook voor het eerst een bestelling gedaan bij lupa,
die is gister geleverd.
klantvriendelijkheid is absoluut goed, bereikbaarheid ook.
maar dit was voor mij eenmalig.
veel gedoe, met dingen die er niet waren, dus een week later geleverd.
1 persoon kreeg dus iets anders dan besteld, zonder bericht.
is niet voor iedereen heel erg,
maar in dit geval kreeg de persoon kalkoennekken i,p.v kippenekken.
het gaat dus wel om een klein hondje.
persoonlijk vindt ik hun ook vrij prijzig, bestel liever bij herby,
daar ben ik ook heel tevreden over.
de konijn karkas, waar het bij mij om ging, doe ik een volgende keer wel ergens anders.

en ik ben het met ramses1 eens,.
ik vindt de lijntjes helemaal geweldig, doe ik liever.
niks dan lof, voor al die mensen die het regelen.
en dankzij een aantal heel lieve personen, kan ik daar aan mee doe, terwijl ik geen auto heb.
echt geweldig, wat zo veel lieve mensen allemaal voor elkaar doen.

maar om ontopic terug te komen.
voor mij geen lupa meer.
Door BAC
#2295416
Parelridder schreef:
Het laten bezorgen door een winkel als Lupa scheelt veel tijd boven het mee bestellen via Verzamelplaats (topics volgen, ophalen, regelen en nogmaals ophalen als er een bestelling per abuis ergens anders terecht komt is allemaal part of the deal) ...kun je na gaan hoeveel tijd het de mensen kost die dat allemaal kosteloos regelen...
Daar heb ik ook veel respect voor, wat een geregel allemaal en dan de dag zelf maar hopen dat alles goed gaat en iedereen tevreden.
Ik ga toch voor het gemak, ik heb ook een baan, mn dieren, mn sociale leven en een huishouden, ik heb gewoon geen tijd om me dr in te verdiepen. Wel meerdere malen geprobeerd maar haakte af door de chaos.
Door Bowdi
#2295460
Voor mij ook geen Lupa meer.

Vind het erg vervelend dat er steeds iets niet is. Heb er verschillende malen besteld en er is nog nooit een bestelling compleet geweest. Je wordt er dan wel in de meeste gevallen van te voren over geinformeerd maar dan nog. Informeren gebeurt ook vaak op het allerlaatste moment, terwijl ik wel altijd een aantal weken van te voren bestelden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door