Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Envie
#2293495
Ik heb al een paar keer kwarteltjes gekocht, maar de dames hier eten t niet. Zelfs de hond laat t liggen, terwijl hj eigenlijk alles wel eet :-[ Iemand een idee?
Koop het bji Herbyvers
Door Limpy
#2293536
Was dat een bloterik of een met veren?
Als het een bloterik was...neem er eens een met de jas nog aan.
Indien met een jas...neem dan eens een bloterik.

Werk dat niet? Opgeven want blieven ze het blijkbaar niet.
(volgens alle 4 mijn katten kan dat niet want zo lekker)
Door Limpy
#2293587
Jij haalt ze dus bij de poelier?
Dan had je ws bloterik...
Bij sommige online leveranciers kun je kiezen tussen met veren of de bloterikken...

Hier blieven ze overigens alleen maar bloterikken (pekke is de enige die met veren ook leuk vind om uit te kleden maar het geeft zo´n troep in huis...ik heb helaas geen tuin voor dit soort grapjes)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2293603
Hier vinden ze kwartels ook helemaal geweldig. kale dan wel te verstaan. Met veertjes eet alleen Ot soms, dus ik koop alleen nog maar kale. Zelfs zelfgepluimd eet Sien geen voorheen-bevederde.
Door Too
#2294770
Tsssssssss.....
Kwartel is goed eten, met of zonder jas [al dan niet gevuld met ei], altijd lekker
Voor de dames maakt t ook niet uit waar t vandaan komt : poelier, Herby, Lupa, Makro..

Tja als ze t echt niet blieven zou ik ze er ook niet meer mee lastig vallen, is ook beter voor je portemonee ::)
Door Annemarie Rijnveld
#2295125
Ik zat vandaag te googelen en kwam op een youtube site terecht, waarop een amerikaanse da (zeer pro-barf) uitlegt waarom Barf zo goed is enz enz, maar.... zij zegt dat de darmen eruit moeten! Absoluut. Dit is nodig, want bepaalde parassieten (of bacterien, dat weet ik niet meer precies) nestelen zich in de darmen en die kunnen ziektes veroorzaken in hond/kat.

Wat is jullie mening/ervaring hierover?
Door fem fatale
#2295135
Met wildgevangen prooi zou ik dat wel doen. Met gekweekte prooi die ook nog eens een tijd in de vriezer heeft gelegen ga ik ervan uit dat er niets in zit.
Door Annemarie Rijnveld
#2295294
Dit is de youtube-link: ''http://healthypets.mercola.com/sites/he ... /raw-meat-... - Dr. Karen Becker, a proactive and integrative wellness veterinarian, discusses why it is beneficial to feed your canine or feline a pet diet consisting of raw meat.''
Ik heb het weer even nagekeken, het gaat idd. om parassieten, zoals wormen e.d. Zij zegt: altijd maag en darmen eruit, òòk bij vlees gekocht in de winkel. En min. 3 dagen invriezen alvorens het je hond/kat te voeren, dit om de bacterien te doden die in het spiervlees aanwezig kunnen zijn.

Vinden jullie het raadzaam ALTIJD eerst invriezen? Ik heb dat niet altijd gedaan.

Ik heb nog een vraagje over een lamsribje, bestaande uit 1 rib. Ik heb gelezen dat je honden absoluut niet 1 rib moet geven, maar mag dat wel bij katten?
Door Envie
#2295343
Meer een vraag voor ''Honden en BARF"  ;)

Voor de antwoorden op mijn vraag ... dank voor de reacties  8)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2295366
De prooien die ik geef, zijn meestal pathogeen gekweekt. En mochten ze iets ervan niet blieven, laten ze dat zelf meestal wel liggen.
Door Annemarie Rijnveld
#2295370
Ik heb nu ook hele kwarteltjes gekocht, zonder jasje aan en niets er in geloof ik. Het is voor menselijke consumptie bedoeld, dus ik neem aan dat ervan alles uitgehaald is.
Ik ga dat binnenkort uitproberen, maar doe het nu eerst een tijdje in de vriezer.
Door fem fatale
#2295381
Mijn definitie van "heel" is met jas en met alles erin en erop, zowel de katten als de fretten lusten geen niet-complete prooi. (Soms lijkt het dat ik geluk heb met mijn superbarfers, maar soms is het ook een beetje onhandig, samengestelde kvv gaat er niet in, losse onderdelen maar met mate, en uitgeklede prooi voor de variatie eten ze helemaal niet.)

Maar bij mij eten ze dus allemaal de darmen mee (ik koop wel bevroren prooi en die ligt ook nog eens een tijd in de vriezer), vinden ze lekker, en ik heb nog nooit tekenen van worminfectie gezien. Nu zijn ze nog jong allemaal, dus waarschijnlijk worden ze niet eens ziek van een paar wormen. En ik denk dat ze ook minder vatbaar zijn voor wormen door het zuurdere maagmilieu.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door