Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Janie2
#2284184
Mijn hond wordt eind maart 1 jaar.
Een jaar na zijn inentingen zou dus eind juni betekenen, voor de booster.

Ik denk dat ik de booster ga geven, maar wel zoveel mogelijk afzonderlijk.
En er is een kans dat hij begin mei de rabies moet halen, ivm in juni weekje weg (europa).
Heb ik liever niet, maargoed.. wat moet dat moet. Ik kies iig de 3-jarige producent.

De kennelhoest gaat er dus niet in, ook de neusvariant niet.

Echter, de weil intenting kan het beste in het voorjaar gegegeven worden.
Mijn hond baddert in elk watertje als het aan hem ligt.
Heeft dat wel nut in juni? Is hij goed beschermt op de eerste weil-intenting als pup of worden vaak slechte titerbepalingen gezien?

Wat zouden jullie doen?

ps: mochten mijn 2 dierenartsen hier niet aan mee werken, kan ik dan met mijn vaccinaties bij Tannetje Koning Terecht? (scheelt weer mail-lastigvallen naar Tannetje toe)

En misschien toch titeren... waar prikken ze dan bloed?
Laatst gewijzigd door Janie2 op za 10 mar 2012, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2284256
Ja je kan bij Tannetje terecht.
Tannetje prikt een drupje bloed via een prikje in de poot, ze geeft de hond wat te knagen waardoor ze al klaar is voor de woef er erg in heeft.
Door sella
#2284326
Overigens, als het even kan ent ik mijn hond wel de booster, om de rest van zijn leven een basis te hebben.
Door Janie2
#2286477
Ja, moeilijke keuze.

Of nu al titeren, of toch de booster en dan voortaan titeren.
Aangezien pups nog zo'n afweer hebben dat de vaccinaties vaak niet het gewenste effect hebben.

Iemand ervaring met de tijd tussen de afzonderlijke vaccinaties?
Zoals weil 6 weken na/voor hondenziekte, en rabies, enzovoort?

En die weil.. ondanks eerder zou dus beter nu kunnen dan juni?
Door sella
#2286534
Ik ent geen weil meer, dat is jaren geleden, dus ik kan je daar geen raad over geven wat verstandig is.
Rabies ent ik zelf het liefst los van andere entingen minimaal  6 weken van elkaar.

Mijn Buffel heeft geen resultaat gehad op de pupenting en is heel lang ziek geweest. Tannetje heeft hem op 9 maanden getiterd en alleen parvo gezet omdat het niet opkwam en hij nog niet superfit was.
Er is dus nooit een booster gezet voor hem.
Ik zou zelf graag parvo goed op zien komen, en hondenziekte ook.
Door Janie2
#2293921
Iemand bekend met en ervaring van  de vaccintatie Novibac RL ?
(Rabies en lepto)
Maar dan spreek je niet meer over de 6 weken tussen lepto en rabies.
Laatst gewijzigd door Janie2 op wo 21 mar 2012, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2293945
Janie2 schreef: Iemand bekend met en ervaring van de vaccintatie Novibac RL ?
(Rabies en lepto)
Maar dan spreek je niet meer over de 6 weken tussen lepto en rabies.
Nou, niet doen. Teveel van het goede.
Door Janie2
#2294109
Lizzy schreef: Nou, niet doen. Teveel van het goede.
Thnx. Dacht ik al.

Mijn 2 dierenartsen (verschillende praktijken) doen wat moeilijk met apart vaccineren.
Onze oplossing gaat dus Tannetje zijn, die gelukkig dichtbij woont.

Ik ben wel een aansteller zeg, mijn "pup" moet ook de rabies ivm duitsland... die vaccinatie vind ik al spannend en troep genoeg!
Je weet wat de consequenties kunnen zijn, twijfel twijfel twijfel, en ondertussen roept hier iedereen "nou mijn hond is 14 geworden met elk jaar vaccineren" doe niet zo moeilijk .
8)
Door Mevroi Kruim
#2294726
Ja joh, en mijn opa rookte een pakje zware shag per dag en die werd ook 80 dus .....
Ja, dus wat eigenlijk? Toon je daarmee aan dat roken geen longkanker veroorzaakt? Nou nee. Alleen dat dat niet in alle gevallen zo is.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door