Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
#2293658
Ok toch even voor de zekerheid.
Morgen (als het goed is) komt mijn nieuwe kittentje, hij is geschat op 3 tot 4 maanden en krijgt koninklijk konijn hypoallergeen omdat hij buik of darmklachten had, is nu over zeggen ze.

Ik heb nu wat zachtvoer gekocht als lijmmiddel mocht het nodig zijn en prins kvv (was het enige waar ik zo snel aan kon komen) dat gaat hij de eerste dagen krijgen en ik ga hem flinters van de hond geven want het moet een barfer worden natuurlijk  :P
Maar Jo-Dokus moet nog wisselen neem ik aan...kan hij dan al botten wegwerken?
En zo ja...wat? Ik heb eendenvleugels en nekken...zou dat wat zijn?
Door Anne in Zweden
#2293659
Onze Pipo was destijds een maand of 2-3 toen wij op barf overschakelden, en die was er duidelijk klaar voor want het eerste wat ie deed was een halve kwartel uit Laika d'r bak jatten en er luid grommend mee door de garage slepen tot ie een plekje had gevonden waar hij de boel rustig kon opsmikkelen. Zelden zo gelachen! Die halve kwartel was bijna net zo groot als hij! ;D

Toch denk ik dat eendennekken en -vleugels nog even wat te veel van het goede zijn. Misschien kun je met een platgeslagen kippennekje beginnen? Of heb je een kip- of konijnenkarkasje liggen waarvan je het ribbengedeelte aan je kittekind kunt voeren? Of een muis met alles erop en eraan? Eventueel een kwartel? Zulk bot moet hij wel kunnen kraken.

Vreselijk leuk trouwens, dat je een kitterd krijgt! Ben helemaal jaloers! :D
Door Martine-Tom
#2293661
haha ja ik vind het ook heel leuk!
Maar ook wel weer eng...toch wel, om zo'n klein ding barf te gaan geven  ::)
Kip heb ik niet in huis Tom is daar allergisch voor heb net wel eendagskuikens besteld, al was het maar om te zien wat hij daarmee doet  :biggrin2:
Ik kan wel kijken of ik ergens kip te pakken kan krijgen...turk mss...
Heb ook net besteld...zal je net zien  ;)

Carnibest kan ik in elk geval krijgen, en zalm ook kwam ik net achter.
Edit: muizen hebben ze hier ook bedenk ik me net, voor de slangen!
En hoeveel zal hij moeten eten, geen idee wat hij weegt...hij is wel groot voor zijn leeftijd vind ik...  ::)
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op wo 21 mar 2012, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fem fatale
#2293664
Je moet maar zo denken, zelfstandige moederpoezen hebben geen molen om vlees te malen. Kittentjes kunnen echt vanaf het moment dat ze afgespeend worden al barfen.

Het is natuurlijk wel zo dat moederpoes geen enorme prooien naar haar kittens zou brengen, dus daar zou ik een beetje rekening mee houden, maar kuikentjes, muizen en niet te grote ratten kunnen echt al. Kippennek kon Kai wel meteen toen ik hem kreeg, Plien was ondervoed en niet zo sterk en daar duurde het iets langer. Kwartel aten ze binnen een week. (Hier zie je foto's van Plien met een kwartel die bijna net zo groot is als zijzelf).

Ik voer eigenlijk alleen maar complete prooi, dus hier krijgen ze niets groters dan konijn (en soms wat gemalen hert of haas, vinden ze superlekker, maar dat is niet echt compleet, dus het komt er als snackje bij) en kippensnacks (hartjes, levertjes, gedroogde stukjes spiervlees, kippennekken voor Jet omdat die veel moet kauwen).
Door Martine-Tom
#2293804
Kuikens kwamen vanmorgen binnen...denk dat ik er stiekum 1 uit ga halen om te zien wat hij ermee doet  :biggrin2:
Verder heb ik nu dan de prins kvv eruit gehaald, kan daar ong 10 dagen mee toe, en dus 10 dagen de tijd om ander bot te verzinnen haha.
Ik zal eens kijken wat hij met de kuiken doet, mocht dat nou bevallen zal ik ook alvast wat muizen gaan halen.

Op de prins stond 50 gram voor een 1kg kitten, het lijkt zo weinig maar goed ik zal wel zien wat hij ermee doet, 1 zo'n schijfje is zo ontdooit.
En dan maar gewoon iedere keer barf aanbieden denk ik  :)
Door Martine-Tom
#2293869
geloof dat ik geen problemen ga hebben meneer over te zetten, hij vreet al gedroogde eend en kip of het niks is, dus hem maar zijn Prins gegeven....20 sec toen was het op :biggrin2:
Toen zag hij een flike lap gedroogde long en daar ging hij ook mee aan de haak  ;D

Knagen heeft hij iig geen moeite mee  :biggrin2: :biggrin2:

Voor vanavond heb ik nog een kuiken...denk dat die met huid en haar verzwolgen gaat worden  :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#2293913
Super Jo-Dokus dus  :D juist die ukken zijn lekker makkelijk over te zetten. Gnurkels hebben vanaf dag 1 barfjes gegeten, toen waren ze 6 weken. Jong geleerd ...
Door fem fatale
#2294056
Wat een mooie grote oren! Met pluimpjes! En op de 8e foto heeft hij al een katerhoofdje.

(Ik begin me nu wel af te vragen of Kai wel in orde is, die heeft nog steeds geen katerhoofdje en hij is bijna 2. Maar Kai kan wel een hele mooie denkfrons opzetten.)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2294340
Kiek m gaon, hehe. Mooi katertje hoor. Volgens mij mogen kittens eten wat ze kunnen, om lekker snel te groeien. Voor je het weet heb je een barf-monster dan :)
Door Martine-Tom
#2294342
Nou dan vreet ie me nog arm hahahaha
Hij heeft vandaag bijna 3 ons kvv op en hij zou nog wel wat willen  ::)
Hij is ook een beetje aan de magere kant vind ik...maar 3 ons vind ik echt meer dan genoeg hoor...
Door Anne in Zweden
#2294431
't Is net een eekhoorn, met die pluimoren van 'm!  ;D

Kittens zijn inderdaad makkelijk aan het verse voer te krijgen; alles is mjam en het is nooit genoeg!
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2295130
martine-tom schreef: Nou dan vreet ie me nog arm hahahaha
Hij heeft vandaag bijna 3 ons kvv op en hij zou nog wel wat willen ::)
Hij is ook een beetje aan de magere kant vind ik...maar 3 ons vind ik echt meer dan genoeg hoor...
Dan geef je hem toch een handvol kuikens, of iets anders "goedkoops", vreten doen ze toch wel en dan heb je voor je het weet een reus ipv een kater.
Door Martine-Tom
#2295139
Mien 5-tal schreef: Dan geef je hem toch een handvol kuikens, of iets anders "goedkoops", vreten doen ze toch wel en dan heb je voor je het weet een reus ipv een kater.
Kuiken vind hij nog eng ::)
Hij ziet het wel als voer maar hij heeft geen idee waar hij moet beginnen met eten ;D
Vandaag heeft ie weer lekker zitten eten, alleen het orgaan liet ie liggen...dan zal ie wel niet alteveel honger hebben gehad :P
denk dat ie weer iets van 3 ons gegeten heeft ???
Maar we gaan de goede kant op:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door