Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Annemarie Rijnveld
#2258583
Mijn hond van 16 jaar is vreselijk incontinent geworden door ouderdom en ziekte.
Op advies van DA probeer ik met luiers (voor incont. mensen) het probleem van constant natte dekens en plassen op de vloer enigzins te voorkomen.
Maar de hond is het er niet mee eens, dus hij weet zich in mum van tijd van de luiers te ontdoen.
Ik heb al geprobeerd met tapen, maar zonder veel resultaat.
Kan iemand mij tips aan de hand doen, deze luiers zodanig vast te zetten, dat ze niet wegschuiven?
Gr. Annemarie
Door Annemarie Rijnveld
#2258681
Ja, ik heb de foto bekeken, misschien een idee.
Maar schuift het niet gemakkelijk weg, mijn hond heeft een heel gladde en kortharige vacht. Heb jij daar goede ervaringen mee?
Door Annemarie Rijnveld
#2258703
ik heb net zelf ff gegoogeld en het 1 en ander gevonden: Petshirt. Wordt in Nederland door da gebruikt na wondbehandelingen en waar de hond niet aan moet gaan plukken. Kan over de luier heen worden aangetrokken en zou dan goed blijven zitten. Wordt alleen door Da's verkocht.
Ook zou een babyrompertje over de luier heen een goed alternatief zijn. Daar ga ik achterheen, want ik woon in het buitenland en petshirts heb ik hier via internet niet gevonden.
Dank in ieder geval voor je suggestie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2258815
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, ik heb de foto bekeken, misschien een idee.
Maar schuift het niet gemakkelijk weg, mijn hond heeft een heel gladde en kortharige vacht. Heb jij daar goede ervaringen mee?
mijn hond heeft een hele korte gladde vacht, de luier zakt daardoor wel wat af maar blijft zitten,
Door Annemarie Rijnveld
#2259074
Heb de Snuggease bij ons gezocht, maar ze weten niet waar ik het over heb. Wel een soort Petshirt gevonden, maar niet de goede maat. Komt maandag aan.
Intussen behelp ik mij met zo'n baby-rompertje, maar het is niet een overweldigend succes. Het zakt over de schouders naar achteren en glijdt dus weg en volgens mij kunnen de schouderbanden dan de poten afknellen ter hoogte van de ellebogen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2259102
Ik begrijp dat het een hij is... is dan een plasband nog een optie?
Daar moet je toch ook een verbandje inleggen?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2259167
Mevroi Kruim schreef: En een plasband is makkelijk zelf te knutselen ook.
Dat is niet moeilijk, het zou zelfs mij nog lukken !!  ;D ;D
Door Annemarie Rijnveld
#2259238
Ja, het is een reu. Ik heb die plasbanden ook gezien op internet, maar ik begrijp helemaal niet hoe dat ding eruit ziet. Is het soms een soort broekje zoals die Sumo-vechters dragen? Een band om de buik en een band die daar aan vastzit en tussen de poten door over de rug naar de andere kant wordt vastgezet? Als het er zo uitziet, dan ben ik bang dat dat ook wegzakt, naar opzij zeg maar.
Door Annemarie Rijnveld
#2274449
Hallo Allemaal,
Na van alles te hebben uitgeprobeerd zonder goede resultaten, heb ik het probleem luier voor Micky op de meest simpele en goedkoopste wijze zo opgelost:
Ik leg in zijn mand absorberende tapijtjes en vervang het wanneer nodig. Deze tapijtjes zijn gemaakt van het zelfde materiaal als van de luiers en absoren goed de plas.
Geen problemen meer met natte dekens, wegglijdende luiers, rompertjes die hem de keel of de voorpoten beknelden enz. enz.
En de druppels en plassen op de vloer verder is minder een probleem, die worden weggedweild.
De luiers gebruik ik nu alleen als ik naar de DA moet.

Dus heeft iemand problemen met een incontinente hond, dan zou je misschien deze tapijtjes eens kunnen proberen.
groet Annemarie
Door fiev
#2278548
Misschien helemaal anders,..
Wij hebben een hond van 6 bijna 7 die incontinent geworden is na vermoedelijk sterelisatie,
Wij geven propalin 2 cc/d aan de hond en wonder bij wonder, geen incontinentie meer opgemerkt en geen ongelukjes
Weet natuurlijk niet of dit voor jullie hond een oplossing zou zijn hé.
;)
Door Annemarie Rijnveld
#2293645
Micky, onze hond, is vorige week naar het hondenhemeltje gegaan. Hij ging ineens zo snel achteruit, en kreeg zoveel last met zijn ademhaling dat er het gevaar bestond dat hij door verstikking zou sterven. Ik heb de knoop maar doorgehakt, en hem laten inslapen.
Ik vond het zo triest, ik hoopte al die tijd dat hij een gewone, snelle dood zou sterven in zijn eigen mandje, maar dat heeft helaas niet zo mogen zijn.
Hij is nu begraven in onze tuin bij alle andere honden, katten en vogels.
Nog heel erg bedankt voor jullie hulp met het zoeken naar oplossingen voor zijn dieet en incontinentie-problemen.
Annemarie
Door Mevroi Kruim
#2293925
Ach  :'( ja, hij was al heel oud en het was vast zijn tijd maar het valt verdorie niet mee als je zolang lief en leed gedeeld hebt  :'(
Veel sterkte joh!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door