Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door laura
#227837
Hoihoi,

Ik kom er met de zoekfunctie niet helemaal uit.

Zoals ik al eerder heb verteld gaat Tosca binnenkort mee op de vrachtwagen. Nu is ze natuurlijk verplicht om alle entingen te hebben.

Er is vast een lijstje met de entingseisen per land. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Alvast bedankt, Laura
Door oebaya
#228280
Als je vriend alleen in de Europese Unie rijdt, dan heb je een officieel dierenpaspoort nodig en een rabiësenting, tot meer kunnen ze je niet verplichten. Gaat je vriend ook buiten de EU dan wordt het ingewikkelder en heb je onder meer een rabiës-certificaat nodig zoals je ook nodig hebt om Engeland en Zweden in te mogen. Komt hij dus ook in Engeland en Zweden, dan kan de hond nog niet mee. Eerst enten tegen rabiës als dat nog niet is gebeurd, dan na een maand bloed afnemen en is de test goed en heb je een certificaat, dan mag je nog de komende 6 maanden Engeland niet in.
Maak dus een lijstje van landen waar je vriend komt met de hond en ga daarmee naar je dierenarts, die moet het precies weten per land. Anders bel je met de RVV (Rijksdienst voor Vee en Vlees), die kunnen je ook helpen.
gr.
Nicolette
Door laura
#228292
Bedankt voor de antwoorden. Richard rijdt vooral op frankrijk.
Als hij naar Engeland moet kan Tosca wel uit logeren bij mijn schoonouders.

Wat ik mij verder nog af vroeg. Ik meende hier iets gelezen te hebben over een enting die 1 of 2 jaar geldig is. Is dit de rabies enting?

Voor welk merk moet ik dan vragen?

Rabies moet volgens mij 4 weken geleden zijn gebeurd als je nu naar het buitenland moet toch?

Alvast weer bedankt!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#228293
Met een rabiesenting een chip en een paspoort kun je de hele EU door behalve Engeland en Zweden.

Er is een enting, die van Intervet,Nobivac, die voor drie jaar geregistreerd is en er moet inderdaad ten inst een maand vantevoren geënt worden.
Door Wil
#228807
Dan heb ik nog ff een vraagje.

Ik heb deze week beide dames de jaarlijkse rabiesenting laten geven. Nu zag ik vanmorgen in het pasport aan het stickertje dat de collega van mijn da ipv rabisin vanguard heeft gebruikt. De titers waren 2 jaar geleden al bepaald en goed maar nu heb ik gelezen dat alleen rabisin,nobivac en quantum goedgekeurd zijn voor Engeland. Moeten ze die enting nu overdoen? nee toch?

Wil
Door Wil
#229431
O gelukkig dat hoop ik dan maar.

Maandag voor alle zekerheid toch nog maar even extra navragen dan en wat de geldigheidbetreft; je moet volgens mij voor engeland toch elk jaar op tijd enten tegen rabies dacht ik

Wil
Door oebaya
#229440
Wil schreef: O gelukkig dat hoop ik dan maar.

Maandag voor alle zekerheid toch nog maar even extra navragen dan en wat de geldigheidbetreft; je moet volgens mij voor engeland toch elk jaar op tijd enten tegen rabies dacht ik

Wil
Niet als je Nobivac met 3-jarige geldigheid laat enten. engeland pakt dat ook.
gr.
Nicolette
Door Wil
#229883
Beetje laat maar bedankt, dat wist ik niet.
Jammer dat ze nu net geent zijn.

De normale cocktail heb ik zowiezo al laten vallen (tenminste uitgesteld) en nu zat ik ook tegen die rabiesenting aan te hikken maar omdat ik die wil niet laten verlopen moest die wel dacht ik. Volgend jaar dus maar om Nobivac vragen.

Wil
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door