Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mysmoothcollies
#2293188
Mijn oudste korthaar collie (11)heeft sinds 1 week nu bovenstaande diagnose. Ze eet slecht. Kip wil ze niet, kalkoen niet rund niet, vis niet ook geen witvis. De misselijkheid is te sterk denk ik. Wil wel Frolic brokjes af en toe en Orijen en gek genoeg lam van SW. Alles in kleine beetjes. Blik of brok van de dierenarts wil ze niet. Ze heeft een AB kuur en pillen tegen de misselijkheid. Tips voor een beter en gezonder dieet? Ik heb ook al kaas geprobeert en rosbief. Van alles kleine beetjes en na 1x niet meer. Behalve Orijen brok. Bedankt voor het meedenken. Las ook iets over Mariadistel?
Door Nathascha
#2293220
En even heel kort koken of bakken? Lust ze het dan ook niet?
als ze het eenmaal licht gekookt of gebakken eet, steeds minder lang koken of bakken. Tot ze het rauw eet.
Door charmed
#2293248
Prudence heeft ook een acute leverontsteking gehad. De kans dat deze kan verdwijnen is vrij groot,  (anti-biotica heeft Prudence ook gehad, maar dat sloeg totaal niet aan) . Wij hebben Prudence de eerste dagen alles gedaan wat ze maar eten wilde, maar toen ze hongerig was en zelf wilde eten hebben wij haar streng op dieet gezet. Witvis, witvlees, gekookt, ei en hutenkase, groente en aardappel, sweet patato, quinoa etc. (alles gekookt uiteraard, behalve dan de hutenkase) Ik zou witvlees en witvis koken en dat kijken of ze dat lust.

Mariadistel is ook goed er naast te geven, dit bevorderd het herstel van de lever.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2293420
Ik zou iig het leverdieet gaan geven met ondersteunend Mariadistel.
Djilly heeft 2x acute leverontsteking gehad, waarbij we de 1e keer er nog maar net op tijd bij waren.
Vaak en hele kleine beetjes voeren. En met vaak kan het best wel een keer of 10 per dag worden in het begin. Bij Djilly zaten we met een maand op ongeveer weer 4-5x per dag, daarvoor echt veel meer.

Ik zal zo ook de topics van Djilly even opzoeken.
Door Guus
#2293541
hoi
ik zat van de week nog aan je te denken hoe het met je hondjes zou gaan en of ze SW lekker vonden
nou het gaat dus niet zo goed :'(
heel veel beterschap voor haar  :bigarmhug:
groetjes Guus
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2293630
Idd leverdieet geven wat hier op bp staat zou ook mijn advies zijn.
Mijn hond wilde toen ook absoluut niks eten, we zijn toen na een week toch maar begonnen met prednison (ookal vind ik dat rotspul).
Binnen 2 uur at ze weer, nee wat zeg ik ze vrat.
De prednison heb ik in 2 weken weer afgebouwd en sinds die tijd heeft ze dat niet meer nodig gehad door het leverdieet wat ze nu krijgt.

Dus mocht de nood hoog zijn is dat misschien nog te overwegen.
Door mysmoothcollies
#2293857
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik heb me enigsinds in het leverdieet ingelezen dus als ze wat wil eten dan zal ik dat gaan geven. Maar nu gaat het er dus om dat ze bijna niets eet. Alleen wat kruimeltjes lam en de Orijen brokken gaan redelijk. Ze eet nu zo'n 10 dagen niet of heel weinig. Heeft nog wel ontlasting en drinkt wel gelukkig. Prednison zal ik aankaarten voor nood. Hoelang wacht je daarmee? Ik bied het dus wel vaker aan. Maar ze loopt weg. Staat te kwijlen, dat wel. En waar kan ik zo zuiver mogelijke Mariadistel krijgen? Andere tips en sucses verhalen zijn welkom.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2293882
De betere drogisten verkopen mariadistel van Akrocaps.
Ik weet niet wat de mensendosering is, maar gebruik voor Djilly 1 capsule per dag.

Zolang ze wel drinkt zou ik me niet al te druk maken. Zolang ze zo af en toe een hapje binnen krijgt.
Die misselijkheid moet eerst echt minderen voordat ze willen eten.
Het heeft bij Djilly echt een maand geduurd voordat ze weer 4-5x per dag echt at. Daarvoor boden we het wel meerdere keren per dag aan, maar at ze af en toe wat muizen hapjes.
Prednison is te overwegen om haar weer aan het eten te krijgen, maar dan wel zo vlot mogelijk weer afbouwen.
Door Lizzy
#2293944
Mariadistel wil nog wel eens wat doen, tegen de misselijkheid. Solgar is wel een beetje de Ferrari of Bentley onder de voedingssupplementen, maar Arkopharma vind ik ook behoorlijk goed en die is in de regel veel makkelijker verkrijgbaar.
Door tt-tjes
#2293994
Blijkbaar heeft dat te maken met de concentratie van de mariadistel. Van solgar is de dosering 1 capsule per dag en bij akrocaps 3 per dag..

Het merk AOV ken ik niet?
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 21 mar 2012, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mysmoothcollies
#2294003
Bedankt weer allemaal! Nu weet ik dan ongeveer waar ik rekening mee kan houden met betrekking tot de eetlust enzo. Heb nu witvis en kip gehaald om te kijken hoe dat gaat wanneer ik het iets aanbak. Het voer van de dierenarts wil ze niet.......nog steeds een verstandige meid maar wel wat lastig voor nu. Ook gedroogde kipfilet gehaald en daar heeft ze toch best wat van gegeten. Dat geeft de burger weer moed he? Hoe zit het verder met de rust die ze nodig hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door