Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
#228756
Hallo,

Ik ken de gevaren van varkensvlees (ziekte van "moeilijk naam") maar heb hier en daar ook gelezen dat varkensvlees afkomstig uit nederland helemaal niet gevaarlijk(meer) is omdat het heel erg goed gecontroleerd wordt en dat je dat gerust aan je honden kan geven....

Ik het velenden heb ik wel een een varkenspootje gegeven maar ben daarmee gestopt toen ik begreep dat dat risico's met zich meebracht.

Ik ben benieuwd wat jullie daarover denken?

Groetjes,
Erica.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#228788
Een ieder moet doen wat hij/zij zelf goed acht. Hier op BP zullen we echter nooit mensen adviseren om varkensvlees te voeren.
Er zijn hier al meerdere discussies over geweest, misschien dat je die via de zoekfunctie kunt doorlezen, dat voorkomt misschien dat dit topic weer verzand in een welles/nietusduscussie.
Door Lizzy
#228792
Angelique schreef: Oww, te laat ;D ( ik dan hé)
Nou, jouw aanvulling "geen welles/nietus-discussie" vind ik anders ook wel een goede aanvulling ;D!
Door An
#229259
Aujeszky buiten beschouwing gelaten, pootjes zijn dragende botten dus die zou ik niet geven ;)

Ik krijg hier de botten van een half kalf elke maand. Ik krijg ze gratis dus ik neem heel de mik mak aan, maar de botten van de poten en het bot van de voet en de tenen gaan de vuilnisbak in ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#229283
Ik heb wel eens varkenspootjes gegeven en dat was geen probleem. Vond dit bot niet buitengewoon hard en ken meerdere barfers die ze geven.
Alleen wonen die niet in Nederland of België, vandaar dat het aujeszky verhaal in dat geval niet meespeelt.
Door evds
#229374
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Voor alle duidelijkheid: het is helemaal niet mijn bedoeling om een "welles-nietus" discussie te starten. Daar schieten we meestal niets mee op.

Lizzy bedankt voor de link naar informatie. Ik heb nu weer het een en ander bijgelezen: en geen varkens snacks voor mijn honden (voorlopig ;)). Ookal ze zagen er erg aantrekkelijk uit die pootjes, volgens mij van biggen dus de hardheid valt wel mee denk ik.

Prettige kerst,

Erica.
Door willieD
#229469
An schreef: Aujeszky buiten beschouwing gelaten, pootjes zijn dragende botten dus die zou ik niet geven ;)

Ik krijg hier de botten van een half kalf elke maand. Ik krijg ze gratis dus ik neem heel de mik mak aan, maar de botten van de poten en het bot van de voet en de tenen gaan de vuilnisbak in ;)
hoi an
die varkenspootjes zijn niet zo hard!
Het is het onderste gedeelte van het pootje,mijn hond vind ze zalig!! ;D en leeft ook nog steeds! 8)
Door Paul_Barte
#229475
Vreet het hele jaar al WillyD-pootjes en geen enkel probleem...(vraag het natuurlijk wel eerst aan mijn vriendinnetje 8) 8))
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 24 dec 2004, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#229495
Ik heb ooit heeeeel lang geleden ook 'n keer 'n gehalveerde varkenspootje gegeven,ze zijn inderdaad niet erg hard wanneer er op gekluifd word,het is alleen niet te geloven hoe HARD de poop is die ze ervan krijgen!!! :o :o :o
Cis zat de volgende dag te janken onder 't poopen,dus hier worden er NOOOOOIT meer varkpoot gegeven.
Door tieneke
#229739
Paul_Barte schreef: Vreet het hele jaar al WillyD-pootjes en geen enkel probleem...(vraag het natuurlijk wel eerst aan mijn vriendinnetje 8) 8))
BOINK ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door