Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2293224
Vorige week ben ik met Likozi naar de DA gegaan. Voelde al langer een piepklein korreltje zitten in haar borst en dat was nu uitgegroeid naar een knikker.
Bij de DA voelde we helaas een paar tepels verder ook een klein korreltje.
Biopt nemen lukte niet. Kwam alleen bloed uit. We konden dus niets opsturen.

Nu ben ik een week overal achter aan gegaan. Diverse gespreken gehad met mijn DA. En met div. ervaringsdeskundige. Ik ga mijn gevoel volgen. En ga 100% naar mijn DA luisteren.
We hebben meerdere senario's de revu laten passeren. En we gaan dit gelijk aanpakken Likozi is nog maar 6 jaar. Haar hele rechterborst word afgezet. Ik ga er nu gemakshalve vanuit dat de longfoto OK is. Is deze niet OK en er zijn uitzaaiingen, dan behandelen we niks meer. Alleen evt. pijn.
Icm 1 hele melklijst weghalen, gaat als haar baarmoeder nog niet te doorbloed is, ook haar hele baarmoeder eruit.

Dit word dus in totaal een heftige operatie. Mocht het allemaal goedaardig zijn, gaan we haar andere melklijst gewoon laten zitten. Is het kwaadaardig, dan gaat over 6 weken de andere melklijst er ook af.

Ik heb zelf nog nooit zoiets mee gemaakt. Voor mijn idee lijkt het me beter haar na de operatie kleine porties KVV te gaan geven. Maar wat kan ik nog meer doen voor haar herstel?? Ik heb pro biotia in huis. En multi vitamine. Op natuurlijke basis beide. Is het goed die ook te gaan geven?

Ze word 26 maart geopereerd. Zal ik nu dan alvast starten met extra vitamine ed?

Likozi is op dit moment in top conditie. Vrolijk, speels, eet goed. Ze is dus absoluut nog niet ziek.

Graag jullie tips hoe ik hier het beste mee door kan komen. Ben zelf nog steeds een beetje van de leg. En probeer de boel op een rijtje te krijgen. En wil het goed doen voor Likozi.
Laatst gewijzigd door Nathascha op wo 28 mar 2012, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nathascha
#2293232
Sorry  :-[  ik ga even niet in op wat ik wel of niet moet doe qua weghalen of een deel laten zitten. Deze discussie is uitgebreid gevoerd met mijn eigen DA en andere DA uit andere praktijken en mensen die dit al aan de hand hebben gehad met hun hond. ik weet dat er andere senario's bestaan. Maar bij Likozi is dit de behandeling, die bij haar 'ziektebeeld' past. Daan sta ik na een week debateren ook achter. ( ben niet boos hoor  ;) :-[ )

Wat ik graag wil weten is, hoe ik haar voor en na de operatie goed kan opvangen qua voeding en evt. suplementen.

( en succesverhalen zijn ook welkom, dat geeft moed. Horror verhalen alsjeblieft niet  :'( heb het er al moeilijk mee)
Door sandrra
#2293238
Jemig Natascha wat heftig. Ik heb ff geen tips dan wat je zelf al hebt.
Heel veel sterkte de komende tijd en geef Likozi n dikke knuffel van me
Door nienk
#2293239
wat naar!

ik weet niet precies hoe of wat, maar onze holistisch DA heeft een aantal middeltjes die hij mee geeft als begeleiding voor de operatie en de narcose enzo. misschien kan je (alleen daar voor, niet over de operatie enzo) even te rade gaan bij een holistisch DA?

succes de komende tijd!!
Door Jantina
#2293266
Hoi Natascha,
Allereerst: STERKTE, wat een kl*tebericht....

Verder ga ik met Nienk mee. Ook mijn holistisch dierenarts heeft middelen om een, zoals zij het noemt, 'paraplu' te geven rondom een operatie e.d. Uiteraard als extra op de reguliere medicatie/behandeling.
Dit is bijvoorbeeld om de lever te ondersteunen om het narcosemiddel het lichaam uit te krijgen, voor sneller wondherstel: datgene wat bij dit type operatie past. En dat weet zij beter dan ik kan verwoorden natuurlijk. ;)
Als je haar gegevens wilt dan hoor ik het wel.
Door TMG1961
#2293274
Ook hier geen tips of advies, wens je wel heel veel sterkte. Kennis van mij heeft het gehad met een teckeltje, daarbij zijn aan beide kanten de melklijsten weggehaald, operaties beide goed gelukt en ook heel goed opgeknapt, ze was toen ze de operatie kreeg al 12 en is uiteindelijk 15 geworden.
Door Lizzy
#2293275
Ai :'(

De veel gevallen zijn bultjes in de melkklieren bij honden zijn goedaardig. Dat even ter zijde.

Mocht het kwaadaardig zijn, zou ik naar een holistische DA gaan, ter ondersteuning ook van de kanker.

In ieder geval ruim 2 weken voor de operatie geen visolie meer geven. En na de operatie is BARF prima, maar zou ik de eerste dagen alleen spiervlees en pens geven. Hooguit met wat gemalen eierschaalpoeder eroverheen, mocht de ontlasting te dun worden. En daarna gemalen of flink gemepte vleesbotten (van kleine dieren). Probiotica na de operatie is prima. Chlorella is na de operatie ook prima. Traumeel, zou ik ook geven. Het bevat Arnica en Hypericum en dat zorgt voor een snel herstel van de operatiewond en zenuwen.

Erna van Namaras heeft met Mara deze operatie gehad. Ik weet niet meer hoe oud Mara was, volgens mij een jaar of 7 of 8. Maar zij is er in ieder geval dik 14 mee geworden (na de operatie dus).
Door Nathascha
#2293298
OH wat goed om te horen dat Mara zeker nog x2 haar leeftijd is geworden. En ook fijn van de teckel! ik hoop idd dat Likozi dat ook minstens gaat doen!

@ jantina; is het de hol.da uit Breda? Stom dat ik er niet aan gedacht heb. Maar zal haar even bellen. Wie weet kan ik er morgen nog gauw terecht.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door