Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#2292941
Ik heb probio forte van de groene os. Ik doe dit in wat water en na een paar minuten geef ik dit aan Pixie. Zo ook vanochtend aangezien ze sinds vannacht diarree heeft. Voorheen had ik een andere probiotica, deze dronk ze gewoon op, echter de probio forte drinkt ze niet, ook als ik het water over wat vlees doe haalt ze de stukken vlees eruit en laat ze het water links liggen.

Kun je de probiotica ook gewoon over het eten strooien?
Door Parelridder
#2292982
Ik heb de Probio Forte van Groene Os in yoghurt opgelost en dan gelijk bij het eten gegeven, zo ook een vriendin van me. Dat was hoe me toen verteld werd het te geven. Later gelezen dat probiotica anders gegeven zou moeten worden, in water en/of juist wel poosje laten staan alvorens te geven en/of niet gelijk met de voeding. Het heeft hier echter duidelijk geholpen bij verbetering v/d weerstand, zowel bij mijn eigen honden als ook bij de hond van de vriendin. Dus misschien is dat een optie om het voor Pixie lekker te maken?
Door TMG1961
#2292996
Heb nadat ze het vlees op had en water met opgeloste probiotica had laten liggen er een eitje ingemikt, eitje weg en 90% van water ook weg. Maar zal het morgen eens proberen met wat yoghurt of kwark of cottage cheese/hüttenkäse
Door Lil
#2293025
Mijn honden raken aan de diarree van yoghurt, huettekaese en alles wat op basis van melk is, dus daar zou ik mee oppassen.

Ik geef altijd capsules voor mensen aan de honden. Het ene hele goede merk zegt gewoon innemen tijdens de maaltijd. Het andere merk zegt eerst in warm water oplossen en dan voor de maaltijd. Er zit exact hetzelfde in. Zowel ik als de honden merken geen verschil in de manier van toediening.
Dus anders kun je ook gewoon over het voer strooien.
Door pallas
#2293031
Als de trucjes niet werken gewoon een grote spuit bij de apo halen en in de bak spuiten.
(een lepeltje honing in het water doet ook wonderen of gewoon vleessap gebruiken)

Melkproducten levert hier ook dunne poep op.
Gebruikersavatar
Door Berna
#2293163
Als ik het geef... dan gaat het over het vlees heen. Door het water werkt hier niet. Drago drinkt niet veel, en bij voorkeur alleen uit sloten.. :D

Ik geef het trouwens alleen als hij eens diarree heeft, om zijn darmflora weer wat op te bouwen. Preventief probiotica geven is tamelijk zinloos.
Door TMG1961
#2293278
Bedankt voor de reacties. Ik geef het ook niet preventief, alleen als ze diarree heeft. Ze heeft vanochtend 2 lepeltjes gehad en ik strooi vanavond nog eentje over haar vlees. Ze mag er 3 per dag hebben
Door Lizzy
#2293279
Volgens mij gebruikt deze bacterie het water om geactiveerd te worden. Als je nu een heeeeeeeeeel klein scheutje water gebruikt? En dat over het eten gooit en goed doorroert?
Door TMG1961
#2293283
Lizzy schreef: Volgens mij gebruikt deze bacterie het water om geactiveerd te worden. Als je nu een heeeeeeeeeel klein scheutje water gebruikt? En dat over het eten gooit en goed doorroert?
zal je over een klein uurtje laten weten of dit gewerkt heeft..ze krijgt straks haar eten.
Door TMG1961
#2293317
Heb het lepeltje probiotica gemengd met een heeeeeel klein scheutje water, even laten staan en toen over vlees gegoten. De bak kreeg ik helemaal schoon gelikt terug :) Werkt dus prima.
Door Lizzy
#2293343
TMG1961 schreef: Heb het lepeltje probiotica gemengd met een heeeeeel klein scheutje water, even laten staan en toen over vlees gegoten. De bak kreeg ik helemaal schoon gelikt terug :) Werkt dus prima.
Kijk! Dat is een goed bericht!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door