Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
#2292599
... tja geef ze eens ongelijk het is hier al maanden schaap wat de pot schaft  ;D ;D en daar moeten ze op werken want ze krijgen mega stukken waar gekloven moet worden  :biggrin2:

Het wordt tijd voor weer eens een eenvoudig kipje of die gemakkelijke smuidierhapje.

Hebben jullie  honden dat ook  of ben ik de enige die "seizoensproducten" voert?
Door ulla
#2292618
Ik voer alleen seizoensproducten als wild konijn, voor de rest eten ze gevarieerd, en nooit weken of maandenlang 1 diersoort.
Het zou mij veel te éénzijdig zijn.
Door Martine-Tom
#2292620
Ja mij ook  :-\
Hij eet toch altijd wel 6 of 7 soorten per bestel periode (maand of 3) en 4 vind ik toch wel een zwaar minimum  ;)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#2292624
Nou zo lang achter elkaar niet nee.
Maar hier krijgen ze wel gerust een aantal dagen achter elkaar alleen rund, of alleen kip.
Of als ik eens een partij konijnkarkas heb dan is dat het enige soort vleesbot wat ze krijgen een aantal weken lang.
Maar ik geef om de dag wel kvv compleet erbij dan ( van smuldier/lotgering of Herby )
Door evds
#2292632
jeetje wat een variatie: hier wordt gewoon een schaap geslacht en dat eten ze helemaal op(inclusief orgaan). Net als een roedel wolven dat zou doen.  En ik geef ze wel  elke week 1 of twee keer smuldier compleet(ook vanwege mijn idee van variatie).

Maar vaak krijgen ze ook 3 dagen achtereen hetzelfde stuk karkas om verder aan te eten.
Door ulla
#2292646
Jij schrijft in je openings topic dat je maanden schaap voert, en ja dat zou mij veel te eenzijdig zijn.
Nu ga ik ervan uit dat je schaapjes altijd buiten lopen en gras etc. eten, dan voer je gezonder dan wanneer je alleen maar plof-kip of hok-konijn voert.
Maar mijn idee van voeren is het niet.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2292690
evds schreef: jeetje wat een variatie: hier wordt gewoon een schaap geslacht en dat eten ze helemaal op(inclusief orgaan). Net als een roedel wolven dat zou doen.  En ik geef ze wel  elke week 1 of twee keer smuldier compleet(ook vanwege mijn idee van variatie).

Maar vaak krijgen ze ook 3 dagen achtereen hetzelfde stuk karkas om verder aan te eten.
Hier ook hoor. Moyra is een klein hondje en ik heb niet altijd zin om grote stukken karkas (diepgevroren aangeleverd) in ieniemieni dag-porties te verdelen. Dan eet ze dus rustig vier dagen achter elkaar haaskarkas. Natuurlijk wel met iets anders erbij, maar het karkas blijft hetzelfde. En dan kan er ook vier dagen paard spiervlees bij zitten omdat ik dat ook niet in ienimienistukjes gesneden heb. En daar gaat ook wel eens smuldier compleet bij omdat ze 's ochtends alleen een klein hapje krijgt. Ik zorg dat ze overall uitgebalanceerd en gevarieerd eet,  Moyra doet het er goed op, dus mijns inziens niks mis mee.  ;) :)
Door nienk
#2292748
Reus krijgt, nu hij weer meer diersoorten krijgt, meestal 2 dagen achter elkaar hetzelfde. omdat ik maar een kleine vriezer heb doe ik wel enigszins aan 'seizoensproducten', wild alleen in het wildseizoen.

maar begrijp ik het nu juist dat je hele schaapskarkas aan je honden voert? is dat niet veel te hard? niet alleen voor de vertering, maar ook voor de tanden? hoelang doe je dat al? (ik vraag dit omdat Reus heel goed zelf kan inschatten of iets niet te hard is om op te eten. hij vindt het schrapen en soppen op harde botten wel heel  leuk, maar ik durf hem niet te vaak harde dingen te geven omdat ik bang ben dat zijn tanden daar te veel van slijten)
Door Cindy de Wolf
#2292757
Zou mij veel te eenzijdig zijn. Hier krijgen ze 6 verschillende vleesbotsoorten per week en 7 verschillende spiervleessiersoorten en dan heb ik nog soorten over, dus verdeel dat over ca 12 dagen en orgaanvlees ligt er ook in minimaal 2 vaak 3 diersoorten dus elke week orgaan van ander dier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door