Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2292450
ik zit namelijk even bij richards te kijken voor een eventuele bestelling.
En ik vroeg me af of ik dit :

Runderknars (per kg)

Borstkraakbeen/zacht, met vlees

af en toe als vleesbot zou kunnen voeren, vandaar  ;)
Door haba
#2292458
dit is het enige bot dat ik voer , ik weet dat ik binnenkort een stap verder moet, maar deze botten voer ik al 30 jaar aan mijn honden,en dit bevalt mij en de honden goed
Door Nathascha
#2292467
Toch alsjeblieft overstappen op wat anders. Dit zou dezelfde opmerking kunnen zijn van iemand die brokken voert. 'ik voer al 30 jaar brokken en dit bevalt mij en de honden prima'. Betekent niet dat het ook daadwerkelijk prima is. Je hebt gewoon al 30 jaar geluk gehad.
Door BAC
#2292494
zhiva schreef: maar als variatie kan het dus wel aangeboden worden begrijp ik hieruit  ;)
Absoluut, heb dit ooit aan Erwin van Any Animal gevraagd en die vond het een prima botwerk om te geven.
(Zoek alleen wel de zachte stukken dr uit sommige leveranciers leveren te harde stukken)
Door ulla
#2292569
Wie zich brand moet op de blaren zitten, maar als dat betekent dat een hond daardoor een verstopping krijgt of nog erger er aan overlijd is die les wel heel erg hard.
Typ eens bij de zoek functie runderknars in dan vindt je genoeg info.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2292572
kraakbeen zou ik te weinig voedingswaarde vinden om dit continu als vleesbot te geven ( calcium)
verder zou ik dit persoonlijk ook niet geven door risico op verstoppingen
Door haba
#2292734
nu snap ik het niet meer :-\kraakbeen is toch veiliger om te geven dan een volgroeid bot.
kraakbeen is een nog niet volgroeid bot wat ook de nodige calcium bevat?
Door BAC
#2292735
ulla schreef: Wie zich brand moet op de blaren zitten, maar als dat betekent dat een hond daardoor een verstopping krijgt of nog erger er aan overlijd is die les wel heel erg hard.
Typ eens bij de zoek functie runderknars in dan vindt je genoeg info.
En waarom zou Erwin het dan mij juist aanraden?
Door haba
#2292744
denk dat er wel een groot verschil is tussen het een of ander kraakbeen, wat ik aan de honden geef is bijna dubbel te vouwen
Door nienk
#2292749
haba schreef: denk dat er wel een groot verschil is tussen het een of ander kraakbeen, wat ik aan de honden geef is bijna dubbel te vouwen
maar dat heeft dan toch niet de voedingswaarde van bot?
Door ulla
#2292931
Senta schreef: En waarom zou Erwin het dan mij juist aanraden?
Dat zou je Erwin moeten vragen.

Ik voor mijzelf weet dat ik in al die jaren eenmaal runderknars heb gevoerd, en dat was heel makkelijk te knagen voor de honden, de stukjes die ze eraf kregen waren super klein,maar die drollen de dag erop wit en keihard ondanks het spiervlees wat ze erbij kregen.
Maar goed ieder voor zich en er is hier op het forum al genoeg voor gewaarschuwd, voor mij in ieder geval geen knars .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door