Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Erwin
#2291855
Hallo,

Sindskort geef ik onze pup Kvv van Hunters Home. Is er iemand op dit forum die hier ook ervaring mee heeft.
Ik ben er namelijk super tevreden over maar zou graag evt andere bevindingen willen weten

vr gr Erwin
Door Parelridder
#2291970
'k Heb de samenstelling en analyse gelezen: http://www.huntershomehondenvoer.nl/ (tabje assortiment) en word daar zelf niet blij van.
De rundversie (vleescompleet groentenmix): "Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van geselecteerd vers rundvlees, lever, hart, nieren, pens, gemalen strotten, groenten, ontsloten granen, vitamines en mineralen."
De rijstversie (kipcompleet rijstmix): "Deze complete maaltijd bestaat uit een basis van geselecteerd vers gemalen kip met een licht verteerbare plantaardige combinatie van ontsloten rijstvlokken en groente. Ook aan deze complete maaltijd zijn vitaminen en mineralen toegevoegd."
Ik ben niet dol op kvv waarin een pre-mix nodig is om het compleet te maken, dat zegt m.i. iets over de kwaliteit en/of verhoudingen van de ingredienten: als de maaltijd goed is, is die toevoeging overbodig.

"De kant-en-klaar vers vleesvoeding bevat dus vlees, orgaanvlees, gemalen botten (voor de calcium en vetzuren en mineralen) of een calciumpreparaat, een minuscuul percentage granen, toegevoegde vetzuren, vitamines en mineralen"
In verse voeding zie ik niet graag een calciumpreparaat.
Door nienk
#2292114
eens met Parelridder. een goede kvv bevat geen graan of rijst (de hond heeft dit namelijk niet nodig) en botten als calciumbron (strot is geen bot) en dat toevoegen van vitaminen en mineralen... ik ben er ook niet zo'n fan van.

dat jou pup het er goed op doet is natuurlijk hartstikke mooi, maar ik denk dat er waarschijnlijk wel kvv's zijn waar je pupje het wellicht nog beter op zal doen!

trouwens nog een detail wat mij even deed fronsen, de pens komt niet van runderen goed gekeurd voor menselijk consumptie? wat bedoelen ze daarmee? dat de pens niet goedgekeurd is voor de gewone mensen slager (nogal wiedes, geen mens eet dat), of dat de pens komt van runderen waarvan de onderdelen die mensen wel eten niet goedgekeurd zijn voor menselijk consumptie?
Door Nathascha
#2292131
Ik heb een keer 2 rollen op proef gehad.
Vond toen de ingredienten al niet denderent klinken. En eenmaal de worsten ontdooit en in de voerbak, vond ik dat er betere KVV te koop was, tegen dezelfde prijs.
Ik kan niet in je portomonee kijken. Maar zelf zou ik in die prijsklasse liever voor Lotgering gaan. Daar zit in elk geval geen graan en rijst in. En word er een natuurlijke calciumbron gebruikt.
Door Suzanne
#2292191
Ik denk dat het dan een overeenkomst heeft met Smuldier  :-[

Ik weet dat dat op zich "eenzijdig" is; het heeft ook een premix en het heeft geen echt bot.

In dat kader is het dus een "minder goede kvv".
Toch voel ik me geen slechte hondenmoeder omdat ik het geef; ik probeer af te wisselen, ook met barfhapjes erbij en soms krijgen ze Carnibest.

Al met al denk ik dat het beter is dan brok, al begrijp ik dat het veel beter kan.

Suzanne
Door Nathascha
#2292256
Als je in deze prijsklasse moet voeren ivm je portomonee, begrijp ik dat heel goed. Liever huntershome, smuldier en lotgering, dan de duurste brok  ;)
Door Barf
#2292262
[quote="Suzanne"]
Ik denk dat het dan een overeenkomst heeft met Smuldier  :-[

Ik weet dat dat op zich "eenzijdig" is; het heeft ook een premix en het heeft geen echt bot.

In dat kader is het dus een "minder goede kvv".
Toch voel ik me geen slechte hondenmoeder omdat ik het geef; ik probeer af te wisselen, ook met barfhapjes erbij en soms krijgen ze Carnibest.

Al met al denk ik dat het beter is dan brok, al begrijp ik dat het veel beter kan.

Suzanne
[/quote]
Alles in het leven kan beter maar soms moet je het er mee doen, prima toch ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2292294
[quote="nienk"]

trouwens nog een detail wat mij even deed fronsen, de pens komt niet van runderen goed gekeurd voor menselijk consumptie? wat bedoelen ze daarmee? dat de pens niet goedgekeurd is voor de gewone mensen slager (nogal wiedes, geen mens eet dat), of dat de pens komt van runderen waarvan de onderdelen die mensen wel eten niet goedgekeurd zijn voor menselijk consumptie?
[/quote]
pens wordt wel gegeten door mensen...
in de rundversie zit verders niets van gemalen bot in?
Door Parelridder
#2292316
Beide varianten van Huntershome hebben een opvallend laag vet percentage, wat ik 1,2,3 niet anders verklaren kan dan vanuit het percentage granen. Op dat gebied een goede afwisseling met Lotgering, gemiddeld zouden ze samen op een reguliere hoeveelheid vet uit komen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2292443
Ik ken het product niet uit eigen ervaring. Van mij mag de rijst eruit, maar als je hond geen problemen heeft met granen is een beetje rijst ook geen drama. De premix. Ik sta daar toch anders in dan de voorgaande schrijvers. Wanneer ik een BARFhap klaarmaak die slechts uit 1 diersoort bestaat, ook al is het van ieder onderdeel een stukje, dan wordt mijn barfhap massaal afgekeurd door de ballotagecommissie. Mijn inziens is een KVV die uit 1 diersoort bestaat dan ook nooit zo compleet dat een hond het daarmee jaren kan doen. Dus ik vind zo'n premix dan helemaal geen drama, integendeel zelfs. Door de premix kun je een compleetheid garanderen en daar heeft je klant recht op als hij denkt een compleet vers voer te kopen. Ik heb liever een kvv die opgeleukt is met een premix dan een kvv waar noppes nada over bekend is qua analyse en waarvan men alleen maar roept...volgens de barfpercentages gemaakt, dus compleet.
De kvv-series die bestaan uit meerdere varianten, waarbij het de bedoeling is om tot een compleetheid te komen door zoveel mogelijk soorten af te wisselen, daar zou ik de voorkeur aan geven als ik zou moeten kiezen. Echter, niet iedereen die kvv uit het serietje voert, voert ook daadwerkelijk alle soorten. Dit om uiteenlopende redenen. Maar goed beschouwd kom je dan weer uit op een behoorlijke karige variatie wat in barfhappenland direct afgekeurd zou worden, en terecht, want daar weten we dat het voeren van 1 of 2 diersoorten niet afdoende is en dat er dan wat bij moet op het menu te completeren.
Wel zou ik willen weten hoe de premix eruit ziet. Als er kunstmatige calcium inzit, dan werd het voor mij acuut afgekeurd.
Door nienk
#2292523
[quote="vanaalst"]
pens wordt wel gegeten door mensen...
in de rundversie zit verders niets van gemalen bot in?
[/quote]

oh, dat wist ik niet. weer wat geleerd!

dan zitten er dus ingrediënten in dit product die niet goedgekeurd zijn voor menselijk consumptie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2292604
[quote="nienk"]
oh, dat wist ik niet. weer wat geleerd!

dan zitten er dus ingrediënten in dit product die niet goedgekeurd zijn voor menselijk consumptie.
[/quote]

Zoals ik het lees: Ja, de pens. Maar ik kan me er ook iets bij voorstellen dat het wat chinees geformuleerd staat, wantr waarom zouden al je grondstoffen uit goedgekeurde koeien komen en je pensen niet. Maar goed, het staat er.

Al de grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie. Met uitzondering van de pens.
Door nienk
#2292633
[quote="Angelique"]
Zoals ik het lees: Ja, de pens. Maar ik kan me er ook iets bij voorstellen dat het wat chinees geformuleerd staat, wantr waarom zouden al je grondstoffen uit goedgekeurde koeien komen en je pensen niet. Maar goed, het staat er.

Al de grondstoffen voor deze complete maaltijd zijn afkomstig van runderen die geschikt zijn voor menselijke consumptie. Met uitzondering van de pens.
[/quote]

heeft iemand enig idee wat dat kan betekenen? wat zijn mogelijke oorzaken voor het niet goedkeuren van een rund voor menselijk consumptie? mij lijkt het dat iets niet goedgekeurd wordt als het eventueel schadelijk is voor de mens om het op te eten. is de pens van zo'n dier wel ok om aan de hond te voeren?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door