Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lightning
#2292149
Ik vroeg me af hoe je dat herkend als een dier het in zijn slaap krijgt? Wanneer is het " gewoon" slapen/dromen en wanneer is het toch anders? Ik zou graag die symptomen willen weten.
Door nienk
#2292152
ik ook! Reus kan af en toe zo idioot doen in zijn slaap, niet dat ik hem verdenk van het hebben van insulten, maar toch wel nuttig om te weten hoe je het verschil kan zien.
Door charmed
#2292155
Insulten in slaap kunnen er net zo uitzien als dat ze bij bewustzijn zijn. Als Prudence een aanval krijgt als ze slaapt, dan begint ze net als anders te verkrampen, trekken met de poten. Eerst denk je dan wat ligt ze raar of wat doet ze raar, maar al snel wordt het dan duidelijk dat het een aanval is. Maar ook schokjes door het hele lichaam kunnen korte insulten zijn, kortsluitinkjes, die zien er ook net zo uit bij Prudence als ze wakker is.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2292158
charmed schreef: Insulten in slaap kunnen er net zo uitzien als dat ze bij bewustzijn zijn. Als Prudence een aanval krijgt als ze slaapt, dan begint ze net als anders te verkrampen, trekken met de poten. Eerst denk je dan wat ligt ze raar of wat doet ze raar, maar al snel wordt het dan duidelijk dat het een aanval is. Maar ook schokjes door het hele lichaam kunnen korte insulten zijn, kortsluitinkjes, die zien er ook net zo uit bij Prudence als ze wakker is.
Vraagje, heb je misschien een link met informatie hierover??
Door lightning
#2292173
charmed schreef: Insulten in slaap kunnen er net zo uitzien als dat ze bij bewustzijn zijn. Als Prudence een aanval krijgt als ze slaapt, dan begint ze net als anders te verkrampen, trekken met de poten. Eerst denk je dan wat ligt ze raar of wat doet ze raar, maar al snel wordt het dan duidelijk dat het een aanval is. Maar ook schokjes door het hele lichaam kunnen korte insulten zijn, kortsluitinkjes, die zien er ook net zo uit bij Prudence als ze wakker is.
Nou wat je verteld lijkt wel wat ik geregeld zie bij mijn oudste maar of het een insult is weet ik niet. Is slecht wakker te krijgen dan ook. Daarom vroeg ik het ook hoe je het kan onderscheiden :-[
Door charmed
#2292221
Sammy1980 schreef: Vraagje, heb je misschien een link met informatie hierover??
Die korte schokjes staan hier beschreven http://nl.wikipedia.org/wiki/Myoclonus
Prudence heeft die schokjes ook vaak in het hoofd, meestal rond aanvallen.
Die Gegeneraliseerde aanvallen tijdens slaap weet ik niet waar die precies beschreven staan.
Door charmed
#2292226
lightning schreef: Nou wat je verteld lijkt wel wat ik geregeld zie bij mijn oudste maar of het een insult is weet ik niet. Is slecht wakker te krijgen dan ook. Daarom vroeg ik het ook hoe je het kan onderscheiden :-[
Als het er uitziet als een insult zal het een insult zijn, dat wordt dan toch door kortsluiting in de hersenen op dat moment veroorzaakt. Ik noteer deze aanvallen ook als aanval in haar dagboek. Het is toch ergens kortsluiting. Even als de kleine schokjes dat zijn ook kortsluitingen in de hersenen. Die noteer ik niet, als er veel achter elkaar komen, dan weer wel, met als opmerking onrust, meestal is dit dan weer voor een aanval.
Door charmed
#2292244
lightning schreef: Overdag heeft de mijne niks althans niet dat ik weet. Kan het ook alleen snachts zijn dan?
Aanvallen komen normaal gesproken veelal in rust voor, dus ja dat kan. Ik wordt 's nachts wel wakker als er hier eentje een aanval heeft. Ik slaap heel licht.

Als je hond anders na een aanval heel hongerig is, kan het ook zo zijn dat ze die morgen wakker worden met enorme honger.
Door lightning
#2292259
charmed schreef: Aanvallen komen normaal gesproken veelal in rust voor, dus ja dat kan. Ik wordt 's nachts wel wakker als er hier eentje een aanval heeft. Ik slaap heel licht.

Als je hond anders na een aanval heel hongerig is, kan het ook zo zijn dat ze die morgen wakker worden met enorme honger.
Ze heeft de laatste tijd altijd honger ???. Daarbij lijkt ze soms vergeten te zijn dat ze net gegeten heeft ???
Door charmed
#2292274
lightning schreef: Ze heeft de laatste tijd altijd honger ???. Daarbij lijkt ze soms vergeten te zijn dat ze net gegeten heeft ???
Dat wordt dan moeilijk. Het is hier wel hoe meer aanvallen Prudence heeft des te meer honger. Maar gelukkig clustert ze niet meer zo vaak. Ik zou daar niet zoveel van durven zeggen, misschien moet je eens een webcam in de kamer zetten en het opnemen in de nacht? Dan weet je het zeker.
Door lightning
#2292292
charmed schreef: Dat wordt dan moeilijk. Het is hier wel hoe meer aanvallen Prudence heeft des te meer honger. Maar gelukkig clustert ze niet meer zo vaak. Ik zou daar niet zoveel van durven zeggen, misschien moet je eens een webcam in de kamer zetten en het opnemen in de nacht? Dan weet je het zeker.
nou dat ze altijd honger heeft, heeft ze sinds de laatste maanden. Ze doet soms nogal 'vreemd" als ze slaapt waarvan ik soms denk zou het niet een aanval zij? De ene dag heeft ze meer honger dan de andere dag. Ik kan zo 4 kilo voer neerzetten en ze eet het op en kijkt me daarna alsnog verdwaasd aan alsof ze geen eten heeft gehad. Ik zal eens kijken of ik het kan filmen. Maar vaak is de batterij leeg als ik dat ding pak of het is al weer voorbij :-[
Door charmed
#2292301
lightning schreef: nou dat ze altijd honger heeft, heeft ze sinds de laatste maanden. Ze doet soms nogal 'vreemd" als ze slaapt waarvan ik soms denk zou het niet een aanval zij? De ene dag heeft ze meer honger dan de andere dag. Ik kan zo 4 kilo voer neerzetten en ze eet het op en kijkt me daarna alsnog verdwaasd aan alsof ze geen eten heeft gehad. Ik zal eens kijken of ik het kan filmen. Maar vaak is de batterij leeg als ik dat ding pak of het is al weer voorbij :-[
Volgens mijn neuroloog zijn gedragingen die niet normaal zijn Epilepsie. Dus een hond die niets anders doet dan rondjes lopen en tegen een muur oplopen en dan weer opnieuw een rondje om vervolgens weer tegen diezelfde muur aan te lopen, dat is Epilepsie. Of vlieghappen, klappertanden in situaties dat het niet koud is of geen andere reden voor is aan te wijzen, continu staren naar 1 punt waar niets te zien is, als ze er ineens vandoor gaan alsof ze achtervolgd worden terwijl er niets achter ze rent. etc etc.
Door lightning
#2292307
Ok bedankt in ieder geval. Tja soms loopt ze wel tegen lantaarnpaal aan. Soms is wel eens eens verweg en springt ze opzij met staart tussen haarpoten en kijkt mij dan angstig aan alsof ze hard geslagen is terwijl dat dus niet eens kan (en ook nooit gebeurd). zit te bibberen in haar mandje om niks. Ik zal ook eens overleggen met mijn dierenarts.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door