Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2291585
Beau gaat de laatste weken erg achteruit. Hij slaapt veel, kan moeilijk overeind komen en jankt soms ook bij het overeind komen. Ik denk dus dat het moment is aangebroken om hem continu op pijnstillers te zetten, en wil daar komende week even met de DA over overleggen. Probleem is dat hij van Previcox (wat hij tot nu toe af en toe een paar dagen kreeg bij erge klachten) misselijk wordt, zijn er pijnstillers die minder op de maag werken? Wie geeft zijn hond ook iedere dag, of in ieder geval continu, pijnstillers, en kan me wat meer vertellen? Andere tips of ideeën zijn ook welkom.
#2291593
Ik.

Eerst Brutus.

En nu Pinkel.

En ze kregen/krijgen beide groenlipmossel tegen de maag irritatie maar nu krijgt Pinkel ook zuurremmers. Deze geef ik (als ik ze geef want ik geef ze naar behoefte) een paar uur na haar maaltijd. Die maagzuurremmers heten ranitidine. Een half tabletje is al genoeg om haar van d'r misselijkheid/maagzuur aanvallen af te helpen.

Sterkte met je ventje :-*
#2291601
*Natasja* schreef: Welke pijnstiller(s) gaf/geef jij?
Meloxidyl. De goedkopere versie van Metacam.

Brutus deed het slecht op Previcox. Pinkel heeft 2 weken een Previcox (nieuw) vergelijkbaar middel gekregen maar ze deed het uiteindelijk beter op Meloxidyl dus ik heb haar weer teruggezet.
#2291603
Hier ook voor Itam (X herdertje van 13 1/2) hij krijgt nu dagelijks Novacam en glucosemide.
Ik heb bij hem geen maag reactie gemerkt.
Zonder pijnstilling kan hij bijna niet meer lopen en met loopt ie vrij goed, niet helemaal soepel maar goed te doen.

Soms geef ik hem wat minder om te kijken of dat lukt en met die droge vorst ging dat prima maar nu krijgt ie weer volledig, is dus wat wisselend.
Succes
#2291609
*Natasja* schreef: Koop je dat gewoon bij je DA? Er zijn dus waarschijnlijk geen pijnstillers waar hij niet misselijk van wordt?
Ja, bij de DA.
Nou, ik zou zeggen "probeer ze gewoon". Brutus werd van Previcox hartstikke ziek terwijl hij het jarenlang prima heeft gedaan op Meloxidyl!
#2291674
Onze Duitse herder heeft jaren op metacom gestaan en daar nooit bijwerkingen van gehad. Frank stond eerst op metacam, maar dat hielp op de duur niet meer voldoende, toen heeft hij carprodyl gekregen en dat hielp wel weer goed. Het laatste jaar had frank er ook een lage dosering prednison bij en zelfs toen had hij niet veel maagklachten.
#2291710
hannabelgje schreef: Onze Duitse herder heeft jaren op metacom gestaan en daar nooit bijwerkingen van gehad. Frank stond eerst op metacam, maar dat hielp op de duur niet meer voldoende, toen heeft hij carprodyl gekregen en dat hielp wel weer goed. Het laatste jaar had frank er ook een lage dosering prednison bij en zelfs toen had hij niet veel maagklachten.
Had Frank uberhaupt weinig maagklachten? Beau heeft nl. heel snel last van zijn maag  :-\

@Alba: dank voor de digi-knuffel!
#2291743
tt-tjes schreef: Fjurdy stond ook continu op previcox, maar zijn leverproblemen zijn waarschijnlijk voor een deel hier aan te danken. Nu krijgt hij alleen groenlipmossel en glucosamine.
Heeft hij nu minder klachten, dat alleen groenlipmossel en glucosamine nu voldoende is? Of is het vanwege de leverproblemen, dat je met reguliere pijnstillers gestopt bent?
#2291747
Sita staat al 4 jaar op de previcox. De laatste maanden ging het ineens niet goed meer, slechte eetlust, soms zwarte diarree. Ik heb daarom haar dosering verlaagd en nu gaat het gelukkig goed.
tt-tjes schreef: Fjurdy stond ook continu op previcox, maar zijn leverproblemen zijn waarschijnlijk voor een deel hier aan te danken. Nu krijgt hij alleen groenlipmossel en glucosamine.
Het lijkt me aannemelijker dat z'n leverwaardes verhoogd zijn door z'n hartkwaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door