Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door berenboot
#2287420
Bah, de eerste tekenbeestjes zijn weer gespot dus eind van vorige week heb ik mijn honden behandeld.
Ditmaal met Exil tick off. Nou, wat een *#%spul!

Een aantal van de beren heeft op de plek waar ik het goedje gedruppeld heb, een vieze, vettige plek, maar nog net geen echte hotspot. Maar een van mijn newfies heeft er wel heuse hotspots aan over gehouden!  >:(

Ik heb bij mijn beren nooit geen reactie heb gehad op enig middel tegen vlooien/teken en schrok hier dus best van.

Is er iemand die dit herkent en wat heb je gedaan om de plekken te behandelen?

Ook andere tips om deze plekken te behandelen zijn enorm welkom. Ik vraag me af of ik rekening moet houden met de werkende bestanddelen van het middel welke deze plekken veroorzaakt heeft. Ik wil natuurlijk niet dat de huis nog verder geirriteerd raakt.  :-\

Alvast heel hartelijk dank!  :-*
Gebruikersavatar
Door kira
#2287480
Groene leem of honingzalf afhankelijk van de ernst van de hotspot.

Overigens, vorig jaar heb ik van alle beren een deel wel behandeld en een deel niet. Rara, op het moment dat bij de behandelde beren de teken afnamen, namen ze ook bij de niet behandelde beren af. Ik behandel nu niet meer, mede omdat Grote Beer die relatief weinig teken heeft (zij loopt altijd op de paden en ligt ook in onze tuin op de "veilige" plekken) net die ene teek kreeg waarvan ze lyme kreeg, ook dame heeft Lyme gehad terwijl zij wel werd behandeld en ook weinig teken had. Ik heb mij daarom bedacht dat ik liever niet de hele tijd door vergiftig met middeltjes (waarvan ik al regelmatig hotspots gehad heb en met die banden zelfs twee honden met geheel ontstoken kragen) en dan ook nog Lyme krijg. Bij "vage" klachten (bij beide honden waren er vage gewrichtsklachten, vermoeide indruk) laat ik nu gewoon op lyme testen. Grote beer en Dame zijn allebei volledig hersteld, wel met ab etc.
#2287769
aja honingzalf heb ik in huis, dank voor de tip!  :-* Mischien een stomme vraag maar dit kan geen kwaad in combi met het tick-off goedje?? :shy:

Ik heb mijn lesje ook weer geleerd. Erge is, anders behandel ik dus ook nooit echt gericht tegen de teken (al gebeurd het wel eens dat ik dan een middel kies welke zowel vlo als teek aanpakt) en doe ik wat jij ook doet: de haarden mijden en op de paden blijven.  :) Alleen nu moesten de woefs toch weer eens behandeld worden tegen vlooien en nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit middel gekozen heb!  :-X
Door nienk
#2288434
Jakkes!

mocht honingzalf nou niet werken, dan is de zalf van Vet Gold Cream misschien een goede 2e optie.

Reus had tijdje geleden een hele nare hotspot op zijn staart die alleen maar groter en pijnlijker werd. legde uit wat hij had aan de assistente van de gewone DA (waar ik een kap ging halen voor Reus) en die zei dat zo'n soort plek toch altijd met AB pillen en prednison zalf behandelt moest worden. maar van de holistisch DA kregen we een zalfje op basis van (chinese) kruiden en met een paar dagen was de pijn al over, ontstond er een korstje en ging het mooi genezen.
#2288655
Geen ervaring met hotspots gelukkig, maar wel dat Kyra erge jeuk kreeg na het gebruiken van exil tick off :-\ Na een wasbeurd was het over en had ze ook geen vettige vacht meer op de plek waar ik het spul gebruikt had.

Beterschap voor de beer met hotspot.
#2288723
dank voor jullie reacties en knufs zijn doorgegeven en worden zeer gewaardeerd door beer  :)
Ik ga eens kijken naar de vetcoldcream, heb er nog niet eerder van gehoord dus nieuwsgierig waar deze creme voor is. Bedankt naamgenoot!

De  plek heeft zich gister nog wat anders ontwikkeld, het is echt een nare plek geworden.  :'( Geen echte hotspot maar een soort rauwe schaafplek. Dus ook even contact gehad met tannetje en de plek goed schoongemaakt met betadine en daarna een laagje honingzalf. Vandaag ziet het er gelukkig iets beter uit, het is niet meer erg bloederig dus een kleine verbetering gelukkig.

Tjonge, ik ben best flink geschrokken van dit alles. Bah, voor mij echt NOOIT meer dit goedje op een van m`n beren!  >:(
Door nienk
#2288875
[quote="nienkev"]
dank voor jullie reacties en knufs zijn doorgegeven en worden zeer gewaardeerd door beer  :)
Ik ga eens kijken naar de vetcoldcream, heb er nog niet eerder van gehoord dus nieuwsgierig waar deze creme voor is. Bedankt naamgenoot!

De  plek heeft zich gister nog wat anders ontwikkeld, het is echt een nare plek geworden.  :'( Geen echte hotspot maar een soort rauwe schaafplek. Dus ook even contact gehad met tannetje en de plek goed schoongemaakt met betadine en daarna een laagje honingzalf. Vandaag ziet het er gelukkig iets beter uit, het is niet meer erg bloederig dus een kleine verbetering gelukkig.

Tjonge, ik ben best flink geschrokken van dit alles. Bah, voor mij echt NOOIT meer dit goedje op een van m`n beren!  >:(
[/quote]

ik ben groot fan van de producten van Vet Gold (ze hebben ook shampoo en conditioner), Reus heeft er echt enorm baat bij. Ik ken het doordat onze holistisch DA me er op wees, het is ook te koop bij internetwinkels.

kan me voorstellen dat je geschrokken bent, dit soort plekjes zijn heel naar! wel prettig dat het niet op een plek zit waar de hond zelf bij kan, dat zal veel schelen in de genezing.
Door nienk
#2289784
[quote="nienkev"]
super! van elkaars tips moet je het hebben!! :bigarmhug:
[/quote]

jups en voor een naamgenoot en Beren (ik wil ZO graag een beer later als ik groot ben) doe je net even extra je best. ;)
Door nienk
#2289938
[quote="nienkev"]
Wat leuk dat je ook zo`n berenfan bent. Zal het de naam zijn??  8) Maar voor nu heb je gelukkig een echte Reus in een klein jasje  :biggrin2:
[/quote]

ja ik vind ze gewoon fantastisch en ik hoop heel erg dat er een tijd komt dat ik de ruimte, middelen en energie heb om zo'n grote hond als maatje te hebben. Reus is gewoon wel zo praktisch qua formaat, hier in de stad in een mini huis en trappen enzo...
Door K&D
#2291520
Niet op 1 plek doen. Over de hele rug verdelen, druppeltje voor druppeltje. Dan gaat het goed.
Ik gebruik het alleen als het hoognodig is, en hier hebben ze er op die manier toegepast geen problemen mee. Het werkt nl. erg goed tegen teken.
#2294976
verdelen doen we altijd gezien de grootte van onze woefs maar voor mij nooit meer dit goedje en de fabrikant is nog niet klaar met ons  >:(
nu durven we te zeggen: we hebben de plek eindelijk onder controle, maar het is eerst nog veel erger geworden met enorme uitbreiding... Maar dat kostte ons wel slapeloze nachten en bezoekjes aan de DA... En dan wil ik het nog niet eens hebben over de enorme pijn die mijn woef heeft moeten lijden  >:(
Door nienk
#2295002
[quote="nienkev"]
verdelen doen we altijd gezien de grootte van onze woefs maar voor mij nooit meer dit goedje en de fabrikant is nog niet klaar met ons  >:(
nu durven we te zeggen: we hebben de plek eindelijk onder controle, maar het is eerst nog veel erger geworden met enorme uitbreiding... Maar dat kostte ons wel slapeloze nachten en bezoekjes aan de DA... En dan wil ik het nog niet eens hebben over de enorme pijn die mijn woef heeft moeten lijden  >:(
[/quote]

hè jakkes dat het zo erg is geworden!! werd het uiteindelijk een 'gewone' hotspot? wat heeft de DA daar aan gedaan? (ben nieuwsgierig, met Reus zijn laatste hotspot zei de assistent van de gewone DA heel stellig dat prednisonzalf en AB echt de enige oplossing was)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door