Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door madeleine
#2289168
Ik denk er overna om Dazzle knoflook te geven omdat dat ook tegen teken en vlooien zou werken. En met dit mooie weer komen die beestjes weer heel snel brr..
Heeft iemand een idee voor goede knoflookcapsules? En waar je deze kunt aankomen? :)
Capsules lijken me handiger werken dan een teentje maar ik hoor graag jullie belevingen.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2289179
Ik heb ze altijd van de kruitvat en bevalt me prima nooit geen vlooien teken soms wel. Maar daar moet je altijd goed op letten als je gewandelt heb zeker in bosrijk gebied. Maar ze zitten ook gewoon in je achtertuin.
Ik geef er iedere dag 2 door het eten. maar ze eten ze hier ook gewoon los.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2289414
Nooit bij stil gestaan om capsules te kopen  :biggrin2:. Hier meurt het altijd een uur in de wind als de groetenmix toegevoegd wordt  ;D
Door miruske
#2289485
ik doe soms poeder maar als ik gewoon een teen door het eten pers gaat het ook op hoor. Halve teentjes weet Jamie er wel tussenuit te pielen. Het helpt ook tegen het eten van poep! Toen Jamie dat deed gaf ik haar look en zei mijn oma"maar dan ruikt je hond naar de look! Ik zeg ja: beter dan naar de str*nt!

Anyway die capsules kun je dus kopen bij de kruidvat, maar zou je dan ook geen knoflookolie kunnen gebruiken?
Door 202Spots
#2289495
Thea schreef: Ik geef er iedere dag 2 door het eten. maar ze eten ze hier ook gewoon los.
Heb je op de verpakking gekeken hoeveel knoflook er in 1 capsule zit? ???
De capsules zijn geconsentreerd en bevatten veel MEER dan 1 teentje per capsule, wanneer je elke dag 2 capsules geeft
dan is dat veel te veel. :o
Zoek anders even op knoflook capsules of knoflook poeder voor eerdere berichten.
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 16 mar 2012, 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2290253
miruske schreef: Bestaat wel hoor. Het is olijfolie met knoflookextract. Ik had begrepen dat een lepeltje olijfolie door het eten wel goed is voor je hond dus met knoflook olie sla je in mijn ogen dan twee vliegen in 1 klap.
Hey je kunt het zelfs zelf maken hihi
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/a ... -8526.html
De knoflook olie die je zelf maakt is leuk om in de keuken te gebruiken omdat 't 'n knoflook smaak heeft, maar om 't aan de hond te geven heeft weinig waarde.
De knoflook-olie in capsules ,is gemaakt van de olie die uit vrijkomt wanneer de knoflook geperst word, en is OOK 'n veel te hoge concentratie om aan je hond te geven..
(knoflook poeder OOK)
Er is niks beter dan 'n teentje VERSE knoflook door knoflook pers te duwen en dat aan de hond geven,
en van verse knoflook ruiken mijn honden trouwens niet een naar knoflook.
Door miruske
#2290494
Daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Mijn hond krijgt ook gewoon de verse knoflook en als ik het er doorheen pers en dan effe omroer dan gaat het er gewoon in omdat ze de halve teentjes er nog wel eens uit kan pitsen. Maar het was meer als optie omdat er iemand nog nooit van knoflookolie had gehoord. Nee vers is altijd het beste!
Door 202Spots
#2290871
Diena schreef: En hoe zit het met knoflookpasta? Ik gebruik die wel eens.
Geen idee..bedoel je in 'n tube of zo? En is er dan geen houdbaarheid rommel aan toegevoegd?
Ik zou 't denk ik niet als knoflook geven  :-\
Door deja
#2290953
Ik weet nooit goed wat een teentje is je hebt hele grote teentjes en hele kleine en wat wordt er bedoeld met een teentje. En mag een hond wel een teentje hebben per dag?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2291026
ik zou ook even rekening houden met het gewicht dat je hond heeft. Voor kleine hondjes kan de concentratie al snel te veel zijn. Overigens zijn doorgaans de teentjes van een knoflook ca 2 1/2 cm lang. ik heb ze op dit moment niet dus ik kan ze niet wegen. voorts moet je ook niet overdrijven met kleine hoeveelheden knoflook. Zelf zou ik 1 teentje per week max vinden voor een hond van 15 kg.

toevoeging;
Te veel knoflook of te hoge concentraties aan je hond geven kan bloedarmoede veroorzaken.
http://www.dierenkliniekdehaardstede.nl ... _hond.html
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 17 mar 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miruske
#2291038
Ja die pasta daar zeg je wat. Maar mijn hond is 16 kilo en ik geef haar inderdaad een teentje per week verdeeld over 2x ( dus 2x een half.) Ja en een middelgroot teentje dan.
Door 202Spots
#2291100
deja schreef: Ik weet nooit goed wat een teentje is je hebt hele grote teentjes en hele kleine en wat wordt er bedoeld met een teentje. En mag een hond wel een teentje hebben per dag?
Gemiddel is 1 teentje per dag meer dan genoeg voor de doorsnee hond, ik doe de knoflook altijd door de groentenmix en krijgen ze dus dagelijks
'n beetje knoflook met de groentes. Wanneer je 'n vers teentje wil geven, dan zou dat elke dag kunnen geven,maar meestal is 1 teentje 3-4 dagen per week genoeg.
De maat maakt niet zo heel veel uit,wanneer je 'n heel knolletje knoflook hebt,dan zijn de teentjes meestal dezelfde maat.

Richtlijn per dag,met gewicht van de hond,
10 tot 15 pound (4 tot 6 kilo) - half teentje
20 tot 40 pound ( 9-18 kilo) - 1 teentje
45 tot 70 pound (20-32 kilo)  - 2 teentjes
75 tot 90 pound (34-40 kilo)  2 .5 teentjes
100 pound (45 kilo en meer) - 3 teentjes
http://www.natural-dog-health-remedies. ... s.html#how
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door