Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door zhiva
#2290408
Ik zet hem hier ook even neer :

even een vraagje tussendoor,

Wat voor botten voeren jullie en vooral : waar halen jullie die vandaan?
Ik krijg bij Kaya dus tot nu toe eigenlijk alleen kippebotten (nek/karkas/poot etc) erin. Wild moet ze niet, gans,haas dus ook niet. Ik ben nu naar mijn idee alle slagerijen hier in de buurt afgeweest en kan alleen runderbotten krijgen (dragende botten dus) en die wil ik dus niet.
Met andere woorden, ik heb een ernstig bot tekort en weet echt even niet hoe ik dit moet oplossen.
Elk advies is welkom. Ik zoek dus echt iets in de buurt van Sneek/ Leeuwarden.
Door Lida. S
#2290418
kalfsribben, duif, kalkoen, tamme eend, tam konijn, lam
En heb je echt al het wild geprobeerd? Bij mij lust de ene hond geen gans en de andere geen wilde eend, maar helemaal geen wild terwijl een ree, haas, konijn, gans of eend toch heel anders zijn vind ik merkwaardig
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2290432
nee lang niet al het wild. wel haas, ree, edelhert en dus de gans van jou. Misschien ben ik ook wel te snel met mijn conclusie...
Ikzelf vind wild echt ranzig dus kon me het van Kaya wel wat voorstellen  :biggrin2:
Vandaar dat ik graag dat kalfskarkas van je had willen nemen  ;)
Wanneer kom je ook alweer deze kant uit lida? en wat kan je aan bottenspul voor me meenemen?
En indien ze bijvoorbeeld wel parelhoen,kalkoen,kip etc lust, is het dan erg als je vooral gevogelte voert?
Door Anne in Zweden
#2290471
Is er geen poelier in je buurt die konijn verkoopt (kun je in z'n geheel voeren) of die kalkoennekken voor je kan scoren? Eendennekjes zou een poelier toch ook moeten kunnen bezorgen.

Verder zou ik als ik jou was zoveel mogelijk in het Vraag en Aanbod-topic neuzen. Daar vind je vast wel iets! En als je een tweede en misschien zelfs derde botsoort hebt, zit je helemaal goed qua barfen!
Door Lida. S
#2290474
zhiva schreef: nee lang niet al het wild. wel haas, ree, edelhert en dus de gans van jou. Misschien ben ik ook wel te snel met mijn conclusie...
Ikzelf vind wild echt ranzig dus kon me het van Kaya wel wat voorstellen  :biggrin2:
Vandaar dat ik graag dat kalfskarkas van je had willen nemen  ;)
Wanneer kom je ook alweer deze kant uit lida? en wat kan je aan bottenspul voor me meenemen?
En indien ze bijvoorbeeld wel parelhoen,kalkoen,kip etc lust, is het dan erg als je vooral gevogelte voert?
21/22 en 28/29 april ben ik weer in de buurt. Als je het in de stad groningen kan ophalen kan ik vaker want daar werk ik. Ik kan wel wat kleine pakketjes voor je maken. Maar je moet je hond wel de kans geven, aan sommige dingen moeten ze wennen. Een van mijn honden wilde ook geen gans, maar toen ik kleine stukjes er van af sneed en ze zo voerde vond ze het wel lekker.  Soms laat ik ze een uur met het eten alleen, en bijna altijd eten ze het dan toch op. En een hond denkt anders over vies dan jij. Pens vinden mijn honden heerlijk, maar ik kan me niets smerigers voorstellen.
Door Limpy
#2290605
Er zit nogal verschil in smaak van wilde en tamme konijn...
Als hij wel haas, hert en fazant lust zou je ook eens wilde konijn kunnen proberen ipv tamme.
Door Xada
#2290969
zhiva schreef:
En indien ze bijvoorbeeld wel parelhoen,kalkoen,kip etc lust, is het dan erg als je vooral gevogelte voert?
Ik voer alweer een paar jaar voornamelijk gevogelte. Soms eens lam of iets dergelijks, maar dat is helaas weinig. Ik kan hier niets anders kopen wat een beetje een redelijke prijs heeft. De honden zijn kern gezond en nu heb ik er twee pups bij die ook gewoon vers eten.
Toen ik nog brok voerde zat ik iedere keer bij de DA en nu dus niet meer. Ik kan me voorstellen dat mijn DA voor brokken is.. 
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2291179
Limpy schreef: Er zit nogal verschil in smaak van wilde en tamme konijn...
Als hij wel haas, hert en fazant lust zou je ook eens wilde konijn kunnen proberen ipv tamme.
haas en hert krijg ik er dus niet in. gisteren wederom de haas geprobeerd. het ligt nu nog in de bak... vaak eet ze wel als wij naar bed gaan want dan kan ze het mee naar binnen nemen ( de boef!) en op haar gemak op het kleed oppeuzelen!
maar nu dus niet. Ik heb het in kleine stukjes gesneden. ik heb geprobeerd haar te hand voeren, op haar ingepraat en beloond zodra ze een stukje afslikte etc, maar na een half uur hou ik het voor gezien.

@ lida dat duurt nog wel ff dus... Ik ga in de tussentijd nog even wat anders proberen (poeliers en misschien bestelling richard) maar ik hou je topic in de gaten  :biggrin2:
Door petralita
#2291221
je kan parelhoen en van mij wel proberen en eventueel overnemen.
dan zit je niet meteen met een grote hoeveelheid die eventueel niet lust.
Laatst gewijzigd door petralita op do 24 nov 2016, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#2291325
Met lam- en geitenribben of nekken, kwartelkarkas, parelhoenkarkas, kalkoennekken, tamme eend en konijn kom je toch ook al een heel eind? Dat zijn al 7 diersoorten, doe daar kipkarkas bij en je hebt al van 8 diersoorten vleesbot, 8 diersoorten die niet wild zijn ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2291332
petralita schreef: woon je in de buurt van assen?
je kan parelhoen en van mij wel proberen en eventueel overnemen.
dan zit je niet meteen met een grote hoeveelheid die eventueel niet lust.
dat vind ik heel lief van je, maar ik zit in sneek, niet echt naast de deur dus.  :biggrin2: Ik mag al parelhoen proberen van millick dus we zullen zien hoe dat gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door