Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2289335
Ik ben me helemaal suf aan het lezen over DCM. Ben behoorlijk lamgeslagen en ik weet het ff niet. Zo lees ik dat q10, taurine en l-carnitine wel goed zou zijn om te geven.
Kan iemand mij vertellen waar je dit kunt krijgen? Ik kan het eigenlijk niet echt vinden.

Wat kan ik doen voor mij ventje.
Door charmed
#2289351
Idd Taurine/Carnitine (1000 mg)  en Q10 (30 mg) in die combinatie die zijn heel goed voor hartpatiënten.
Door tt-tjes
#2289384
charmed schreef: Idd Taurine/Carnitine (1000 mg)  en Q10 (30 mg) in die combinatie die zijn heel goed voor hartpatiënten.
Waar koop ik dat? Q10 kan ik bij de drogist halen maar Taurine/carnitine?
Door charmed
#2289397
tt-tjes schreef: Waar koop ik dat? Q10 kan ik bij de drogist halen maar Taurine/carnitine?
De Q10 is hier het goedkoopst http://www.vitamins.nl/coenzym.Q10.htm
Drogist daar ben je veel duurder uit is mijn ervaring. Wellicht dat de dosering Q10 voor grote honden nog wat hoger kan liggen, maar dat weet ik niet zeker, ze zeggen altijd met 30 mg beginnen.

De taurine/Carnitine kan je van Toppharm halen, even googlen, ze hebben vaak wel ergens een aanbieding. Ik koop ze altijd in duitsland afzonderlijk, kan een hoop schelen.
Door Lizzy
#2289516
Ik hoop dit soort dingen (als het belangrijk is) van Solgar. Op hun site staat waar de verkooppunten zitten.

Nou is het wel zo dat rauwe/verse voeding ruim Q10 en Taurine bevat. Ik zou daarom niet meer dan de helft van de mensendosering geven. Misschien zelfs minder.
Door tt-tjes
#2289616
Hij krijgt al maanden het leverdieet met maar heel af en toe orgaan.  Zou het dan raadzaam zijn om hem weer gewoon zijn normale menu te gaan geven?
Door Lizzy
#2290105
tt-tjes schreef: Hij krijgt al maanden het leverdieet met maar heel af en toe orgaan.  Zou het dan raadzaam zijn om hem weer gewoon zijn normale menu te gaan geven?
Waarom gaf je hem ook alweer het leverdieet?
Door tt-tjes
#2290166
Lizzy schreef: Waarom gaf je hem ook alweer het leverdieet?
Omdat hij in december hele hoge leverwaarden had. Toen heeft hij ook een echo gehad voor zijn lever en nieren, maar daar was niets op te zien, was ook niet vergroot of zo.
Ik ben toen begonnen met het leverdieet en na 5 weken waren de waarden voor de helft gezakt. Ben er daarom nog maar een poosje mee doorgegaan.
Nu ben ik daar niet meer zo zeker van of het nog wel goed is om het te doen.
Door Bien
#2290172
tt-tjes schreef: Omdat hij in december hele hoge leverwaarden had. Toen heeft hij ook een echo gehad voor zijn lever en nieren, maar daar was niets op te zien, was ook niet vergroot of zo.
Ik ben toen begonnen met het leverdieet en na 5 weken waren de waarden voor de helft gezakt. Ben er daarom nog maar een poosje mee doorgegaan.
Nu ben ik daar niet meer zo zeker van of het nog wel goed is om het te doen.
kun je em niet even een kvv geven ??
Door tt-tjes
#2290179
Bien schreef: kun je em niet even een kvv geven ??
Van KVV heeft Fjurdy heel vlug te harde ontlasting van omdat er voor hem gewoon regelmatig te veel bot in zit. Hij zit op dit moment op 30% vleesbot en dat is genoeg voor hem.
Door Lizzy
#2290507
Bien schreef: kun je em niet even een kvv geven ??
Waarom zou ze in hemelsnaam KVV geven?
Door Lizzy
#2290508
tt-tjes schreef: Omdat hij in december hele hoge leverwaarden had. Toen heeft hij ook een echo gehad voor zijn lever en nieren, maar daar was niets op te zien, was ook niet vergroot of zo.
Ik ben toen begonnen met het leverdieet en na 5 weken waren de waarden voor de helft gezakt. Ben er daarom nog maar een poosje mee doorgegaan.
Nu ben ik daar niet meer zo zeker van of het nog wel goed is om het te doen.
Oh ja, zo zat het (ik ze teveel topics om details te onthouden...). Ik denk dat ik zelf orgaanvlees zou gaan ophogen. Misschien niet in 1 keer maar wel in fases. Naar een procent of 10% aan hart, nier en lever. Vooral hart is rijk aan Q10 en taurine. In de periode dat je dat opbouwt, zou je deze supplementen erbij kunnen geven (Q10 en taurine) en misschien erbij kunnen blijven geven, ook al zit je op 10% maar dan bijv. 1/3 van de dosering voor mensen.

Ik neem aan dat je havermout erbij voert...? Je zou dat langzaam af kunnen bouwen maar misschien dat je dan wel een paar keer bloed wil laten prikken als ie eenmaal weer op een normaal dieet staat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door