Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2283881
Bruut heeft de laatste tijd vaak last van een stijf rechter voorbeen.
Hij heeft er last van als hij na een lekkere wandeling in het bos heeft liggen slapen. Maar ook als hij gewoon lang heeft liggen knorren en dan opstaat dan loopt hij niet echt lekker  :-[ Het lijkt wel of hij er niet op wil staan.

Na het weekend maar eens bellen met de da om het na te laten kijken, het zit me toch niet lekker.
Door vagebond
#2283965
Onze teckelreu van bijna 13jr heeft dat ook wel. Als ie heeft geslapen, kan ie in ene vreselijk manken met zijn voorpootje, na 5 minuten al minder. Hij heeft dit al jaren. Verder tijdens het wandelen geen last en ook niet als ie zijn formule 1 rondjes rent in de tuin.
Sinds een aantal weken krijgt ie primeval ipv glucosamine. Ben benieuwd of dit beter gaat, pas na een maand of 3 kun je resultaat zien van de primeval.
Ik weet niet hoe oud jouw hond is? Vind dit echt van die ouderdomskwalen, hoef alleen maar naar mezelf te kijken, ben ook krakkemikkig de 1ste stappen nadat ik te lang achter de computer heb gewerkt. Dus zelf ook aan de primeval :)
Gr. Ingrid
Door tt-tjes
#2283976
Heeft hij misschien zijn poot verstuikt met spelen of rennen? Chendo is als pup ooit vol tegen een deurstijl aangerend en heeft maanden mank gelopen, ik heb oen wel foto's laten maken om na te kijken dat er niets anders aan de hand was.
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2283981
Hij is 6,5 maand en ik kan me niet herinderen dat hij ergens tegenaan is geknald. Het is idd met een paar minuten weer over en dan loopt tie weer volledig normaal.
Door vagebond
#2283986
Ai, 6.5 maand, dan zou ik me ook zorgen maken. Zelf zou ik met de hond naar de ortho manuele arts gaan met zoiets. Gr. Ingrid
Door tessa
#2284004
Dat zou mij ook niet lekker zitten op deze leeftijd.
Kan ed, lpc of ocd zijn bijvoorbeeld.
Dit is vaak niet goed te zien op een foto dus ik zou een mri laten maken (hoop dat je verzekerd bent)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2284074
Ik zou met deze leeftijd eerder naar een orthopeed gaan dan naar een dierenarts gezien dit de leeftijd is waar de meeste problemen zichtbaar worden  :-\
Het kan natuurlijk ook "gewoon" groeipijn zijn, maar zou dat wel zeker willen weten...

Daan kreeg rond de 6 maanden een vreemd loopje (niet eens stijf of mank) en is geopereerd aan beide ellebogen ivm LPC
Nu wil ik je niet bang maken, maar dierenartsen stellen zo vaak een foutieve diagnose dat ik zekerheid zou willen

Sterkte, niets aan aan stijve loopjes
Door nienk
#2284205
ai, vervelend!

ligt hij er misschien anders mee? Reus heeft bijvoorbeeld de gewoonte om met zijn voorpootjes opgevouwen te liggen. als hij heel moe is en lang, diep in dezelfde houding slaapt, gaat ie daar ook van manken. dus nu leg ik even zijn pootjes netjes als ie in slaap gevallen is.

zou de dingen die genoemd worden ook uit willen sluiten, succes ermee!!
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2289060
Vanmorgen met Bruut naar de da geweest. Die heeft hem doorverwezen naar de orthopeed  :(, gelijk gebeld en 26 maart kunnen we daar terecht.

Waarschijnlijk is het toch een elleboog probleem, want bij aanraking van de dierenarts trok hij zijn poot weg. Echt een fijne da want ze zei "ik kan wel een foto maken, maar als we niets zien, moet je daar ook weer foto's laten maken en dubbele kosten zit niemand op te wachten".

Wel tot 26 maart lijnrust gekregen, dus voorlopig geen gezellige wandelingen meer  :-\
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2289068
He bah klinkt niet goed.
Had ie na de wandeling gister ook weer extra last?

Ik vond zijn heupen er ook niet mooi uitzien, heb er verder geen verstand van hoor maar vond hem niet mooi lopen, misschien gewoon de leeftijd.
Maar misschien wel een vraag waard als je toch bij de orthopeed bent.

Heel veel sterkte en we duimen voor een goede uitslag
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2289074
Ja gisteravond was het echt hopeloos en daarom vanmorgen gelijk gebeld. Dat zwaaien met die poten van hem zit in de leeftijd vertelde de dierenarts, maar zijn rechter voorpoot heeft echt een ander probleem.

We wachten af....... :duimen:
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2289079
Ok, was ook wel heftig, hij is ook wel een paar keer omgegooid.
Ja ik vond hem stijf in zijn heupen maar goed ik geloof de dierenarts wel hoor.
Hoop dat zijn voorpoot meevalt, of in elk geval behandelbaar  O0
Door BAC
#2289136
Hoi Gonnie wat onwijs balen voor jou en Bruut zeg :-\
Goed dat je meteen naar een orthopeed wordt verwezen, ik hoop dat je snel iets meer weet en wat je dr aan kunt doen.
Ik ga met Petra mee, ik heb je dat ook al gezegd Gonnie, laat Bruut maar eens goed nakijken, ook zijn achterkant. Ik hoop dat het meevalt!
Sterkte met je kanjer, het is een onwijze scheet.
Had hij nog erg last na gisteren?
Gebruikersavatar
Door Gonnie
#2289142
Ja helaas wel ....hij is nog aan het bijkomen. Zo erg als nu heeft hij het nog niet gehad. Hij is ook erg duf vandaag (kan ook in mijn verbeelding zitten hoor  ;)) Het kan mij niet snel genoeg 26 maart zijn, maar ja er is gewoon niet eerder plaats daar.

Hij is idd gister een aantal malen omvergelopen  :D en mss heeft tie daarom nu meer last, maar we zullen zien. Ik laat idd alles checken daar en dan horen jullie wel wat eruit is gekomen....we gaan maar van het slechtste uit, dan valt het altijd mee  ::)
Door BAC
#2289147
Ja ik zag het dat hij een paar keer flink onderuit werd gelopen, maar hij liet zich ook meteen omrollen.
Ik had wel verwacht dat hij last zou krijgen was een pittige wandeling.
Donna is ook moe hoor! Traag anders dan anders, ik moet zo trainen maar weet het nog even niet, mss laat ik dr wel thuis.
Gelukkig kan je vrij snel terecht, maar met dit soort spannende dingen wil het liefst gisteren nog heen natuurlijk.
Succes en sterkte, ik ga duimen voor jullie.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door