Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2287600
Zoals bekend heeft rymadil een smaakje en vind mijn hond het TE lekker. de Caprodil de niet smakelijk vorm vind zij dus net zo smakelijk en eet ze dus ook zo op. Ik zelf vind het zoetig ruiken dus snap wel dat ze het zo op eet. Daarbij werkt helaas deze pijnstiller niet. Kan een dierenarts of iemand anders hier iets adviseren wat niet smakelijk is wat werkt? Want we hebben wel dingen bekeken maar tot op heden is alles smakelijk gemaakt. Mijn hond kon vandaag amper meer opstaan zoveel moeite. Er is wel over tramadol gesproken maar volgens mij word een hond daar al heel duf van. Daar ze standaard al zo diep slaapt en bijna niet wakker te krijgen is leek me dat ook geen fijne pijnstiller.

Ook was er een pijnstiller met prednison erin met als effect een depri hond van de prednison en dik worden enz enz. Vond ik ook niet echt geslaagt.

In hoeverre moet ik nou gaan met mijn hond? En hoe lang mag je pijnstilling gemiddeld geven aan een hond?

Ze heeft al 2 keer in totaal kasten open gebroken om zo pijnstilling op te eten. Dus dat vinden wij nu gevaarlijk ondanks dat er nu overal kettingen zowat omheen zit en sloten. zoeken we liever iets wat niet smakelijk is en wat sterker is dan rimadyl/caprodil.
Door Lil
#2287638
Wat heeft je hond? Ik zou met de da overleggen. Hier een gevalletje artrose en daar helpt rimadyl niet goed. Geef dus metacam (dat heet goedkopere merken met zelfde spul). Is vloeibaar en moet je met een spuitje zonder naald uit het flesje halen.
#2287651
Wat ze precies heeft is niet geheel duidelijk. Heeft geloof ik ooit hier een topic gestaan. Maar ze heeft iig pijn lijkt het op. Ze zakt door haar hoeven slaapt super diep 12,5 jaar oud loopt soms met kop scheeft enz enz. Mijn da was op zoek naar smakeloze pillen voor me maar overal stond op dat het een smaakje heeft. Althans de pillen die zij heeft. Dus ik vrees er voor dat smakeloze pillen niet bestaan
Door Lil
#2287770
Precies Pallas!

Mijne heet loxicom is zelfde als metacam. Veel da's kennen het niet, maar deze is de aller goedkoopste tot nu toe.

Cayley is pas acht en als ik zie hoe ze zich nu gedraagd.... dan blijft ze wat mij betreft haar hele leven op pijnstilling en leeft ze maar wat korter. Leven met pijn is niet te doen en als het leven met pijnstillers leuk is, dan is het prima (daar zijn pijnstillers voor naar mijn mening).
Laatst gewijzigd door Lil op wo 14 mar 2012, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2287772
[quote="lightning"]
Zoals bekend heeft rymadil een smaakje en vind mijn hond het TE lekker. de Caprodil de niet smakelijk vorm vind zij dus net zo smakelijk en eet ze dus ook zo op. Ik zelf vind het zoetig ruiken dus snap wel dat ze het zo op eet. Daarbij werkt helaas deze pijnstiller niet. Kan een dierenarts of iemand anders hier iets adviseren wat niet smakelijk is wat werkt? Want we hebben wel dingen bekeken maar tot op heden is alles smakelijk gemaakt. Mijn hond kon vandaag amper meer opstaan zoveel moeite. Er is wel over tramadol gesproken maar volgens mij word een hond daar al heel duf van. Daar ze standaard al zo diep slaapt en bijna niet wakker te krijgen is leek me dat ook geen fijne pijnstiller.

Ook was er een pijnstiller met prednison erin met als effect een depri hond van de prednison en dik worden enz enz. Vond ik ook niet echt geslaagt.

In hoeverre moet ik nou gaan met mijn hond? En hoe lang mag je pijnstilling gemiddeld geven aan een hond?

Ze heeft al 2 keer in totaal kasten open gebroken om zo pijnstilling op te eten. Dus dat vinden wij nu gevaarlijk ondanks dat er nu overal kettingen zowat omheen zit en sloten. zoeken we liever iets wat niet smakelijk is en wat sterker is dan rimadyl/caprodil.
[/quote]

Misschien een domme vraag van mijn kant  :-[ Maar waarom mag het niet lekker smaken.
Omdat ze dan het hele doosje-pakje in 1 X leeg eet.

En tja, hoe ver mag je gaan, ik weet niet wat ze heeft, maar mijn Sammy heeft LSI en staat nu 1,5 jaar op pijnstilling.
Zonder loopt ze gewoon heel slecht en natuurlijke spullen zijn niet meer afdoende.
Ze kreeg carprodyl en staat nu op previcox, ze krijgt een half pilletje per dag en ze loopt nu goed en is echt vrolijk!!
Sammy is 11 jaar en zolang de pijnstilling werkt en ze geen bijwerkingen krijgt gaan we zo door!
Succes, het is niet om ze te zien met pijn  :-* :-*
#2287843
[quote="lightning"]
Omdat ze kasten met sloten in 1 keer open breek om het op te eten. daarom liever niet smakelijk tabletten...
[/quote]

Ohhhhh das wel enorm balen ja  :-X
Tja, Sammy vindt de previcox verschikkelijk smaken, ik weet niet of dat wat voor je is.
#2287847
[quote="Sammy1980"]
Ohhhhh das wel enorm balen ja  :-X
Tja, Sammy vindt de previcox verschikkelijk smaken, ik weet niet of dat wat voor je is.
[/quote]

Ik ga dat ook na vragen.

Ja de laatste keer heb ik er zelfs mee geslapen met haar pijnstillers en dan lukt het niet nee om het op te eten. Soms komen ze wel eens boven maar meestal niet dus zal ook nu boven terecht komen.
#2288152
[quote="TMG1961"]
Misschien wat te simpel gedacht maar waarom leg je de pijnstillers niet ergens neer waar ze nooit komt? Of is dat niet mogelijk?
[/quote]

Zo simpel dacht ik dus ook. Er zal toch wel een plekje zijn waar ze niet komen en ook niet bij kunnen.
#2288249
Lijkt mij ook, al leg je het in de schuur, boven in je kledingkast, doosje op de afzuigkap......
Er zijn toch ook plekken waar je je eigen eten bewaard, zonder dat de hond het opeet?
Als je echt een vreetschuurtje hebt dan eten ze ook minder lekkere dingen.
Onze hond heeft een kuur metrazol (en die zijn echt vies) gekregen, maar dat eet ze ook zo op en als ze het kan jatten is het dubbel zo lekker.
Aan pijnstilling bestaat er genoeg, carprodyl (niet vies), metacam (zeker niet vies) tocoxil (hoeft maar eens in de maand, misschien makkelijker te verstoppen?) previcox (niet heel vies) cortaphen (met prednison, maar ook niet vies) cimalgex (volgens mij ook niet vies)
Tramadol zou ik als het niet nodig is niet aan beginnen, zeker niet met de door jou genoemde reden.
Je geeft dan geen NSAID maar morfine-achtige pijnstilling, zou dat eerder doen als NSAID's niet voldoende goed de pijn bestrijden.
#2288315
Ja een normale manier van denken ja maar niet als je niet weet dat je hond het doet. Lag in het dressoir open gebroken overdosis pillen naar binnen gered. Ik dressoir slot opgedaan weer opgebroken weer zelfde liedje. Dus begrijp me niet verkeerd maar ik heb echt wel na gedacht. Het licht ook nu ergens anders. Ik geef ook liever geen tramadol.

Bedankt voor het geven van de namen van verschillende pijnstilling. Zal het eens overleggen
Door Lil
#2288565
@ Tieneke: ik weet niet beter vanuit het pakwerk dan dat een hond vanuit stand over de 2 meter schutting moet. Dus of 2 meter veilig is... Zou eerder voor een beter slot gaan of een plaats waar de hond echt niet kan komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door