Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Geef voor je look-a-like aan of hij iets wellicht erfelijks mankeerd:

Mijn look-a-like is tussen de 1 en 3 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
18
19%
Mijn look-a-like is tussen de 1 en 3 jr en wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
7
7%
Mijn look-a-like is tussen de 3 en 6 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
13
13%
Mijn look-a-like is tussen de 3 en 6 jr en wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
10
10%
Mijn look-a-like is tussen de 6 en 9 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
20
21%
Mijn look-a-like is tussen de 6 en 9 jr en heeft nog iets wellicht erfelijks gemankeerd
8
8%
Mijn look-a-like is ouder dan 9 jr en heeft nog nooit iets wellicht erfelijks gemankeerd
11
11%
Mijn look-a-like is ouder dan 9 jr en heeft wel iets wellicht erfelijks gemankeerd
7
7%
Mijn look-a-like is bij een controle/gezondheidstest positief bevonden op een afwijking maar ondervindt nog geen hinder van deze afwijking
3
3%
Door Lizzy
#2287026
Ik kwam op het hondenforum de volgende super interessante POLL tegen en na toestemming van de Poll Starter op het hondenforum, openen wij hier dezelfde 3 pollen. Ik wil jullie vragen deze polls alleen in te vullen als je niet op het hondenforum hebt gestemd (zodat wij de gegevens bij elkaar op kunnen tellen).

Wij zijn benieuwd.

Het is geen wetenschappelijk poll en ook niet helemaal kloppend en waterdicht uiteraard maar we zijn gewoon nieuwsgierig naar de verschillen. We gaan 3 verschillende polls maken om te kijken wat de verschillen zijn tussen kruisingen, rashonden en stamboomloze honden. Uiteraard mag je toelichting geven in een reactie. We hebben de optie van de gezondheidstesten erbij gezet vanwege de rashonden die verplicht getest worden. Er zijn dingen die als een afwijking worden gezien maar niet persé meteen een hinder zijn voor de hond (of niet meteen). Ik denk bv aan een oogafwijking die pas op latere leeftijd problemen geeft of een vorm van HD die (nog) niet zichtbaar is.

Wat wel en niet als wellicht erfelijk wordt gezien mogen jullie uitmaken. We hebben het wel alleen over lichamelijke aandoeningen, niet over karakterproblemen.

In deze poll alleen rashonden zonder stamboom!

Je kunt meerdere opties aanvinken (voor meerdere honden) maar helaas niet iets 2x voor verschillende honden.

Ook overleden honden kunnen meedoen, kies voor een overleden hond de leeftijdscategorie waarop hij is overleden.
Door Lizzy
#2287065
inni schreef: Ik wou 't laatste aanvinken en zie nu dat 't fout gegaan is. :-[  Sorry  :-X
Ik heb deze even aangepast door de boel op nul te zetten (geen andere mogelijkheid) en voor jou optie 9 ingevuld (de laatste).
Door Borke
#2287217
Bij de laatste optie moet volgens mij bij afwijking vermeldt worden 'wellicht erfelijke afwijking'.

Zo heb ik het ingevuld, bij Sofi is een afwijking gevonden, leishmaniose, maar dat is niet erfelijk, dus heb ik haar als gezond ingevuld, wat ze feitelijk niet is...
#2287222
Borke schreef: Bij de laatste optie moet volgens mij bij afwijking vermeldt worden 'wellicht erfelijke afwijking'.

Zo heb ik het ingevuld, bij Sofi is een afwijking gevonden, leishmaniose, maar dat is niet erfelijk, dus heb ik haar als gezond ingevuld, wat ze feitelijk niet is...
Sofi is toch geen rashond zonder stamboom?
Gebruikersavatar
Door Dian
#2287228
Rakker heeft veel last van diarree gehad en huidproblemen de 1e 2 jaar van zijn leven. Nadat ik overgestapt ben op vers is hij vrijwel klachtenvrij. Ik verdenk hem wel van een pollenallergie, die kan ik met puur pollen onderdrukken
Door Lizzy
#2287277
Borke schreef: Lezen s ook een vak - je hebt gelijk, Lizzy kan je mijn stem verwijderen?
Eh nee, dat gaat helaas niet meer. Misschien kun je in ieder geval nog een keer stemmen in de juiste categorie?
#2287329
Heb dit ook al ingevuld op het rottweilerforum
Bij mijn stamloze rottweiler van bijna 8 jaar is met 6 jaar actrose geconstateerd(heeft er weinig tot geen last van)
Heupen waren perfect daar zou een fokker jaloers op zijn
Astrid loopt op een dag tussen de 2 - 3 uur zonder problemen
Wel altijd veel problemen met de huid oren
Bij Astrid is dit geconstateerd weet eigenlijk niet of dit erfelijk is
http://www.yahwoof.com/mallassezia.html
#2287336
Gestemd.

Sammy, 11 jaar met LSI, blaasgruis, huid problemen en vetbulten.
Niet alles is erfelijk (tenminste dat denk ik), maar bij de dalmaten komt blaasgruis voor en meerdere broertjes en zusjes hebben last van hun rug  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door