Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#228699
Ik heb me net het krampus gelezen over haas, hazen, konijn etc etc, maar kom er tottaal niet uit.

Peter Belde net dat hij later kwam met eten en bam ineens zegt tie doodleuk, oow moet Tjees nog Haas eten?
Dus ik ( met me grote smoel ook altijd) ja joh leuk, hoezo.
Nou ik rij er net 1 over, zal ff terug rijden :o
Dus dat heeft tie gedaan, zegt tie nog mooi das een lekker hapje. :-\
Hij heeft hem nu dus in de auto, maar komt zo thuis

HELP, wat moet ik er nu mee doen, behalve meteen in de vriezer mikken :-\, ik ben dus echt een held daarin.

In de vriezer voor hoelang?
Kan ik zo'n haas als hele maaltijd geven? of moet ik gaan hakken.
Oww ik word nu al niet lekker geloof ik.
Nee he hij is er al. :-X
Laatst gewijzigd door Jolly op za 15 jan 2005, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#228701
Chips! Heb jij dat?! ;D

In de vriezer met de haas en over 10 dagen geven. Ik zou 'm zelf (maar wie ben ik?!) zo heel geven. Niks hakken. Tenzij de haas teveel weegt.... dan zou ik 'm (als ik jou was) even aan Peter geven en zeggen dat tie'm in 2 porties (of 3) moet verdelen.
Door Helen
#228702
Weekje of twee in de vriezer en hoppa zo helemaal geven. Daarna dagje vasten als het een hele grote haas is. Jolly, 't is toch niet anders dan de hele kippen die jij geeft. ;)

Succes ermee.
Door Jolly
#228708
oke ik weet nu genoeg,

Ja Helen, erg he ik ben wat dat betreft dus echt een muts, want idd de kippen geef ik wel zo geen probleem.
Misschien dat ik hem iets teveel op Flappie vind lijken.

Trouwens Peter vraagt zich af : Of Tjees dan niet ook de konijnen als zijn maaltijd gaat zien enzo.
Door Jolly
#228770
oke Schoonpa heeft hem gevild, maar kwam tot de ontdekking dat de beide achterpoten al doorbloed waren, als je dat dan voor mensen gaat braden wordt dat vies blauw, (kreeg ik te horen hoor) Dus de haas ligt nu in 2 delen ( hij was erg groot, zei Peter) in de vriezer zonder jasje.
Wat zal die het koud hebben ;)
Laatst gewijzigd door Jolly op do 23 dec 2004, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#229047
Hij zal best lekker smullen van die haas.
Ben zelf ook niet zo'n held met in stukken hakken ed, maar alles went. Kan ik die schoonpa eens lenen als ik weer eens zo'n "moeilijk" klusje moet doen? ;D
Door Jolly
#229189
Nou het Haasje ligt in de vriezer, zonder jasje en zonder organen maar nog wel in 1 stuk.
De organen en jasje lagen al in de kadaver ton, helaas anders had ik die toch ook gewoon kunnen geven he?

Chasey krijgt dus ergens in het nieuwe jaar een haas te eten, ben benieuwd hoe hij dat vind en ik maak er zeker foto's van.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229191
Jolly schreef: Nou het Haasje ligt in de vriezer, zonder jasje en zonder organen maar nog wel in 1 stuk.
De organen en jasje lagen al in de kadaver ton, helaas anders had ik die toch ook gewoon kunnen geven he?

Chasey krijgt dus ergens in het nieuwe jaar een haas te eten, ben benieuwd hoe hij dat vind en ik maak er zeker foto's van.
zonde dat dat is weggegooid Jol
Gebruikersavatar
Door sylvia
#229194
Jolly schreef: Tja de haas was dus in 1ste instantie voor Schoonpa als kerstdiner, en dan gaat dus alles eruit enaf
maar ook toen had hij de ingewanden kunnen bewaren voor tjeesie
Door Jolly
#229349
Ja, dat weet hij nu, hij zal het ook nie weer weg gooien. :D
Gut hij moet nog zoveel leren over wat wel en wat niet te geven aan vlees/organen, die arme ouwe man 8) :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door