Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2286350
Hij slaapt bijna de hele dag. Na een wandeling van een kwartier is hij helemaal uitgeput en sloft dan achter me aan. Ook staat hij niet stevig op zijn poten. Hij wil zo graag maar zijn lijfje wil niet. Verder loopt hij de hele dag te hijgen, en als hij ons komt begroeten en zich een beetje op windt krijgt hij een soort hoestje net als kennelhoest.
Nu sprak ik net de fokker van Chendo en zij dacht meteen aan hartproblemen. Ik heb de laatste paar keren bij de DA elke keer naar zijn hart laten luisteren en daar konden geen ruis oid ontdekken. Morgen ga ik overleggen met de DA.
Er is iets mis met mijn jongen maar wat....
Laatst gewijzigd door tt-tjes op do 29 mar 2012, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
#2286361
Bij hartproblemen hoef je niet altijd een ruis te horen dacht ik....
En de ene da heeft een beter gehoor dan de andere (kom zelf in een dap met 4 da´s waar er 1 een absoluut gehoor heeft  >:( en de anderen dus niet )
Anders een echo v/h hart laten maken?
Door tt-tjes
#2286367
Dat had ik ook in gedachten om te laten doen. Maar maakt het dan uit bij welke praktijk je dat laat doen? Het makkelijkste voor mij is natuurlijk om het hier in mijn woonplaats te laten doen, zij hebben laatst ook de echo voor zijn lever en nieren gedaan, maar ik weet niet of het bijv. bij Maarten Kappen beter is en dat ze daar meer expertise hebben.
Door Limpy
#2286379
Vraag je da of hij de aparatuur heeft voor echo, of iemand weet die ook goed is met hartecho.
Mijn da heeft die niet, maar hier in amsterdam heb je een mobiele echo-servicedienst en die komen dan op afspraak met echo-aparataar naar de praktijk (werken ook buiten amsterdam)
Zo heb ik ook 2 katten een echo laten maken (in beiden gevallen idd een hart-echo)

Wellicht dat er bij jou in de buurt ook zoiets is?
Door Limpy
#2286393
Klinkt als hetzelfde systeem als dat ze hier hebben.

Bij de weg.....succes ermee, hoop dat het niets ernstigs zal zijn!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2286842
Is zijn schildklier nog steeds goed ingesteld? Wanneer is dat voor het laatst gecontroleerd?
Kan het geen pijn zijn? De vorige keer werkte Previcox goed, toch?
Door tt-tjes
#2286854
T4 (total T4)    17.9                                12.9 - 51.5  nmol/l  2)

Dit waren de waardes begin februari.

Previcox durf ik hem niet meer te geven ivm zijn leverwaarden.
Hij krijgt op dit moment cox compositum, corta rx, groenlipmossel voor de pijn en de atrose in heupen en ellebogen.

Hij staat niet stevig op zijn poten, als Chendo of Balou tegen hem aanlopen valt hij om. Hij eet als een dijker, hij krijgt bijna 450 gr per dag, en heeft nog steeds honger. Hijgen doet hij de hele dag, als of hij de marathon gelopen heeft. Verder wil hij alleen maar slapen.

Ik kan hem vanmiddag wel een keer een halve previcox geven, kijken wat dit doet, maar dat hijgen deed hij in november ook al toen hij de previcox kreeg, vanaf toen ben ik al met hem aan het sukkelen en kwamen de hoge leverwaarden naar boven.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 13 mar 2012, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door