Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#2286364
Hoi,
Ik denk dat het topic hier goed staat, verplaats anders maar ;-)

Het gaat nog steeds soms mis; en we kunnen er geen peil op trekken waar het aan ligt. Goed, so be it dus.

Maar, omdat ik haar ook meer wil gaan voeren zat ik te denken... als ik haar portie in de ochtend nou 's groter maak en dat in de avond kleiner.... zou dan de kans dat het misgaat in de nacht niet veel kleiner worden?
Ik ga het hoe dan ook proberen ;-)  dus "wordt vervolgd".

Suzanne
Door miik
#2286623
Ja dat lijkt me wel. Ik zou zelfs "alles" in de ochtend geven en dan in de avond alleen maar een hapje yoghurt met evt een eitje tegen de lege maag. Succes !
Door Suzanne
#2286670
Je kent de freule niet ;-) die gaat "niet eten" in de avond niet accepteren ;-)

Dat was het eerste wat ze deed op dag 2 dat ze bij ons was. Blaffen om 17.00.
Zo.
Eten
Nu
;-)))

En eerlijk is eerlijk; ik kwam niet meer bij van het lachen en heb haar uiteraard gevoerd.
Ik herkende het gedrag omdat ik ook een logeetje had die dat ook deed. De jongens deden en doen dat niet; die werden destijds niet op een vaste tijd gevoerd. Wel "rond die tijd" maar Guinnie heeft een interne, behoorlijk goed gelijk lopende klok ;-)
En tot op de dag van vandaag komt ze om 17.00 vertellen hoe laat het is.
Dat wil zeggen..... als IK thuis ben. Incidenteel ben ik er niet en bij Edgar doet ze het niet. Waarschijnlijk altijd gevoerd door "de vrouw des huizes" denk ik dan?

Ik ben nu wel bezig om die tijd wat te verschuiven.... richting 18.00 uur wil ik het zien te krijgen... dan is voor mijn gevoel de kans ook groter dat ze de "eerste uitlaatronde" haalt.
Beetje stoeien met de mogelijkheden en anders.... anders heb ik altijd sharky nog ;-)

Suzanne
Door Esther Q
#2286727
Suzanne schreef: Je kent de freule niet ;-) die gaat "niet eten" in de avond niet accepteren ;-)

Dat was het eerste wat ze deed op dag 2 dat ze bij ons was. Blaffen om 17.00.
Zo.
Eten
Nu
;-)))

En eerlijk is eerlijk; ik kwam niet meer bij van het lachen en heb haar uiteraard gevoerd.
Ik herkende het gedrag omdat ik ook een logeetje had die dat ook deed. De jongens deden en doen dat niet; die werden destijds niet op een vaste tijd gevoerd. Wel "rond die tijd" maar Guinnie heeft een interne, behoorlijk goed gelijk lopende klok ;-)
En tot op de dag van vandaag komt ze om 17.00 vertellen hoe laat het is.
Dat wil zeggen..... als IK thuis ben. Incidenteel ben ik er niet en bij Edgar doet ze het niet. Waarschijnlijk altijd gevoerd door "de vrouw des huizes" denk ik dan?

Ik ben nu wel bezig om die tijd wat te verschuiven.... richting 18.00 uur wil ik het zien te krijgen... dan is voor mijn gevoel de kans ook groter dat ze de "eerste uitlaatronde" haalt.
Beetje stoeien met de mogelijkheden en anders.... anders heb ik altijd sharky nog ;-)

Suzanne
Bij Edgar doet ze het niet, zeg je. Bedoel je dat ze als jij er niet zou zijn prima om zou kunnen gaan met 1 keer per dag (smorgens) voeren? Je hebt het jezelf onnodig moeilijk gemaakt in het begin door meteen in te gaan op haar dwingen. Als je wilt kun je dat veranderen, door zelf te gaan bepalen of ze wel of geen eten krijgt om 17.00 uur, ipv het door haar te laten bepalen. Kwestie van consequent zijn en doorzetten, het menen :)
Door Suzanne
#2286732
Waarschijnlijk heb je gelijk en zou ik het moeten kunnen veranderen.

Maar (voor haar) wil ik dat niet ;-)

Het is denk ik goed zo; we proberen het op deze manier. Het komt wel goed. En als het zo blijft met die ontlasting dan is het zo; daar kan ik prima mee leven.

Suzanne
Door Suzanne
#2303394
Even een uptdate-je; het gaat behoorlijk goed.
Vanmorgen had ze overgegeven maar pas tegen dat wij opstonden. Ontlasting heb ik zeker al een week niet meer binnen gevonden.

Natuurlijk vind ik het niet erg als dat wel zo zou zijn, maar laten we wel eerlijk blijven; dit is beter!  ;)

Suzanne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door