Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tycolaika
#2286246
even een vraagje
laika heeft van morgen mega veel bloed gepoept met diarree en was aant spugen
ik heb de ontlasting in een spuitje opgezogen , en mee genomen naar de da
ze had geen koorts , en de doc zei ook mede door het bloed , dat ze een darm ontsteking heeft
nu zei ze , ze mocht alleen rijst en gekookte kip hebben , en zeker geen brokken nu
nah , heb maar niks gezegd  en ja en amen geknikt.
nu mijn vraag
moet ik haar eten nu even aan passen ?
wat vinden jullie ???
Door Lizzy
#2286248
Ik zou Okugest geven. En ik geef hier standaard wat spiervlees met pens en extra probiotica. Of niks. Maar geen gekookte rijst/kip.
Door nienk
#2286252
tycolaika schreef: thnx lizzy , maar sorry hihi ik weet niet wat dat is ? en waar je zo iets krijgt ?
botjes op dit moment dus beter even niet geven ?
okugest is een homeopatisch middel bij diaree en misselijkheid. het is voor mensen, maar je kan een hond de kinderdosering geven. het zijn tabletjes, gewoon bij de drogist te krijgen van VSM, bruin doosje.
Door tycolaika
#2286257
oke , stuur ik mijn kerel zo ff op pad de dosering vraag ik zo meteen dan nog wel ..
spier vlees was ik ook niet van plan om te koken , zoals ik al zei , ik heb ja en amen gezegd  en had geen zin in een discussie of verontwaardigde blikken
Door Alba
#2286309
tycolaika schreef: oke , stuur ik mijn kerel zo ff op pad de dosering vraag ik zo meteen dan nog wel ..
spier vlees was ik ook niet van plan om te koken , zoals ik al zei , ik heb ja en amen gezegd  en had geen zin in een discussie of verontwaardigde blikken
De ene keer dat wij dat advies kregen heb ik ook maar braaf geknikt. Stuk makkelijker toch ;).
Door inni
#2286314
Ik gaf Berre op zo'n momenten z'n gewone kvv, kleine hoeveelheden, zo mager mogelijk en zoveel mogelijk stukjes bot eruit. Ze hebben meestal ook niet zoveel honger als 't daarbinnen niet goed zit, oja en probiotica helpt ook goed om de darmen weer ok te krijgen.

Sterkte met de 't zieke mannetje. :bigarmhug:
Door tycolaika
#2286360
Alba schreef: De ene keer dat wij dat advies kregen heb ik ook maar braaf geknikt. Stuk makkelijker toch ;).
ja , sorry haha ik had er echt GEEN zin  :P maar waanneer moet ik laika nou die vsm geven ?
aangezien ze vandaag een spuit heeft gekregen bij de doctor
en ik heb pillen mee gekregen.
en een pasta goedje in een zakje , die ik 3 per dag moet geven
Door Alba
#2286542
tycolaika schreef: ja , sorry haha ik had er echt GEEN zin  :P maar waanneer moet ik laika nou die vsm geven ?
aangezien ze vandaag een spuit heeft gekregen bij de doctor
en ik heb pillen mee gekregen.
en een pasta goedje in een zakje , die ik 3 per dag moet geven
De Okugest zou ik nu gaan geven, de kinderdosering. Kan prima samen met andere medicijnen.
Wat voor een pillen zijn het, antibiotica? En wat is die pasta?
Door tycolaika
#2286559
de pasta is ulcogant die moet ik 3 x per dag geven
en de spuit is die ze gekregen heeft is het zelfde als de pillen de pillen heten buscopon die moet ik 2 x per dag geven
Door Lil
#2286678
Boris sukkelt al vanaf dat hij 4 maanden oud is met darmontstekingen en dan in de vorm van bloed komt er van boven en van onder uit. Sinds ik barf niet meer zo'n heftige darmontstekingen (granenallergie steekt immers de kop niet meer op), maar elk virusje dat er heerst heeft hij te pakken. 

gekookte kip met gekookte rijst stamt echt uit het verleden. De nieuwste inzichten (en dat is al de afgelopen 4 jaar) zeggen dat die verandering van voer een nog grotere aanslag op het lichaam is dus zou je het normale voer geven. Nu is dat met barf makkelijk. Men neme wat lichtverteerbaars zoals hierboven ook al is gezegd: kip en pens.

Zo een keer per jaar heb ik echt een doodzieke hond. Nee, het is niet ernstig maar hij voelt zich dan echt super beroerd. Dan krijgt hij dus wel buscopan en finidiar en verder gewoon gemalen kip en pens en na een paar dagen gewoon gemalen barf en daarna gewoon weer kvv/barf als altijd.
De lichtere ongemakkelijkheden verhelp ik met okugest en probiotica.

Ik laat NOOIT MEER! antibiotica voorschrijven voor de darmontstekingen. Nog niet als hij een temperatuur van 40 graden heeft. Bij Boris maakt dat alles alleen nog maar erger in de plaats van beter. Antibiotica maakt de darmen nog meer kapot, terwijl die zich dus moeten herstellen.

Ik geef wel altijd probiotica en okugest als het niet klopt.
Door Lil
#2286681
tycolaika schreef: de pasta is ulcogant die moet ik 3 x per dag geven
en de spuit is die ze gekregen heeft is het zelfde als de pillen de pillen heten buscopon die moet ik 2 x per dag geven
ulcogant is een maagbeschermer die ze bij maagklachten geven. Denk dat dit tegen het spugen is.

buscopan haalt de kramp uit de darmen weg. Buscopan wordt eerst gespoten en die spuit doet zeer!!!! Daarna twee maal daags tabletjes en als ze langer gebruiken afbouwen. Heb de buscopan (en finidiar forte = soort norit voor grote honden) hier op voorraad  ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#2286689
Buscopan is geen antibioticum. Het is een "analgetisch spasmolyticum". Tegen darmkrampen. Het kan de maagwand irriteren en daarom heeft hij dan Ulcogant, een maagwandbeschermer. Botten lijken me helemaal een nono als een hond deze medicijnen krijgt.
Sterkte ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door