Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door fietje
#228407
Ik heb nog een andere probleem.
Een van mijn katers heeft naar alle waarschijnlijkheid eosinofiel granuloom in zijn bek. Nu heeft mijn homeopatisch werkend dierenarts mij tenstrengste verboden hem rauw vlees te voeren. kan dat echt niet. Hij staat nu op droge brokken en prednoral, waarmee we het min of meer onder controle hebben, totdat ik de dosis prednoral afbouw van elke dag een naar om de dag een. Na een poosje heeft hij dan weer problemen met eten en lijkt het of je hem vloeibaar vuur voorzet, zelfs zacht voer wil dan niet en moeten we zijn pil er in schieten onder veel gebrul van zijn kant natuurlijk.
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes Gerrie (Fietje)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#228579
Het zo mij niet verbazen als hij die exceem juist krijgt van de brokken. Als hij deze exceem krijgt als reactie op bv graan ga je al, in brokken zit hoofdzakelijk graan.
Ik zou je da lekker in het ongewisse laten en je kat gewoon overzetten, het kan zijn dat het in eerste instantie even erger wordt,maar exceem is een duidelijke vorm van lozen van gifstoffen.
Door fietje
#228593
bij mijn weten is het geen exceem maar een auto immuun verschijnsel en wat ik begeep van een dierenarts zit het in de genen. Exceem natuurlijk ook
Gerrie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#228595
Het is meestal een allergie en juist dan is versvlees veel beter dan brokken.
Waarom mag hij geen versvlees van de dierenarts?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#228597
fietje schreef: bij mijn weten is het geen exceem maar een auto immuun verschijnsel en wat ik begeep van een dierenarts zit het in de genen. Exceem natuurlijk ook
Gerrie
nou dat is niet zo gezegd hoor, en exceem is een reactie op iets in het lichaam. Auto imuun kan vanuit het lichaam zelf komen of door invloeden van buitenaf
Beide zijn in iedergeval gebaat bij een verse voeding, deze heeft zo min mogelijk afvalstoffen voor het lichaam,en bevat alleen bouwstoffen die makkelijk te verwerken zijn voor het lichaam, dus het lichaam niet belasten en versterkt het imuun systeem. Wat ik zeker ook niet zou laten doen is enten.
Door fietje
#228814
De dierenarts heeft het idee, omdat zijn in zijn bek waarschijnlijk wondjes zitten, dat daardoor juist infecties zouden kunnen ontstaan als hij rauw vlees zou eten en hij vindt in verband met voorkomen van tandsteen en tandvleesproblemen harde brokjes beter en dan in vredesnaam maar prednoral. Weliswaar krijgt hij ook nog homeopatische middelen, maar dat werkt natuurlijk niet zo goed met prednoral.
Gerrie
Door Lizzy
#228822
Mijn kat heeft (of laten we liever zeggen HAD) ook eosinofiel granuloom.

Mijn DA heeft mij gezworen dat mijn kat aan de prednison moest. En ik moest haar lip laten bevriezen, en als dat niet hielp: bestralen.

Ik ben toen maar zelf aan de slag gegaan, heb prednison geweigerd, ben mijn homeopathieboeken ingedoken en ben gaan geven:

Zeven dagen achter elkaar, drie maal per dag: SILICEA D30.

Dan drie dagen niks geven.

Dan op de tiende dag ga je 1 maal per dag CALCIUM FLUORATICUM D30 geven. Dit geef je 21 dagen achter elkaar.

Je houdt dan vier weken pauze en begint de kuur opnieuw net zo lang tot genezing optreedt.

Goed, de eerste keer hebben we de kuur 3 maal moeten geven. Na een half jaar kwam het weer terug en hebben we de kuur weer herhaald. En dit is nu (afkloppen op ongelakt hout) een jaar of 8 geleden.

Mijn DA noemt het een wonder.

Overigens: mijn kat eet rauw en vers.
Door Lizzy
#228826
Ik snap trouwens niet dat een beetje homeopathisch dierenarts zelf niet met bovenstaande homeopathische behandeling op de proppen komt maar met prednison aan de slag gaat.... vreemd... heel vreemd....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#228828
fietje schreef: De dierenarts heeft het idee, omdat zijn in zijn bek waarschijnlijk wondjes zitten, dat daardoor juist infecties zouden kunnen ontstaan als hij rauw vlees zou eten en hij vindt in verband met voorkomen van tandsteen en tandvleesproblemen harde brokjes beter en dan in vredesnaam maar prednoral. Weliswaar krijgt hij ook nog homeopatische middelen, maar dat werkt natuurlijk niet zo goed met prednoral.
Gerrie
Je dierenarts weet dus egenlijk helemaal niets van voeding af begrijp ik, want tandsteen wordt eerder veroorzaakt door de granen in de brokken dan door versvlees. en in brokken zitten meer schadelijke stoffen dan dat er slechte bacterieen in vlees zitten.

Ik zou het gewoon eens proberen minstens een maan of drie en dan eens kijken.
Brokken zijn de nummer 1 veroorzaker van de meeste hedendaagse kwalen.

En ik bedoel dat je juist helemaal niet meer moet enten.
Enten mag alleen maar bij 100% gezonde dieren , buiten het feit dat ik (en vele met mij) de gedachte aanhangen dat onze honden en katten zwaar overent worden.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#228866
Ik heb al verschillende malen meegemaakt dat eosinofiele granulomen verdwenen op versvleesvoer. Overigens niet allemaal, soms is er meer nodig. Maar dan bedoel ik homeopathische middelen en supplementen, geen prednison.
Door An
#229225
fietje schreef: hij vindt in verband met voorkomen van tandsteen en tandvleesproblemen harde brokjes beter
Toeval vond ik net een artikel over het feit dat steeds meer dieren tandproblemen krijgen...laat het nu net ook zo zijn dat steeds meer dieren brokjes krijgen de laatste 10 a 15 jaar....hmmz zou er een verband zijn vraag ik me dan af ;)

http://www.kattenplaza.nl/page/infotandproblemen.php
Door fietje
#229278
ten eerste schrijft niet de homeopathische da de prednison voor, maar de allopathische. De homeopathische schrijt Cantharis D30 en Arsenicum Album D 12 voor. Ik mag daar dan de prednison bij gebruiken maar niet tegelijk (in het zelfde hapje dus).
Da weten over het algemeen inderdaad weinig over voeding, maar hij heeft wel mijn kat met huidproblemen carnibest voorgeschreven, vanwege de goede resultaten die dat geeft. Nu ben ik er helemaal voor in om de prednison te stoppen, maar hoe krijg pillen in een kat die je eigenlijk niet eens aan zijn kop mag komen vanwege de pijn in zijn bek. Houden jullie allemaal je katten binnen trouwens, want hoe weet je dan dat ze niets anders pikken.
Enten ben ik zelf ook heel huiverig voor, zeker bij hem, omdat ik het idee had dat 2 jaar geleden na de enting het probleem echt de kop op stak, hij is toen erg ziek geweest. Ook de poes met het nierprobleem heb ik in ieder geval de enting uitgesteld en waarschijnlijk laat ik dat voorlopig ook zo. Alleen heb je een probleem als je ze in pension wilt doen.
Door fietje
#260070
nieuwe ontwikkelingen bij kat (Dorus)met eosinofiel granuloom.
Ik ben nu bezig met vers voer en silicia D 30. Reactie hierop zeer heftig, hij heeft nu zo'n pijn in zijn bek dat hij eten weigert, na heel fijn pureren gaat het iets beter, wat nu? Hij krijgt trouwens nog wel prednoral, omdat ik daar niet zomaar mee kan stoppen, maar om de dag een tablet en ik durf dat nog niet verder af te bouwen van wege de pijn (maar misschien moet dat juist wel i.v.m betere werkinng homeopathische medicijnen) en het idee dat ik dan weer helemaal terug ben bij af.
groetjes Gerrie
Gebruikersavatar
Door sylvia
#260101
fietje schreef: nieuwe ontwikkelingen bij kat (Dorus)met eosinofiel granuloom.
Ik ben nu bezig met vers voer en silicia D 30. Reactie hierop zeer heftig, hij heeft nu zo'n pijn in zijn bek dat hij eten weigert, na heel fijn pureren gaat het iets beter, wat nu? Hij krijgt trouwens nog wel prednoral, omdat ik daar niet zomaar mee kan stoppen, maar om de dag een tablet en ik durf dat nog niet verder af te bouwen van wege de pijn (maar misschien moet dat juist wel i.v.m betere werkinng homeopathische medicijnen) en het idee dat ik dan weer helemaal terug ben bij af.
groetjes Gerrie
Wat naar om te lezen zeg :-\
Ik hoop dat het snel beter word
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door