Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sassy
#2284940
Hallo Allemaal,

Afgelopen donderdag ben ik met mijn hond (bijna 6 jaar) naar de Da geweest omdat hij bloed druppelde uit zijn penis.
Hij heeft dit een maand eerder ook gehad en uit urineonderzoek toen,bleek dat hij geen blaasontsteking had,maar er waren wel spermacellen gevonden,het bloeden stopte na ongeveer 2 dagen en toen waren er naar mijn idee geen loopse teven in de buurt,we konden tenminste zonder kwijlende hond onze ronde lopen  ;D
Maar donderdag bleek na rectaal onderzoek dat hij prostaat ontsteking heeft.
De dokter had het niet over een vergrote prostaat.
Wel is mijn hond deze X super opgewonden door een loopse teef.

Hij heeft een injectie gehad en een Ab-kuur EN het advies : Castreren of een implantaat.
Ik vind het wel een hele grote beslissing.
En ik hoop dan ook op ervaringen van mensen die hier ook mee te maken hebben gehad.

Ik kreeg al wel de tip om pompoenpitolie in combi met zaagbladpalm te geven.
Iemand hier ook ervaring mee?
Ik weet alleen niet of mijn hond hier tegen kan omdat hij Atopie heeft.

Groetjes Sassy
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#2285911
Je kan toch een implantaat laten zetten en kijken of het invloed heeft op zowel zijn prostaat als zijn gedrag? Een implantaat van een half jaar. Als je geluk hebt werkt het meerdere maanden en kan je vervolgens besluiten, voordat het geheel is uitgewerkt, om hem te laten castereren of niet.
#2285921
heeft ie gevoelt dat er een ontsteking zit??
hier een hond met een vergrote prostaat, druppel veel bloed.....krijgt nu al een jaar of wat pompoenpitolie en zaagbladpalm..
nergens geen last meer van!
zelfs met loopse teefjes in de buurt lekt ie niet meer!
overigens is hij niet overdreven sexueel geprikkeld....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door