Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#2184885
We zijn de hele week al een beetje aan de kwakkel met opaatje Milo van 14,3 jaar . Eerst afgelopen Di naar de praktijk geweest omdat het oude baasje zichzelf niet was .
Helemaal onderzocht , foto genomen , bloedafname etc . Milo heeft wat Spondylose en heeft hiervoor medicatie gekregen .

Woe leek de oude baas weer wat tieriger en wat op te knappen

Do was het een wisselend beeld , we konden er niet echt een pannekoek van bakken , temp in de gaten gehouden , niets bijzonders qua temp
Wat wel opviel was dat hij toch wat down was , niet wilde eten , niet meer rond keutelde door de kamer etc . We dachten eerst dat hij mogelijk wat bijwerkingen zou kunnen hebben van de medicatie ( Novacam ) Wat ook opviel was dat hij steeds meer ging ruiken uit zijn bekje . Nog steeds geen gekke temp . Dus we hadden zoiets van we kijken het nog even aan .

Vrij was het eigenlijk hetzelfde beeld als Do , hij at wel weer wat . Ik had wat kvv voor hem gehaald . Vrijdagavond rond 24 uur nog even getempt , niets bijzonders

Zat ochtend was het een dood vogeltje , en met een enorme lucht uit zijn bekkie . Gelijk gebeld om half 10 en we konden gelukkig gelijk bij Erwin terecht . Temp 40,6
Erwin heeft hem een heel licht roesje gegeven om zijn bekkie te onderzoeken , en er klierde dus toch iets , trekken dus . Verder is zijn bekje nog even bekeken en er is nu onder het lichte roesje dus o.a een gaatje gezien . Maar de oude baas moet natuurlijk eerst opknappen voordat er verder aan zijn gebitje gewerkt kan worden . Dus een A.B injectie gekregen en A.B mee naar huis . Met tegelijkertijd Pro-Biotica . Nu las ik dat het het beste is om de pro-biotica even met handwarm water te mengen en het dan in het bekje te spuiten . Maar dat is nou net wat het manneke nog niet wil . Dus mijn vraag is ..... maakt dat heel erg veel uit als ik het gewoon even door zijn kvv heen doe ? Misschien dat het over een paar dagen wel beter gaat en dat hij het dan bv wel wil , of bv uit een bakje wil drinken

Hij heeft vanmorgen weer een klein beetje willen eten , zijn temp is inmiddels weer normaal , hij is nog wel wat wankel op de pootjes , plassen drukken etc gaat ook weer goed en aankomende Woe hebben we weer tel. contact over hoe het gaat en hoe we verder gaan t.av het behandelen entc

Dit is de pro-biotica die we hebben
http://www.holistischdierenarts.nl/vmch ... _50gr.html
Door Lizzy
#2185578
Ik heb nog nooit op deze wijze probiotica gegeven en het werkt hier prima (ik doe het door het eten).

Sterkte met je menneke!
Door smulpaap
#2186783
Met zijn temp leek het gisteren de goede kant op te gaan , 38,9 en later 38,4 ...... vandaag is de temp weer omhoog geschoten naar 39,7 . We zouden eigenlijk Woe tel. overleg hebben , maar ik wil eigenlijk liever niet meer wachten . We gaan vanmiddag om kwart voor vier weer naar Erwin om verder te bekijken hoe en wat met de oude baas . Sinds afgelopen Zat zit er eigenlijk  nog geen verbetering in .

Afgelopen Zaterdag zat meneertje ook op 40,6 , en op zo,n mogelijke temp zit ik niet weer te wachten  :-\
Door Jonivl
#2285752
Ik heb mijn hond laatst dezelfde probiotoca gegeven, gekregen van Brenda Ooms, holistische dierenarts. Zij adviseerde het gewoon door het voer te doen...

Sterkte met je hondje!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door