Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne
#2285188
Hoi,
Ik heb de indruk dat Guinnie meer eten nodig heeft om op gewicht te blijven nu ze echt bejaard aan het worden is.
Voor mijn gevoel is dat onlogisch.

Ze krijgt het wel hoor ;-) maar wat is jullie ervaring??

Suzanne
Door Suzanne
#2285200
... wat "grappig"!
Ik had idd het omgekeerde verwacht; dat ze minder energie nodig hebben ivm jongere honden ivm lagere activiteit.
Moet ik eerlijk zeggen; ik vergelijk het ook met oudere mensen; die eten doorgaans ook minder ;-)

Ze krijgt het natuurlijk van me, maar het viel me op.


Suzanne
Door java
#2286163
Mijn oudste hond wordt dit jaar 10 en heeft ook meer eten nodig en doet het sinds enkele mnd beter op twee x voeding per dag. 1/3 van het voedsel in de ochtend en 2/3 in de avond. Dus dat doen we dan ook !!! Ben overgstapt op 2x voeding per dag omdat ze regelmatig ging braken, nu met 2x per dag nooit meer. Nu moet ik wel zeggen dat deze hond er veel ouder uitziet als dat de jaren tellen.

groetjes Will en haar doggy's
Gebruikersavatar
Door rupa
#2286709
jacky is 15 en zij krijgt 2x 100 gr per dag is een teef en weegt 12,6 en is een boerenfox, haar moet ik altijd in de gaten houden met haar gewicht want ze word gauw te zwaar.

gr paulien.
Door Lil
#2286717
Boris wordt over een 6 weken 11 en ik durf hem bijna niet te voeren, bang dat hij uit zijn voegen barst. Hij krijgt nog maar 1.2% van zijn lichaamsgewicht en nog heeft hij een aardige laag op zijn ribben. Daarbij wandelen we nog dagelijks 2 uur (verdeeld over 2 wandelingen) en doet hij ook nog 1 keer per week gehoorzaamheidstraining en een paar keer per jaar behendigheidswedstrijd. Tamelijk actief dus nog, maar pfff hij wordt dik van te kijken naar voer. Hij is 28 kg en hij krijg iets van 340 gram per dag.
Door *Yvje*
#2289215
Bij de labrador van mijn ouders is het heel lastigs, die schommelt nogal, dan weer iets meer, dan weer iets minder.
Had ze vroeger nooit eigenlijk, echt van de laatste anderhalf jaar. Is 10 jaar trouwens, bijna alweer 11.
Door Suzanne
#2303616
Ook hier nog even op terugkomen.
Ze krijgt nu een ochtendmaaltijd die anderalf keer zoveel is en als avondeten net wat meer dan normaal; ze komt nu ook wat aan. Uiteraard blijf ik dat in de gaten houden en pas ik daar waar nodig aan.

Suzanne
Door Suzanne
#2304048
Guinnie kreeg tot voorkort per dag (niet schrikken) "maar" 300 gram smuldier omdat ze anders te dik werd (gecastreerd)
Ze begon af te vallen en dat viel mij natuurlijk op. Derhalve krijgt ze nu meer; maar wel meteen behoorlijk wat meer; ze krijgt nu in de ochtend rond de 250 gram en in de avond rond de 150. Dat is dus 25% meer (relatief gezien best veel vond ik).

Ze mag heus het dubbele nog; daarop bezuinig ik niet; maar het viel me op dat ze meer eten nodig heeft om op gewicht te blijven.

Ik probeer nu een beeld te krijgen bij wat ze nodig heeft om haar op gewicht te houden en dat pas ik aan indien nodig. Voeren op het oog / met de handjes dus (=voelen)

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door