Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#228411
alweer een westie in de salon, die steeds meer huidproblemen krijgt. Hondje komt al vanaf pup, en langzaam werd het van kwaad tot erger. Eerst voetjes likken. Volgende trimbeurt was zijn hele borst kaal, en de voetjes ook kaal en gezwollen. Vandaag zaten zelfs zjin oren helemaal dik met korstjes :'(
Ik heb het baasje al meerdere malen over de voeding verteld, en hij had wel oren naar de carnibest. Maar nu bleek dus dat ie toch het advies van de da opvolgde: speciale brokjes, eens spuitje af en toe en pilletjes iedere dag. Ik keek naar het hondje en zei: prednison zeker? Ja dus :-\ Hondje was al behoorlijk 'gezwollen van de pred.'
Ik word hier altijd zo triest van.....................................
stond bijna jankend het hondje te scheren, want plukken durf ik hem niet meer.
Hondje is amper 2 jaar!!!
Het lijkt onderhand wel standaard bij de westies.
Ik heb nu een nieuwe klant met een pupje, dat er prachtig uitziet. Hondje is nu 9 maanden en is 3 keer geweest. Hopelijk blijft deze nu wel een keertje bespaard van de huidproblemen.

sorry, moest het ff kwijt
moet weer aan de slag...........
schnauzertje plukken, zonder huidprobleem, maar met een bijtprobleen :P
Door Truus
#228420
Daar wordt je inderdaad moedeloos van :'(. Hier op het veldje, ook een westie, ook huidproblemen en suiker :-\
Ik kan praten wat ik wil....maar niet overzetten op versvlees.
Ze blijven FR*..brokken geven :-\ Een ander hondje..ook huidproblemen...idem dito :'(
Je doet je best Jeanne en je kunt het aangeven. Het is aan de baasjes wat ze ermee doen.
Wel zielig voor de honden :'(
Door Eidos
#228435
Ja je word er echt verdrietig van soms... Ik moet eerlijk zeggen dat dos ook nog niet helemaal van de huidproblemen af is hoor, maar het is al wel 100 keer minder als wat het was en hij zit niet meer onder de kalen plekken, maar snap niet dat mensen zo door blijven prutsen terwijl ze geen resultaat zien.

En ach ,..... Heeeel af en toe is er eens iemand die luisterd en wel gaat nadenken over voeding. Hopelijk worden dat er met de tijd veel meer..
Gebruikersavatar
Door Sonja
#228438
Ja, je lost niet àlles op met andere voeding. Ik heb hier ook een hond met huidproblemen, maar haar overzetten van brok naar vers heeft wel een verbetering laten zien, die niet door dieetbrokken en eeuwig blijven smeren met prednison geevenaard kan worden.
Door Eidos
#228446
Sonja schreef: Ja, je lost niet àlles op met andere voeding. Ik heb hier ook een hond met huidproblemen, maar haar overzetten van brok naar vers heeft wel een verbetering laten zien, die niet door dieetbrokken en eeuwig blijven smeren met prednison geevenaard kan worden.
Precies!! Ik wil niet weten hoe eidos er uit had gezien als ik het advies van de DA had opgevolgt :o... Laat staan hoe "gezond" hij op dat moment dan zou zijn :-X..
Door jeanne
#228515
Ik weet ook wel dat vleesvoeding niet alle problemen oplost, maar om zo'n jong hondje nu levenslang op de prednison te zetten????????? met een speciaal dieetvoer??????
Ik vrees dat dit hondje niet oud gaat worden :'(
Door jeanne
#228517
maar goed, een pluspunt is wel, dat er in het clubblad van de bassethound, een stukje staat over het enten :D
en wel een goed stukje: zin of onzin van jaarlijkse vaccinatie :D YES!
Door Eidos
#228559
jeanne schreef: Ik weet ook wel dat vleesvoeding niet alle problemen oplost, maar om zo'n jong hondje nu levenslang op de prednison te zetten????????? met een speciaal dieetvoer??????
Ik vrees dat dit hondje niet oud gaat worden :'(
Ohw Jeanne... Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen :o.... Ik zou ook staan huilen als ik zo'n dier zou moeten trimmen hoor, en vind het belachelijk van die mensen dat ze niet verder willen kijken en hun jonge hond volduwen met die troep!!
Door jeanne
#228569
Eidos schreef: Ohw Jeanne... Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen :o.... Ik zou ook staan huilen als ik zo'n dier zou moeten trimmen hoor, en vind het belachelijk van die mensen dat ze niet verder willen kijken en hun jonge hond volduwen met die troep!!
dat weet ik wel dat je dat niet zo bedoelde hoor ;)
Door Eidos
#228571
jeanne schreef: dat weet ik wel dat je dat niet zo bedoelde hoor ;)
Gelukkig maar ;).. Ik schrok al even ;). Wel doodzonde joh dat ze niet eens iets anders willen proberen :-\.. Ze snappen neem ik aan zelf toch ook wel dat het hartstikke slecht is om die hond de rest van zn leven op prednison te zetten ??
#228652
Het is onbegrijpelijk dat mensen vers niet proberen en maar gewoon met brokken blijven doorgaan, helemaal als hun hond er al zo slecht aan toe is. Dan zou je vers toch gewoon proberen, ook al sta je er niet helemaal achter. Het kan alleen maar beter worden.

Inderdaad om moedeloos van te worden :-\
Door Moos
#228676
Ik snap dat soort mensen niet hoor. Als je dier zo lang als huidproblemen heeft, daar zo ziek van is, en het maar niet over lijkt te gaan dan wil je toch alles proberen om te kijken of het helpt?
Als Moos al zo lang problemen zou hebben en iemand zou zeggen dat ze hele goede resultaten behaald hebben door elke dag zelf een half uur op hun kop te gaan staan, dan ga ik elke dag een half uur op mijn kop staan!!! Ook al zie ik het nut er niet zo van in, alles grijp je aan om je hond beter te maken.

Heb nog wel een (beetje off-topic) vrolijke noot in dit geheel; de Maltezer van een goede vriendin van mij heeft epilepsie. Ik ben toen voor haar op internet gaan neuzen en vond daar veel informatie over verbeteringen bij epilepsie door versvlees (vooral vanwege de afwezigheid van anti-oxidanten). Mijn vrienden voert nu dus haar hondje al bijna een jaar vers :D
Ook met het idee dat ze elke strohalm aan wil grijpen om te zorgen dat haar hondje zo min mogelijk aanvallen heeft!
#228683
Moos schreef: Mijn vrienden voert nu dus haar hondje al bijna een jaar vers :D
Ook met het idee dat ze elke strohalm aan wil grijpen om te zorgen dat haar hondje zo min mogelijk aanvallen heeft!
DAT is goed nieuws!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door