Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wendyv123
#2284198
Ik ben eind vorig jaar begonnen met Duck voor mijn langharige teckel. Hij woog toen ca. 9,2 kg. Hij heeft altijd rond de 10 à 10,2kg gehangen maar hij was wat afgevallen door een zware ontsteking. Ik gaf hem 300g Duck per dag op de middag, brokken waren altijd beschikbaar en hier at hij af en toe van 's avonds laat. Nu ben ik ca. 2 weken overgeschakeld op Carnibest en hiervan geef ik hem 250 g en een koffielepeltje zalmolie op de middag en hij eet geen brokken meer bij. Ik vind dat het nu toch wel duidelijk begint te worden dat hij terug vlot 10kg weegt... Is die 250g te veel voor onze kerel ? Hij mag voor mij 10kg wegen, dan is hij goed stevig maar niet te dik, 9kg zou beter zijn.
Door nienk
#2284226
als je hond zwaarder wordt  terwijl dat niet de bedoeling is, dan is de hoeveelheid voer inderdaad te veel. dan kan je 2 dingen doen: minder voeren, of magerder voeren. In de meeste carnibest smaken zit rijst, wat een hond niet nodig heeft maar wel aan kan zetten.

het zou ook kunnen dat je hond zijn verteringsstelsel nog even moet wennen aan het verteren van alleen maar vlees. energie uit eiwit halen is iets anders dan energie uit koolhydraten halen. Daarom duurt het bij honden soms even voordat de juiste hoeveelheid voer gevonden is en de hond een stabiel gewicht heeft.

over het algemeen geld echter gewoon: te dik? minder voeren. te dun? meer voeren. (als de hond verder gezond is, natuurlijk)
Door M@rina
#2284266
250 gram is ruim voor een hondje van rond de 10 kilo,  ik zou richting 200 gram per dag gaan. Wat een hond nodig heeft is ook afhankelijk van hoeveel beweging hij krijgt.
Je gaf eerst Duck en brokken en nu alleen nog carnibest, Duck is vrij vet en bevat volgens mij meer koolhydraten dan carnibest daar zou het dus niet van horen te komen.

Richtlijn voor kvv is 20 gram per kg lichaamsgewicht. ga dat maar eens proberen. Mocht dit geen reslutaat opleveren dan kan je kijken naar een minder vette kvv zoals tinlo barfmenu
Door fransbulletje
#2284298
Het bullentrio eet ook Carnibest. Pierre is 13,5 kg en moet absoluut niet zwaarder worden en krijgt 200 gram per dag. Jules weegt 14,5 kg moet ook niet zwaarder worden en krijgt 220 gram per dag. Hugo weegt 15,5 kg en om dit gewicht te behouden eet hij 375 gram per dag. Het is dus best heel verschillend en gewoon goed kijken naar je hond.
Door Pedro98
#2284501
Wat voor een teckel is het moeten we aan een dwerg of een standaard denken? En net wat er gezegd word als je denk dat hij te dik word wat minder voeren. Hier krijgt de jongste van de 2 ook minder als de ander. Als ik hem net zoveel geef als de ander groeit hij zo dicht, is dus erg verschillend per hond ook al bewegen ze even veel.
Door Suzanne
#2284803
Mijn shelties wegen allebei rond de 10 kg, Merlijn net iets meer dan Tristan.
Merlijn krijgt 2 x daags 150 gram en hij is eerder wat aan de lichte kant dan aan de zware; ik heb "moeite" hem op gewicht te houden.
Tristan krijgt 2 x daags 100 gram; hij komt gemakkelijk bij.

Ze krijgen beiden evenveel beweging.

Suzanne
Door wendyv123
#2285018
Bas is een standaard teckel, ik ga eens proberen met 200g per dag en zien wat het resultaat is !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door