Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2284482
Een kennis van wie ik de hond soms uitlaat heeft een kruising Herder met nog iets.
Hij heeft hem al jaren en nooit last gehad.
Het is geen barfer.

Sinds enkele maanden heeft hij steeds last van jeuk aan de ogen en op de neus en krabt alles kapot.
Ik heb gevraagd om een foto op te sturen zodat we het kunnen zien.

Het is geen olifantenhuid, ze zijn al bij de DA geweest en hebben ook van alles geprobeerd met voeding.
Andere soort brokken, maar die allergie wil niet verdwijnen.

Iemand een idee wat het kan zijn?
#2284688
Hoeft niet voeding gerelateerd te zijn. Het kan ook atopie zijn. Is er al een allergietest gedaan? Misschien is hij allergisch voor pollen. Wat ik begreep zijn er al weer volop pollen in de lucht. hier staan al meerdere bomen in bloei.
#2284988
maar als dat sinds enkele maanden al is... enkele maanden als in, begonnen toen de bloemetjes begonnen te bloeien enzo? er is dit jaar wel min of meer midden in de winter een periode geweest dat er in eens van alles groeide en bloeide.
#2286253
Lil schreef: Idd een allergietest laten doen en afkrabsels maken omm te controleren op schimmels en gisten.
en mijten! Reus heeft demodex onder zijn ene oog gehad en kreeg daardoor ook last van dat oog zelf.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door