Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2284890
Gister was ik helemaal enthousiast toen ik het paardenvlees binnenkreeg... Wat een prachtig vlees !
Was natuurlijk weer te ongeduldig om het rustig te laten ontdooien om het in porties te verdelen, dus we hebben gister een hoop moeite gedaan om het gesneden te krijgen en te verdelen in porties maar het "ohhhhh" en "WOW" gevoel maakte een hoop goed  :D

Nu heb ik gister gelijk 2 drogers aan gezet met paardenvlees om te drogen:
Mijn nieuwe Bohman
Mijn oude Animax

Nu haalde ik vanochtend het vlees uit de droger, en beide was prima gelukt alleen zaten er op 1 plaat van de bohman op elk stukje vlees  hele kleine witte punjes op de vleesjes  ???
Geen idee wat het is, manlief denkt aan stukjes zeentjes maar daar is het mij te klein voor... Het zijn echt witte stipjes
De rest van de platen zit het niet op de vleesjes en op de vleesjes van de Animax zie ik het nergens

Het iemand een idee wat het kan zijn ? (foto maken is lastig want het is zo klein, dat het op een foto bijna niet te zien is)
Zou het kunnen dat het vlees te snel/warm gedroogd is ? Rauw was er niets te zien dus heb het idee dat het misschien aan mijn droger ligt
#2284911
Gisteren had ik vlees gehaald van nieuwe leverancier daar laten ze het vlees 'rijpen' en dan gaan ze het verwerken. De buitenkant van het vlees is dan dus al aardig droog dit snijden ze weg en dat krijg ik voor de hondjes daar zitten ook kleine witte puntjes op. Ik dacht zelf aan gedroogd vet. Maar ja dat is wel luchtgedroogd en niet in een droger.
#2284924
Het is geen kristavorming.... Nee, het is vreemd en heb echt geen idee wat het is !
Ben ook niet bang voor enge dingen of iets, gezien de top kwaiteit van het vlees maar vraag me oprecht af wat het kan zijn.

Nou, komt tie, Raad het paatje  ;D

Afbeelding

Op de foto lijkt het idd op vetpuntjes maar in het echt zijn de puntjes wit ( a la een zoutkorrel)
Laatst gewijzigd door Monique77 op zo 11 mar 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
#2291024
Ik denk toch ook vet. Kan zijn dat er op die ene schaal toevallig vlees lag met wat meer zenen. Dat "borrelt"  tijdens het drogen omhoog.
Heb het ook wel gehad met runderlippen en ook een keer met long. Zag er precies zo uit. Je kunt het bij een volgende lading eens controleren. Als het vet is dan borrelt het wat tijdens het drogen en veeg je het, als het warm is, zo weg met een tissue. Ik zou het gewoon geven!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door