Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Yvje*
#2279992
Ik vraag dit voor de hond van mijn ouders, 10 jaar en heeft al sinds een jaar of 2 een aparte neus.
Ik omschrijf het maar als schubachtig want echt schilfers zijn het niet. Het is gewoon de structuur zeg maar.
Het schilfert wel regelmatig eens, en haar neus wordt ook ingesmeerd met vaseline hiervoor.
Hoort dit bij ouderdom ?? Ze lijkt verder helemaal gezond te zijn .. wordt wat ouder natuurlijk, maar is nog aardig fit
op beginnende staar na dan.
Door Lizzy
#2280024
Ik zie dat vaker bij wat oudere honden. Ik heb in alle eerlijkheid geen idee hoe het komt maar ik zou er zelf echt geen vaseline op smeren. Dat is zulke zooi! Volgens mij smeer je beter vitamine E olie van bijv. Dr Organic (100% plantaardig) en geven ze haar extra visolie voor de omega 3 vetzuren.
Door Lizzy
#2280985
Aardolie ingrediënten oftewel petro-chemicaliën worden gemaakt van afvalstoffen van de olie- en benzine-industrie. Het zijn verzadigde vetten (paraffine) die zich als een gesloten vetlaag over de huid heen leggen. Ze verstikken de huid, er kan geen zuurstof meer bij de huid komen en gifstoffen kunnen niet meer worden afgevoerd. Hierdoor ontstaat er kans op acne, kloofjes en vroegtijdige huidveroudering. Bovendien ontstaat door het gebruik van producten met aardolie-ingrediënten paraffineverslaving: de huid maakt zelf geen huidvetten meer aan en gaat droog en onprettig aanvoelen op het moment dat er wordt gestopt met het gebruik van producten waarvan paraffine het hoofdbestanddeel is.
Door *Yvje*
#2284157
Ben toevallig bij de Da geweest voor nagels knippen en een enting en heb meteen even gevraagt. Komt idd door ouderdom. Zij zei wel even insmeren met vaseline om erger te voorkomen. Met de vaseline gaan we dus toch door omdat het wel beter leek te worden door het smeren.
Door karin2
#2284840
*Yvje* schreef: Ben toevallig bij de Da geweest voor nagels knippen en een enting en heb meteen even gevraagt. Komt idd door ouderdom. Zij zei wel even insmeren met vaseline om erger te voorkomen. Met de vaseline gaan we dus toch door omdat het wel beter leek te worden door het smeren.
Kan je dan niet beter een of andere vochtinbrengende gezichtscreme of iets dergerlijks er op smeren ? (zonder schadelijke stoffen )of bv nivea (weet niet of daar ook één of andere schadelijke stof inzit en of ze die cremes van haar neus aflikt  :-\
of anders olijfolie ? kan geen kwaad als ze dat dan aflikt (mijn helaas al 6 jaar geleden overleden rambo  :'( ) had ook dikwijls een droge ,ruwe neus), ook toen hij nog jong was , had er geen last van .
Wat ik mij afvraag : zou het misschien ook door te droge lucht kunnen komen (centrale verwarming bv ? )
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2284886
*Yvje* schreef: Ben toevallig bij de Da geweest voor nagels knippen en een enting en heb meteen even gevraagt. Komt idd door ouderdom. Zij zei wel even insmeren met vaseline om erger te voorkomen. Met de vaseline gaan we dus toch door omdat het wel beter leek te worden door het smeren.
ik zou er liever calendula of honingzalf opsmeren.
Ik smeer er bij Sita trouwens niks op en die neus ziet er al jaren hetzelfde uit, hij wordt niet schubberiger.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door