Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door annet2711
#2284334
Ik heb dit gekregen,het is van een lam.
En is het goed voor rowan ?, rowan is nu 18 weekjes oud en kipnekjes  eten gaat goed.
Ook had ik nog een lamsrug gekregen maar nu vind ik in de poep stukjes wervel terug.
Het donkerrode binnen in is bot of kraakbeen, het witte is dat vet ? er zit weinig donkerrood vlees aan.
Afbeelding.
Afbeelding.
Afbeelding.

Graag hoor ik of het verstandig is om tegeven.
Door Jump
#2284339
Nee!
Het bovenste is 1 bonk vet en daaronder is een kaal,dragend bot(die dus nooit geven).
Lamsrug lijkt mij ook nogal heftig,vandaar de wervels die je terug vind,lijkt mij echt iets
voor een heel vergevorderde Barf-hond.
Door Rimanda
#2284345
Zou het ook allebei niet geven.. en die lamsrug ook niet eigenlijk :-\
Zou eerder denken aan kipkarkas, parelhoenkarkas, konijnkarkas, eendenkarkas, eendennekken en zo zijn er nog genoeg zachtere botten ;)
Door *Flip*
#2284346
Om de redenen die Jump noemt zal ik het ook niet geven. 
Kraakbeen is trouwens wit, minder hard dan bot en spiegelglad. Denk dat de losse stukken vet met een beetje vlees is.
Door annet2711
#2284354
Ik vond er ook al weinig vlees aan zitten,
En het was gelukkig ook maar een kleinstukje rug :P  teminste op de foto van de avtar staat dat bot ??

Van de losse stukken is het donker rode bot het voelt hard aan .
ik ga het  maar terug geven
Laatst gewijzigd door annet2711 op za 10 mar 2012, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *loes*
#2284573
Beide niet geven!!! geen dragend bot geven, kan je de hond kosten en in het minste geval zijn gebit.
Door Esther Q
#2285072
Je kunt het vet/vlees wel drogen en als beloninkjes gebruiken bij het trainen. Maar als voeding zou ik het niet doen.
Door **Jolanda**
#2285079
Vet is niet te drogen. ;)

Ik zou het ook zo de kliko in mikken. Het eerste is véél te vet (goed voor diaree en het heeft weinig voedingswaarde) en het 2e is veel te hard.

Ruggen van jonge lammetjes kun je wel voeren, MAAR dan moet je hond al gevorderd zijn, zeker geen beginneling of pup ;) Laat staan beide ;)
Door miik
#2285088
annet2711 schreef: Van de losse stukken is het donker rode bot het voelt hard aan .
Dat harde donker rode is de binnenkant van grote botten (merg enzo)
Door Esther Q
#2285114
**Jolanda** schreef: Vet is niet te drogen. ;)
Oh, vreemd, als het hier in de zon licht dan droogt het gewoon uit. Het duurt alleen wel langer.
Door miik
#2285185
Esther Q schreef: Oh, vreemd, als het hier in de zon licht dan droogt het gewoon uit. Het duurt alleen wel langer.
Ik denk dat de drogers van ons te heet worden... bij jou is natuurlijk ook veel meer natuurlijke ventilatie...
In een droogmachientje smelt vet gewoon... en houdt je een vloeibaar drapje over ;)
Door annet2711
#2285258
De dragende botten liggen inmiddels in de kliko, de rest wou de buurman graag terug.

Donderdag heeft rowan het stukje rug gehad , vrijdag en zaterdag morgen vond ik enkele botjes in zijn poep terug ( niet veel) en nu poept hij weer normaal, ik kijk er even in maar er zit niks meer in ;D.

Ik hou het toch  maar bij kipnekjes  enz  ik ben blij dat ik het even gevraagd heb  , dank jullie  O0
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door