Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#2283966
Gina, onze jongste teckel van ruim een jaar nu heeft dus ontstoken ogen. Rode slijmvliezen. Ben nu aan het 2de tubetje caf bezig. Was nl. gestopt en ja hoor na een dag of 2 weer pus in de ooghoeken.
Vanmorgen zag ik in 1 oog weer pus. Hoe vaak moet je het zalven, toch eigenlijk 4 tot 6x per dag? Daar hou ik me dus niet aan :(
Voordat er zalf in gaat, zal ik het dan met warme melk schoonmaken, ook al zit er geen pus in? Normaal zit er tijdens het zalven geen pus meer in. Gr. Ingrid
Door Lizzy
#2283972
Er zijn hier maar 2 dingen die helpen:

1)Het oog schoonmaken met Daro zoutoplossing. En uitermate belangrijk: eerst heel goed je handen wassen, voordat je aan de ogen zit. Voor ieder oog een apart watje nemen. En dan pas druppelen.

2)Druppelen met Similasan nr 2 oogdruppels. Gewoon te koop bij de drogist. En als dat niet helpt, de Oculoheel druppels. Maar dat is 2de keus.

Na behandeling weer heel goed je handen wassen. Tussendoor niet aan de ogen zitten met je handen.
Door vagebond
#2283987
Okay, eerst heb ik caf zalf gebruikt, toen het weer terugkwam, idd daro zoutoplossing en similisan oogdruppels nr. 2, ging niet goed, toen weer caf zalf gebruikt. Maar die andere ken ik dus niet. Na, die maar weer eens bestellen dan. Eens ff kijken of die bij de internetdrogist te krijgen zijn, bedankt Ingrid
Door tessa
#2284001
Ik zou de dierenarts er even naar laten kijken.
Als het na een tube cav zalf gelijk weer terug komt kan er ook iets anders aan de hand zijn dan een simpele ontsteking.
Door vagebond
#2284027
Zal ik dan nu weer even stoppen met de cav en met de similisan beginnen. Dat handen wassen heb ik niet gedaan.  Ik zou toch nog een poging kunnen wagen. Het is nu toch weekend, wordt sowieso maandag voordat ik de da bel. Gr. Ingrid
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door