Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door miruske
#2283849
Hallo,

Ik heb iemand gevonden die op afstand van een uurtje rijden 8x per jaar een Stier slacht. Hij verkoopt dat vlees in paketten aan mensen. De staart is al meebesteld. Wat kan ik allemaal gebruiken of vragen voor Barfdoeleinden. Oren, strot, ribben, orgaan, en wat nog meer? Zijn ribben niet de hard en groot? Hij weet ook niet wat hij ervoor moet vragen. Iemand sugesties?
Door Envie
#2283853
Kijk eens op site van barf leveranciers, dan kan je vast wel ideetjes opdoen?
bv slagerij West? Ik betaal voor een kilo kopvlees €2.00  lever €1.50 en hart €4.00 en pens €1.00
Koebot voer ik niet, niet geschikt voor de vertering.
#2283865
Oke dus aan bot heb ik al niets. Maar oren kunnen wel las ik in een ander topic? Ikga hem toch eens vragen om hoeveel kilo hij kan inschatten dat het gaat. ander is een uur rijden ook wel erg ver. Als het enkel om een strot en oren gaat. Ik zou denken dat hij meer over zou houden. We zullen zien.
#2283867
miruske schreef: Oke dus aan bot heb ik al niets. Maar oren kunnen wel las ik in een ander topic? Ikga hem toch eens vragen om hoeveel kilo hij kan inschatten dat het gaat. ander is een uur rijden ook wel erg ver. Als het enkel om een strot en oren gaat. Ik zou denken dat hij meer over zou houden. We zullen zien.
Pens, hart, lever en nier kunnen ook. Bot niet nee!
#2283925
hahahahah voelt ie zich dan in zijn mannelijkheid gepakt?
Nou als ik die testikels kan krijgen dan geef ik ze hoor en ik eet ze zelf nog wel ook. Ik ben zo iemand die alles probeerd en ook haast alles lust. Het enige wat ik nooit zal eten is een dier wat nog leeft zoals zo'n aap waar ze de hersens uitlepelen, maar verder sta ik overal voor open. Zult vind ik bijvoorbeeld heerlijk! Of varkenspoten of staart in de soep

Ik heb gemaild dat ik graag
oren
hart
kopvlees
nier
lever
testes
hersens
staart

zou willen hebben. Als hij mij kan vertellen wat ie daarmee doet of ie het houd, verkoopt of overhoud dan weet ik of ik er helemaal voor wil gaan rijden een uur.
#2283943
Wellicht kan je het nog extra vragen:
Long, tong enne (netjes verwoord) het bullepeesje..  :biggrin2:

Trouwens, je kunt misschien ook vragen naar de nekpezen (kun je geelhaar van drogen) en er is ook nog roodhaar (dat is dan weer een andere pees, alleen weet ik even niet meer welke..)
Door nienk
#2284201
en de lippen? althans, veel mensen hier zijn zo enthousiast over runderlippen voor in de droger. misschien kan je de stukken huid die overblijven (van de kop ofzo) ook wel zelf drogen. de bullepees en andere stukken pees die verder niet gebruikt worden zou je ook zelf kunnen drogen, denk ik. al zal dat misschien wel erg lang duren.
#2284218
drogen dat doe ik (nog) niet!

ik heb bericht dat ik

lever
nieren
testikels
pens

oren moest ie navragen inverband met het nummer moesten die zo lang mogelijk aan het karkas blijven zitten

hersenen zouden onder de SRM kunnen vallen anders kan ik die ook wel krijgen

hij is veehouder en besteed het slachten uit waardoor het kopvlees veel werk zou zijn en het dus meer gaat kosten.

Het is bij Tiel dus ik denk dat het voor mij iets te ver gaat worden.
Hij kan mij niet vertellen hoeveel kilo het wordt en ik heb er geen idee van en hij vraagt alleen een bijdrage aan de spaarpot van de kinderen, maar het is voor mij dan ook nog weer zeker 30 euro benzine dus dan zou het voor mij niet rendabel zijn. Het zou ook al 30 maart opgehaald moeten worden geloof ik

...........................
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door