Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rimanda
#2282741
Ja ik weet het er zijn zooooo veel topics van maargoed wil dus weer groenten gaan geven en omdat ze het nu al lang niet hebben gehad heb ik ook geen idee meer wat ik er altijd in gooide..

Ik heb gekocht:

Wortels
Witte Kool
Courget (of hoe je het dan ook schrijft)
Aubergine (mag dit wel???)
Witlof
Brocolli
Komkommer

Kan morgen altijd nog wat bij halen mocht het nodig zijn.. maar ga ik hier een mooi mixje mee krijgen??
Laatst gewijzigd door Rimanda op za 10 mar 2012, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2282748
er was iets met de courgette of de aubergine , maar nu weet ik het niet meer :-[  :biggrin2:
familie van de nachtschade of zo ......
Door eelke
#2282750
Lijkt mij prima, ik gooi steeds gewoon wat bij elkaar, van het lijstje wat ze mogen hebben. Alleen brocolli, witlof en witte kool zou ik mee uitkijken, dat is wel veel kool in een mix, en over brocolli twijfel ik even.... Heb je inmiddels een blender?
Door Rimanda
#2282752
Nee heb geen blender.. heb een keukending van me ouders meegepikt :biggrin2: Volgens me moeder moet het werken dus we gaan het zien ;)
Door eelke
#2282756
Haha, witlof is niet eens een koolsoort  :D heb de handleiding ff gekeken. Moet ik anders mijn blender morgen meenemen? Ik moet de groente wel koken, anders komt ie er niet doorheen.
Door Rimanda
#2282761
Lief van je maar hoeft niet.. een gewone blender heb ik ook wel maar vind dat dus niet werken :-\
Deze moet werken.. me ma had van noten pindakaas gemaakt.. dus dan moet groente pureren ook zeker lukken :biggrin2:
En anders word het in de middag toch alsnog een staafmixer kopen, dat was mijn plan voor vandaag maar me moeder kwam hiermee aan.
Die mocht ik wel even lenen, ze snapt alleen nog niet dat als het werkt het in mijn kastje veeeeeeeel beter staat dan in die van haar :biggrin2:
Door eelke
#2282764
Wat vind jij een blender, en wat vind jij een staafmixer? Een blender is met een bakje ineen?

En een staafmixer is een los ding? Dan heb ik een staafmixer haha.
Die van je moeder klinkt gooeeeeddd!!!!
Door Rimanda
#2282771
Ik heb zo'n ding om lekker milkshake's mee te maken :biggrin2: of fruitsappies.. verder word dat ding ook niet gebruikt.. nu ook maar heeeeeel weinig.

Weet jij of aubergine er wel of niet doorheen mag?
Door eelke
#2282773
Welke groenten kun je voeren (rauw of gekookt):

Zeegroenten:
Zeekraal
Lamsoor

Spruitgroenten:
Alfalfa
Broccolispruiten
Luzernespruiten
Linzenspruiten
Tauge
Fenegriek

Bladgroenten:
Andijvie
Alle sla soorten
Spinazie (niet teveel/te vaak, bindt zich met calcium)
Snijbiet
Postelein
Witlof
Peterselie
Waterkers
Landkers
Paksoi
Paardenbloem

Koolsoorten:
Bloemkool
Broccoli
Boerenkool
Witte kool
Rode kool
Groene kool
Chinese kool
Paksoi (is bladgroenten + koolsoort)
Spruiten

Noot: wees matig met koolsoorten. Geeft darmgassen en is in grote hoeveelheden niet goed voor de schildklier.

Wortelgroenten (onder de grond):
Wortels
Bospeen
Biet
Knolselderij
Pastinaak
Aardappelen
Zoete bataat
Knoflook
Gember
Knolselderij

Kommkommerfamilie:
Komkommer
Courgette
Pompoen

Stengelgroenten:
Bleekselderij
Asperges

Voor de hond eetbare peulvruchten:
Sperziebonen
Snijbonen

Nachtschade:
Paprika
Tomaat
Aubergine
Aardappel

Noot: Nachtschade wordt niet door iedere hond goed verdragen!


8) 8)
Door 202Spots
#2282777
Rimanda schreef: Weet jij of aubergine er wel of niet doorheen mag?
Het is familie van de nachtschade en is daarom niet aan te raden voor honden met artrose.
Ik vind het zelf eigenlijk weinig waarde hebben om door te groenten mix te doen , dus ik doe het niet.
Er word ook gezegd dat 't slecht door de hond verteerd kan worden,heb daar dus zelf geen ervaring mee omdat ik 't niet geef.
Door Rimanda
#2282778
Wat moet ik nou met die aubergine??? Ik eet dat zelf ook niet.. haha

En hoeveel moet ik geven?? grammetje of 80 per dag ofzo? Krijgen 800 gram vlees op een dag :)
Door 202Spots
#2282779
Rimanda schreef: Wat moet ik nou met die aubergine??? Ik eet dat zelf ook niet.. haha
Dan zou ik 'm weg geven of weg gooien. ;)
Door eelke
#2282781
Rimanda schreef: Wat moet ik nou met die aubergine??? Ik eet dat zelf ook niet.. haha

En hoeveel moet ik geven?? grammetje of 80 per dag ofzo? Krijgen 800 gram vlees op een dag :)
Joep krijgt ook zoiets. En die eet 875 gram per dag. Zijn ongeveer twee eetlepels, of 1 muffinvorm :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door