Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Martine-Tom
#2282440
Tom heeft vorige week een teek gehad, naast zijn oor die heb ik verwijderd, ging prima, kop zat er nog op en hij was al dood.
Maar bij controle blijkt dat de plek waar de teek zat nu een soort pukkeltje is geworden, een bultje, zit geen pus in ofzo, gewoon een hard bultje.
Moet ik hier wat mee of is het normaal?

Vorige week maandag heeft hij hem opgelopen en ik heb hem dinsdag verwijderd, nu ruim een week geleden dus.
Door charmed
#2282445
Die bultjes hebben ze hier ook wel eens na verwijderen van teken, die verdwijnen soms pas na een hele lange tijd. Zelf ook wel eens een teek gehad, dat duurde dan zeker 4 weken voordat het bultje verdwenen was.
Door Mevroi Kruim
#2282448
Yep, is normaal, teek irriteert en dan duurt het ff voordat dat weg is. Geen reden voor paniek.
Door Martine-Tom
#2282450
Ah ok, heb er vorige keer niet zo op gelet maar nu zit het net op een bloot stukje huid dus het viel op  :)
Hoef er dus voorlopig niks aan te doen  :)
Door Cizsel
#2282463
Wel direct naar de DA als er een rode cirkel omheen komt!
Maar gewoon zo'n bultje heeft Storm ook (bijna) altijd :)
Door Martine-Tom
#2282465
Ah ok, nee dat zit er niet, is gewoon huidskleurig, hij heeft verder ook geen koorts ofzo  :)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2282503
wanneer een teek bijt laat hij een enzym achter waarmee hij ervoor zorgt dat het bloed niet stolt. Dit kan dat bultje veroorzaken, veel honden zijn er ook enigzins allergies voor. Dus dan kan het enige tijd duren voordat het wegtrekt. Maar wat al gezegd werd, wel even opletten dat er geen rode kring omkomt. Dit kan een aanduiding zijn voor ziekte van lyme.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door