Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door lot25
#228211
Hoi, kan iemand mij helpen of dit voldoende is voor onze honden? Het gaat om 3 bordercollies, lopen dagelijks min. 20 km.

Ik ben nog geen week bezig, maar ze krijgen tot nog toe (allemaal samen):
- 1 kg kopvlees
- 1wortel, 1appel, groente, mandarijn
- knoflook
- wat noten af en toe
- visolie

en om de dag een stuk runderrib. Ik wil wel gaan uitbreiden met nekjes en vleugeltjes,en pens erbij en meer feestelijke dingen.. ;D, dus wat meer afwisseling, maar zou dit genoeg zijn? de bak is net zo vol als dat ze brokjes krijgen...

alvast bedankt als je het weet,
gr.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#228222
Hoe zwaar wegen je honden? Als de hoeveelheid qua volume hetzelfde is als bij brokken vrees ik dat ze wat te weinig krijgen.
Volgens mij is de richtlijn bij BARF 2% van het lichaamsgewicht :-\.

Ik neem aan dat je straks ook meer verschillende vleessoorten en ook orgaanvlees gaat geven?
Lees anders eens bij de menu's daar kun je vast nog wel goeie ideën op doen ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 22 dec 2004, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#228240
Mijn eerste reactie is ...hmmm wel weinig voor 3 honden!
333 gram per dag per hond?
Je mag 2-3% van 't gewenste lichaamsgewicht aanhouden voor volwassen hond.

Er is nu veel te weinig variatie om hier lang mee door te gaan.
Moet meer RMB variatie,kip,lam,vis e.d .
meer pens en orgaanvlees,als ze 't lekker vinden meer groentes met meer verschillende groentes combinaties,en misschien 'n rauw eitje er af en toe bij ?

Goed idee om effe bij de menu's wat ideetjes op te doen.
Runder ribben zijn verschrikkelijk hard,(schenkel en mergpijp ook hard) mijn honden krijgen ze niet eens stuk,ik geef ze niet meer omdat ze TE hard zijn en ben blij dat ze er geen tanden op hebben gebroken.
Success!
Door lot25
#228289
Oke, bedankt. vindt het vrij lastig, het lijkt vrij veel wat ze krijgen nl.
meer afwisseling ga ik er wel voor zorgen. 2% van het lichaamsgewicht, dat wist ik niet.

ga nog ff kijken verder 8)
Door Lizzy
#228300
[quote="lot25"]
Oke, bedankt. vindt het vrij lastig, het lijkt vrij veel wat ze krijgen nl.
meer afwisseling ga ik er wel voor zorgen. 2% van het lichaamsgewicht, dat wist ik niet.

ga nog ff kijken verder 8)
[/quote]

Ja, maar een bak met brokken is niet te vergelijken met echt voer ;).

Het is overigens wel handig en aan te raden om wat lectuur over barf in huis te halen. Daar kun je dan ook dingen in opzoeken over hoeveelheden, wat je wel en niet mag geven enzo. En, wat ook heel prettig is: wat je moet geven en waarom. Je kunt dit natuurlijk ook allemaal op Barfplaats vinden, maar het staat natuurlijk door elkaar heen. In de berichten verspreid.

Overigens denk ik dat je ook het 'honden en het eten van botten doc' door moet lezen. Want persoonlijk denk ik ook dat je geen runderbot moet geven: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

In de Barfplaats bibliotheek BARF staan wel meer nuttige documenten. Onder andere welke groentes je kunt geven, je barf-boodschappenlijstje (wat je wel en niet moet kopen), etc.
Door Eef+Stippels
#228344
misschien zou je in plaats van die runderribben lamsribben kunnen kopen. Lamsribben zijn wel goed eetbaar. Die krijgen mijn honden ook regelmatig.
Door Lil
#229048
Runderribben worden hier ook goed gegeten, maar het zijn dan wel van kalfjes, rund is misschien een beetje oud.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door